Ga direct naar inhoud
Use up and down arrow keys to navigate suggestions.
Spring naar belangrijkste inhoud voor hulp

Wat kan een mede-verhuurder doen?

Een mede-verhuurder kan de eigenaar van een woning helpen met de ruimte, de gasten of allebei. Mede-verhuurders bepalen zelf hoeveel ze willen doen en spreken de details vooraf af met de eigenaar van de ruimte.

Hoe het werkt

Hier zijn enkele manieren waarop mede-verhuurders kunnen helpen:

  • De ruimte klaarmaken voor gasten: Als een woning nog nooit op Airbnb heeft gestaan, kan een mede-verhuurder helpen om ervoor te zorgen dat de ruimte klaar is om gasten te verwelkomen. Ze kunnen reparaties aanraden, noodzakelijke spullen kopen als handdoeken en toiletpapier, een sleutelkastje regelen en een handleiding voor de woning schrijven.

  • Een advertentie aanmaken: Mede-verhuurders kunnen een advertentie aanmaken voor een ruimte. Ze kunnen titels bedenken en beschrijvingen geven, foto's maken en uploaden, en meebeslissen over de prijs per nacht.

  • Gasten berichten sturen: Een mede-verhuurder kan via zijn of haar eigen Airbnb-account gasten berichten sturen namens de eigenaar van de woning. Ze kunnen gasten leren kennen, vragen beantwoorden en hun aankomst en vertrek coördineren.

  • Reserveringen beheren: Mede-verhuurders kunnen de reserveringsinstellingen van de verhuurder beheren en reserveringsaanvragen accepteren of weigeren.

  • Gasten persoonlijk welkom heten: Mede-verhuurders kunnen gasten persoonlijk begroeten, hen een rondleiding door de ruimte geven en vragen over het huis en de buurt beantwoorden.

  • Help gasten tijdens hun verblijf Als gasten tijdens hun verblijf een probleem hebben, kunnen mede-verhuurders met hen communiceren en het probleem oplossen. Als een gast zich bijvoorbeeld heeft buitengesloten, als de douche het niet doet of als het internet eruit ligt, kan diegene een mede-verhuurder bellen om het probleem op te lossen.

  • Recensies schrijven: mede-verhuurders kunnen via hun eigen Airbnb-account recensies schrijven over gasten namens de eigenaar van de woning. Gasten kunnen de woning en de mede-verhuurder beoordelen. Mede-verhuurders kunnen recensies van eerdere gasten zien, maar hier niet op reageren.

  • Kalender en tarieven bijwerken: mede-verhuurders kunnen de beschikbaarheid van een woning actueel houden en prijsinstellingen bewerken. Ze kunnen ook dingen toevoegen zoals seizoensprijzen en wekelijkse kortingen.

  • Essentiële benodigdheden aanvullen: Mede-verhuurders kunnen helpen om een paar basisvoorzieningen voor gasten in huis te halen, zoals handdoeken, toiletpapier en zeep.

  • Schoonmaak en onderhoud: Mede-verhuurders kunnen de ruimte zelf schoonmaken, samenwerken met een professionele schoonmaakdienst of beide. De mede-verhuurder kan bijvoorbeeld de handdoeken en het beddengoed wassen, terwijl een schoonmaakdienst de keuken en badkamer(s) schoonmaakt. Mede-verhuurders kunnen ook het algemene onderhoud van de woning doen en ervoor zorgen dat alles wat beschadigd is, gerepareerd wordt.

  • Krijg hulp van Airbnb: Als de eigenaar van de accommodatie contact met Airbnb moet opnemen om hulp te krijgen bij een reservering of een probleem van een gast, kan een mede-verhuurder de communicatie afhandelen en een oplossing vinden.

Mede-verhuurders kunnen niet:

  • Toegang krijgen tot de uitbetaling van de eigenaar van de accommodatie of tot informatie over de belastingbetaler

  • De activiteit van de eigenaar van de ruimte zien op Airbnb wanneer hij of zij reist als gast

  • Berichten bekijken die de verhuurder met gasten heeft uitgewisseld voordat de mede-verhuurder aan de woning werd toegevoegd