We hebben een echt geweldige ervaring gehad tijdens een pottenbakkersles met Mahmut. Je merkt meteen hoe gepassioneerd hij is over aardewerk en hoe bekwaam hij is in het lesgeven. Hij gaf ons geweldige technieken en zorgde ervoor dat de ervaring erg praktisch en leuk aanvoelde. We vonden het heerlijk om het aardewerk te kunnen vormen zoals we wilden!
Zijn familie was ook ongelooflijk vriendelijk. Zijn moeder maakte thee en koffie voor ons en hielp zelfs om video's voor ons te maken, wat zo attent was. De hele ervaring voelde erg persoonlijk.
Een ding om rekening mee te houden voor reizigers is dat aardewerk een lange tijd nodig heeft om te drogen, dus hoewel je je stuk nat mee naar huis kunt nemen, kan het moeilijk zijn om het te vervoeren, afhankelijk van je reisplannen. In plaats daarvan kochten we uiteindelijk een afgewerkt stuk in de winkel. (Je vindt ook tal van mogelijkheden om te kopen in de oude stad)
Ik zou wel willen dat het eigenlijke deel van het pottenbakken wat langer was geweest, want we hebben er zo van genoten, maar over het algemeen was het echt een leuke ervaring en iets waar we erg blij mee zijn dat we het hebben gedaan :)