Ga direct naar inhoud
Spring naar belangrijkste inhoud voor hulp

Hoe zit het met boetevrij annuleren voor verhuurders met Direct Reserveren?

Verhuurders die Direct Reserveren voor hun advertentie hebben ingeschakeld, kunnen altijd boetevrij annuleren, als ze zich ongemakkelijk voelen bij een reservering.

Enkele voorbeelden van wanneer een verhuurder boetevrij kan annuleren:

  • De gast heeft een aantal ongunstige recensies gekregen die de verhuurder zorgen baren
  • De gast heeft niet gereageerd op vragen die de verhuurder moet weten over de reis
  • De gast maakt duidelijk dat hij/zij waarschijnlijk een van de huisregels van de verhuurder zal overtreden, zoals het meenemen van een huisdier of roken

Een reservering boetevrij annuleren

Om een reservering te annuleren waar je je niet goed bij voelt:

  1. Ga naar Je reserveringen op airbnb.com
  2. Zoek de reservering die je wilt annuleren
  3. Selecteer Wijzigen of annuleren om het annuleringsproces in gang te zetten
  4. Wanneer je naar de reden voor annuleren wordt gevraagd, kies je 'Ik voel me niet op mijn gemak bij de reservering of de gast heeft mijn Huisregels geschonden'.

Indien je om deze reden annuleert, worden alle sancties opgeheven.

Limieten

Je kunt online drie keer per jaar annuleren om de reden dat je je niet op je gemak voelt bij een reservering. Na drie keer zul je contact moeten opnemen met het ondersteuningsteam van onze community om de reservering boetevrij te annuleren.

Als je een groot aantal van je direct geboeket reserveringen annuleert, zul je mogelijk Direct Reserveren moeten uitschakelen. Denk eraan, je kunt niet annuleren om redenen die in strijd zijn met het Anti-discriminatiebeleid van Airbnb.