Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

Wat moet ik doen als de ruimte bij aankomst niet schoon is?

Stuur altijd eerst een bericht naar je host om het over een oplossing te hebben. De kans is groot dat diegene je kan helpen om het probleem op te lossen. Als je host je niet kan helpen of als je restitutie wilt aanvragen, staan wij klaar om je te helpen.

Een restitutieverzoek sturen

Zo bereid je je voor:

  1. Bewijs verzamelen: maak indien mogelijk een foto of filmpje van wat er mis is, zoals een voorziening die ontbreekt of niet werkt.
  2. Je verzoek indienen: beschrijf het probleem, voeg indien mogelijk foto's of video's toe. Je kunt de host vragen om het probleem op te lossen, om restitutie van de schoonmaakkosten vragen of, in geval van ernstige problemen, een verzoek indienen om je reservering te annuleren met volledige restitutie van de resterende nachten.
  3. Reactie afwachten: reageert de host niet of wijst die je verzoek af? Dan kun je Airbnb om hulp vragen. Airbnb bepaalt in overeenstemming met het Beleid voor omboeken en restitutie hoe we kunnen helpen.

Airbnb betrekken

Hoewel we altijd willen dat hosts en gasten dingen zoveel mogelijk onderling oplossen, weten we dat dit niet altijd mogelijk is. Als er zich een probleem voordoet dat je niet kunt oplossen met je host (of als je host je restitutieverzoek afwijst of niet reageert), laat dit ons dan weten. Iemand van ons team helpt je graag.

Wanneer je probleem onder AirCover valt, geven we je een volledige of gedeeltelijke restitutie óf vinden we een vergelijkbare of betere accommodatie voor je.

Vergeet niet dat je vanaf het moment van ontdekking 72 uur de tijd hebt om een probleem aan ons te melden.

Als het om een probleem gaat dat een onmiddellijk gevaar voor je gezondheid oplevert, zoals bedwantsen, schimmel of andere allergenen, kun je het best de plaatselijke hulpdiensten bellen. Als je hulp nodig hebt met je reservering, kun je een verzoek sturen naar Airbnb. We zoeken dan in overeenstemming met ons Beleid voor omboeken en restitutie naar een oplossing.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden