Als er iets misgaat tijdens je verblijf
Je host een bericht sturen
Als er een probleem is, probeer dan eerst met je host te overleggen. Vanuit je inbox kun je je host een bericht sturen om te laten weten wat er aan de hand is.
Als je vanwege het probleem een volledige of gedeeltelijke restitutie moet aanvragen, is de kans groter dat je host je verzoek accepteert als je het eerst eens kunt worden over een bedrag.
Een restitutieverzoek sturen
Zo bereid je je voor:
- Bewijs verzamelen: maak indien mogelijk een foto of filmpje van wat er mis is, zoals een voorziening die ontbreekt of niet werkt.
- Je verzoek indienen: beschrijf het probleem, voeg indien mogelijk foto's of video's toe en laat de host weten welke oplossing jouw voorkeur heeft.
- Reactie afwachten: reageert de host niet of wijst die je verzoek af? Dan kun je Airbnb om hulp vragen. Airbnb bepaalt in overeenstemming met het Beleid voor omboeken en restitutie hoe we kunnen helpen.
Tussenkomst van Airbnb
Hoewel we graag zien dat hosts en gasten alles zoveel mogelijk onderling oplossen, weten we dat dit niet altijd mogelijk is. Als er zich een probleem voordoet dat je niet kunt oplossen met je host (of als je host je restitutieverzoek afwijst of niet reageert), laat het ons dan weten. Iemand van ons team helpt je graag.
Wanneer je probleem onder AirCover valt, krijg je een volledige of gedeeltelijke restitutie óf vinden we een vergelijkbare of betere accommodatie voor je.
Vergeet niet dat je vanaf het moment van ontdekking 72 uur de tijd hebt om een probleem aan ons te melden.
Opmerking: in geval van een noodsituatie of als je persoonlijke veiligheid in gevaar is, neem je direct contact op met de lokale politie of hulpdiensten. Als je de telefoonnummers van de lokale hulpdiensten niet weet, vind je deze in de Airbnb-app. Voor alle overige veiligheidsproblemen kun je ons altijd bereiken via onze speciale 24-uursnoodlijn. In ons Helpcentrum vind je meer informatie over hoe je contact met ons opneemt.
Gerelateerde artikelen
- GastWat wel en niet wordt beschermd door AirCoverAirCover is een uitgebreid, gratis beschermingsprogramma bij elke reservering en biedt bescherming bij veel problemen die zich tijdens je ve…
- GastGoed beschermd met AirCoverAirCover geeft Airbnb-gasten volledige bescherming.
- GastBeleid voor omboeken en restitutieLees ons beleid voor omboeken en restitutie goed door.