Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

Als er iets misgaat tijdens je verblijf

Je host een bericht sturen

Als er een probleem is, probeer dan eerst met je host te overleggen. Vanuit je inbox kun je je host een bericht sturen om te laten weten wat er aan de hand is.

Als je vanwege het probleem een volledige of gedeeltelijke restitutie moet aanvragen, is de kans groter dat je host je verzoek accepteert als je het eerst eens kunt worden over een bedrag.

Een restitutieverzoek sturen

Zo bereid je je voor:

  1. Bewijs verzamelen: maak indien mogelijk een foto of filmpje van wat er mis is, zoals een voorziening die ontbreekt of niet werkt.
  2. Je verzoek indienen: beschrijf het probleem, voeg indien mogelijk foto's of video's toe en laat de host weten welke oplossing jouw voorkeur heeft.
  3. Reactie afwachten: reageert de host niet of wijst die je verzoek af? Dan kun je Airbnb om hulp vragen. Airbnb bepaalt in overeenstemming met het Beleid voor omboeken en restitutie hoe we kunnen helpen.

    Tussenkomst van Airbnb

    Hoewel we graag zien dat hosts en gasten alles zoveel mogelijk onderling oplossen, weten we dat dit niet altijd mogelijk is. Als er zich een probleem voordoet dat je niet kunt oplossen met je host (of als je host je restitutieverzoek afwijst of niet reageert), laat het ons dan weten. Iemand van ons team helpt je graag.

    Wanneer je probleem onder AirCover valt, krijg je een volledige of gedeeltelijke restitutie óf vinden we een vergelijkbare of betere accommodatie voor je.

    Vergeet niet dat je vanaf het moment van ontdekking 72 uur de tijd hebt om een probleem aan ons te melden.

    Opmerking: in geval van een noodsituatie of als je persoonlijke veiligheid in gevaar is, neem je direct contact op met de lokale politie of hulpdiensten. Als je de telefoonnummers van de lokale hulpdiensten niet weet, vind je deze in de Airbnb-app. Voor alle overige veiligheidsproblemen kun je ons altijd bereiken via onze speciale 24-uursnoodlijn. In ons Helpcentrum vind je meer informatie over hoe je contact met ons opneemt.

    Had je iets aan dit artikel?

    Gerelateerde artikelen

    Krijg hulp bij je reserveringen, account en nog veel meer.
    Inloggen of aanmelden