Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Gelden de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden tijdens de COVID-19-pandemie voor mijn reservering?

    In ons officiële artikel wordt precies uitgelegd hoe de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden van toepassing zijn op annuleringen als gevolg van COVID-19. Met behulp van dit overzicht kun je bepalen of je reservering hiervoor in aanmerking komt.

    Je reservering komt in aanmerking als deze aan de volgende voorwaarden voldoet:

    • Je hebt op of vóór 14 maart 2020 gereserveerd
      • en de aankomstdatum ligt tussen morgen en 15 augustus 2020
      • enje hebt nog niet geannuleerd
      • enje bent nog niet aangekomen
      • en je kunt niet reizen als gevolg van de pandemie.

    Als alles van toepassing is, kun je zelf annuleren en krijg je de mogelijkheden voor annuleren en restitutie te zien. Als je onder de voorwaarden wilt annuleren, moet je bewijzen en bevestigen dat je je reservering niet kunt voltooien vanwege COVID-19.

    Opmerking: als je COVID-19 hebt, kun je altijd onder deze voorwaarden annuleren door contact op te nemen met ons communityteam. Je moet wel bewijsmateriaal voor aanleveren.

    Je reservering komt niet in aanmerking als je vanwege COVID-19 annuleert en een of meer van het volgende van toepassing is:

    • De reservering is na 14 maart 2020 gemaakt of
    • de aankomstdatum is na 15 augustus 2020 of
    • de reservering is al geannuleerd of
    • je bent al aangekomen.

    Als je niet in aanmerking komt en toch annuleert, is je restitutie afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van je host. Je krijgt een overzicht van je restitutie te zien voordat je de annulering bevestigt. In dit geval worden uitbetalingen aan de host en restituties voor de gast in overeenstemming met de annuleringsvoorwaarden van de host verwerkt. Bij het maken van de reservering ben je met die voorwaarden akkoord gegaan.

    Opmerking: Wanneer een reservering wordt geannuleerd, worden eventuele uitbetalingen aan de host en restituties voor de gast in overeenstemming met de annuleringsvoorwaarden van de host verwerkt. Reserveringen die zijn geannuleerd voordat bepaalde dekking was aangekondigd of verlengd, worden daarom niet opnieuw in overweging genomen.

    Mogelijkheden voor als je reservering niet in aanmerking komt

    Als je plannen flexibel zijn, kun je in overleg met je host je reservering omboeken naar een latere datum.

    Je kunt ook contact met je host opnemen en extra restitutie aanvragen. Als je host akkoord gaat, kan diegene gebruikmaken van het Resolutiecentrum om veilig geld naar je over te maken.

    Meer informatie

    We houden de COVID-19-pandemie nauwlettend in de gaten en zijn van plan om op de 1e en 15e van elke maand meer informatie over het beleid te verstrekken. Als je aankomstdatum na 15 augustus 2020 valt, vind je hier vanaf 15 juli 2020 meer informatie over.

    Gerelateerde artikelen
    Heb je de hulp gekregen die je nodig had?

    Log in voor persoonlijke ondersteuning

    Krijg hulp met je reserveringen, account en nog veel meer.
    Aanmelden