Wat als mijn host de reservering annuleert?
Hoewel het zelden voorkomt, kan het voorkomen dat een Host een reservering moet annuleren. Wij begrijpen dat dit een grote impact kan hebben op je plannen. Je kunt erop vertrouwen dat elke reservering op Airbnb inclusief AirCover is. Deze service beschermt gasten tegen grote problemen, waaronder annuleringen door hosts binnen 30 dagen voor aankomst.
In het onwaarschijnlijke geval dat een host je reservering binnen 30 dagen voor je aankomst annuleert, krijg je automatisch een restitutie en kunnen wij je helpen een vergelijkbare of betere woning te vinden.
Wat te verwachten als je reservering is geannuleerd
Bij annulering krijg je een e-mail met alle gegevens, waaronder informatie over je restitutie. Wanneer je je restitutie ontvangt hangt af van hoe je hebt betaald.
Als je annulering binnen 30 dagen voor je aankomst plaatsvindt, kunnen we je ook helpen bij het omboeken naar een vergelijkbare of betere accommodatie.
Heb je nog vragen? Raadpleeg ons Beleid voor omboeken en restitutie voor meer informatie en de beperkingen van AirCover.
Zoals altijd kun je contact met ons opnemen als je meer hulp nodig hebt.
Gerelateerde artikelen
- GastAls je host moet annulerenAls je host je niet kan ontvangen, annuleer dan niet namens de host. Stuur hem of haar een annuleringsverzoek zodat je niet de optimale rest…
- GastGoed beschermd met AirCoverAirCover geeft Airbnb-gasten volledige bescherming.
- Zo werkt annulerenSoms komt er iets tussen en moet je annuleren. Volg deze stappen voor een probleemloze annulering van je reservering.