Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Host

Wat gebeurt er als mijn advertentie in overeenstemming met de basisregels voor hosts wordt opgeschort of verwijderd?

Dit artikel is automatisch vertaald.

We vereisen dat alle hosts zich aan onze basisregels houden, waardoor gasten een comfortabel en betrouwbaar verblijf krijgen. Wanneer er sprake is van overtredingen, willen we hosts eerst informatie verstrekken over het beleid en het geven van waarschuwingen. Airbnb kan echter tijdelijk advertenties schorsen of verwijderen voor herhaalde of ernstige schendingen van de basisregels. 

In dit artikel

  • Schorsingen van advertenties
  • Bestaande reserveringen
  • Na de schorsingsperiode
  • Advertentieverwijderingen
  • Aantrekkelijke overtredingen en het verhuren van advertenties
  • Andere handhavingsmaatregelen van Airbnb voor advertenties en accounts

Schorsing en verwijdering onder basisregels voor hosts 

Advertentievervalsingen

Je kunt geschorste advertenties identificeren door naar de pagina Advertentieproblemen te gaan op het tabblad Inzichten.  Terwijl je advertentie is geschorst, wordt deze niet weergegeven in de zoekresultaten en kun je geen nieuwe reserveringen ontvangen. 

Om de problemen te bekijken die tot je schorsing hebben geleid, ga je naar de pagina Advertentieproblemen. Je moet ook vertrouwd raken met onze basisregels voor hosts en tips voor recensies in ons Informatiecentrum.

Je hebt de mogelijkheid om je advertentie opnieuw te activeren zodra de schorsingsperiode voorbij is. Afhankelijk van de aard van het probleem, kan je ook worden gevraagd om voldoende bewijs te leveren dat het probleem is opgelost. 

Bestaande reserveringen

Je kunt je huidige en aankomende reserveringen blijven organiseren, die niet worden beïnvloed doordat je advertentie wordt geschorst.

Na de schorsingsperiode

Als je accommodatie in aanmerking komt voor reactivering, kun je opnieuw activeren door in te loggen op je account en de stappen te volgen die verschijnen. Eenmaal opnieuw geactiveerd, wordt je advertentie weer weergegeven in de zoekresultaten en is hij beschikbaar om nieuwe reserveringen te accepteren. Houd er rekening mee dat zelfs na de reactivering je advertentie opnieuw kan worden geschorst of van het platform kan worden verwijderd als gasten problemen blijven melden.

Als je advertentie in afwachting is van verwijdering, komt deze niet in aanmerking voor reactivering, tenzij je bezwaar maakt.

Advertentieverwijderingen

Advertenties die zijn geïdentificeerd voor verwijdering worden weergegeven op de pagina Advertentieproblemen op het tabblad Inzichten. Zodra je advertentie van Airbnb is verwijderd, is deze niet meer toegankelijk op je Advertentiepagina.

Aantrekkelijke overtredingen en het verhuren van advertenties

Je kunt bezwaar maken tegen het verwijderen van een advertentie of een andere beslissing door rechtstreeks contact met ons op te nemen of via de link die is verstrekt om de beroepsprocedure te starten. Bij het beoordelen van beroepen zullen we rekening houden met eventuele aanvullende gegevens die je verstrekt, zoals nieuwe of gecorrigeerde informatie, schendingen van ons Recensiebeleid of andere relevante omstandigheden met betrekking tot de overtreding(en).

Om verder te gaan met een bezwaar, moet je het volgende verstrekken:

  • De naam van de accommodatie;
  • De reserveringscodes voor de verblijven waar de problemen zijn gemeld, die te vinden zijn op het tabblad Reserveringen;
  • Het specifieke probleem meldt dat je een beroep wilt doen en waarom; en
  • Alle relevante documentatie om je bezwaar te ondersteunen.

Omstandigheden die niet worden beschouwd als gronden voor bezwaar omvatten:

  • "De recensie van de gast was oneerlijk." Het niet eens zijn met een beoordeling van gasten is niet voldoende redenen om bezwaar te maken tegen een beslissing onder dit beleid. Recensies mogen alleen worden verwijderd als ze in strijd zijn met ons Recensiebeleid.
  • "Dit was een eenmalig probleem." Verhuizingen voor schendingen van onze basisregels voor hosts zijn gebaseerd op herhaalde of ernstige schendingen, in plaats van een klein incident.

Andere handhavingsmaatregelen van Airbnb voor advertenties en accounts

Naast acties die we kunnen ondernemen voor schendingen van onze basisregels voor hosts, kan Airbnb individuele advertenties of accounts schorsen of verwijderen voor schendingen van onze andere voorwaarden of ons beleid.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je reserveringen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden