Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Regels
Gast

Annuleringsmogelijkheden vanwege COVID-19

Reserveringen die op of vóór 14 maart 2020 zijn gemaakt

Als je reservering op of voor 14 maart 2020 gemaakt is en je vanwege COVID-19 je reisplannen moet wijzigen, kun je jouw huidige annulerings- en restitutiemogelijkheden bekijken door te beginnen met het annuleren van je reservering en te kiezen voor Mijn reisplannen zijn gewijzigd vanwege de COVID-19-pandemie.

Afhankelijk van je situatie krijg je een of meer van de volgende mogelijkheden te zien:

  • restitutie op basis van de annuleringsvoorwaarden van je host
  • volledige restitutie na indienen van officiële documentatie ter controle
  • reistegoed vanwege verzachtende omstandigheden
  • je host om volledige restitutie vragen

Reserveringen die na 14 maart 2020 en vóór 31 mei 2022 zijn gemaakt

Als je reservering na 14 maart 2020 en vóór 31 mei 2022 is gemaakt en je vanwege COVID-19 je reisplannen moet wijzigen, zijn de annuleringsvoorwaarden van je host van toepassing. Als je echter ziek bent door COVID-19, valt dat onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden.

Als je reservering niet voor volledige restitutie in aanmerking komt, kun je je host een bericht sturen om te vragen of diegene bereid is om via het Resolutiecentrum meer restitutie te geven.

Reserveringen gemaakt op of na 31 mei 2022

Als je reservering op of na 31 mei 2022 is gemaakt en je vanwege COVID-19 je reisplannen moet wijzigen, zijn de annuleringsvoorwaarden van je host van toepassing. Onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden dekken geen COVID-19-gerelateerde annuleringen voor deze reserveringen, behalve voor binnenlandse reserveringen in Zuid-Korea als de gast of host COVID-19 heeft.

Andere dingen om rekening mee te houden

De bovenstaande informatie is niet van toepassing op Luxe-reserveringen. Hiervoor geldt het Airbnb Luxe-beleid voor omboeken en restitutie. Als je een Luxe-reservering vóór 20 maart 2020 hebt gemaakt, lees dan hoe Airbnb Luxe omgaat met COVID-19. Neem rechtstreeks contact op met je reisontwerper als je vragen hebt.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je reserveringen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden