Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Host

Bescherming voor hosts bij materiële schade

De Bescherming voor hosts bij materiële schade is onderdeel van AirCover voor hosts en biedt hosts dekking tot $ 3 miljoen USD in het zeldzame geval dat een gast je ruimte of bezittingen tijdens een Airbnb-verblijf beschadigt.

Een AirCover voor hosts-verzoek indienen

Vraag een vergoeding aan voor schade, ontbrekende objecten of onverwachte schoonmaakkosten.

Aan de slag

Wat wordt gedekt

Onder de Bescherming voor hosts bij materiële schade vallen:

  • schade aan je woning, meubels, kostbaarheden of eigendommen die door gasten (of hun bezoek) is veroorzaakt
  • schade aan geparkeerde auto's, boten of andere voertuigen veroorzaakt door gasten (of hun bezoek)
  • onverwachte of extra schoonmaakkosten, zoals professionele tapijtreiniging, die nodig zijn als gevolg van het gedrag van gasten (of hun bezoek) tijdens hun Airbnb-verblijf
  • gederfde inkomsten als je bevestigde Airbnb-reserveringen moet annuleren vanwege schade die door een gast (of hun bezoek) is veroorzaakt

Als je via Airbnb.org een noodaccommodatie aanbiedt, ben je ook beschermd door de Bescherming voor hosts bij materiële schade.

Dit valt niet onder de Bescherming voor hosts bij materiële schade:

  • schade door normale slijtage
  • verlies van geld
  • verlies als gevolg van natuurrampen (zoals aardbevingen en orkanen)
  • letsel of materiële schade bij gasten of anderen (deze zijn mogelijk gedekt door de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts)
  • andere toepasselijke uitsluitingen

De vergoedingsprocedure

Zo krijg je een vergoeding uitgekeerd voor onverhoopte schade tijdens een verblijf:

  1. Verzamel bewijs van de schade (foto's, video's, een prijsopgave van de reparatie of schoonmaak en/of betalingsbewijzen).
  2. Dien binnen 14 dagen na het vertrek van de desbetreffende gast een AirCover voor hosts-verzoek in via ons Resolutiecentrum.
  3. Nadat je je AirCover voor hosts-verzoek hebt ingediend, heeft je gast 24 uur de tijd om te betalen. Als de gast weigert het volledige bedrag te betalen of niet reageert, kun je de klantenservice van Airbnb erbij betrekken. Houd er rekening mee dat als je de klantenservice van Airbnb bij je AirCover voor host-verzoek wilt betrekken, je dit wel moet doen en bewijs van de schade binnen 30 dagen na de schade of het verlies moet indienen.

Hoe de Bescherming voor hosts bij materiële schade werkt in combinatie met schoonmaakkosten en een toeslag voor huisdieren

Als je schoonmaakkosten of een toeslag voor huisdieren in je tarief opneemt, moet je in gedachten houden dat deze bedoeld zijn om verwachte kosten te dekken.

De Bescherming voor hosts bij materiële schade dekt onverwachte kosten in verband met extra schoonmaakwerkzaamheden of schade door toedoen van huisdieren. Denk bijvoorbeeld aan het laten verwijderen van een rooklucht of het vervangen van de bank omdat een hond die heeft vernield.

Raadpleeg de voorwaarden als je wilt weten hoe de Bescherming voor hosts bij materiële schade precies werkt.

Disclaimer: de Bescherming voor hosts bij materiële schade is geen verzekeringspolis. Het programma biedt geen bescherming voor hosts die accommodaties aanbieden via Airbnb Travel, LLC, of hosts op het Chinese vasteland of in Japan. De Bescherming voor hosts bij materiële schade is niet gerelateerd aan de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts. Houd er rekening mee dat alle dekkingslimieten in Amerikaanse dollars (USD) worden weergegeven en dat er aanvullende voorwaarden en uitsluitingen gelden.

Opmerking: dit artikel maakt deel uit van Goed beschermd met AirCover voor hosts: een gids over dekking tegen schade en aansprakelijkheid.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je reserveringen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden