Wat wel en niet wordt beschermd door AirCover
Wat wordt beschermd door AirCover
AirCover is een uitgebreid beschermingsprogramma dat bij elke reservering gratis is inbegrepen. Het omvat ons Omboekings- en Restitutiebeleid, een speciale 24-uurs Veiligheidslijn en andere essentiële ondersteuning.
AirCover beschermt je tegen reisproblemen met een hoge ernst die tijdens je verblijf kunnen ontstaan, waaronder:
- Als je host je reservering binnen 30 dagen voor je aankomstdatum annuleert
- Als je je woning niet kunt betreden en je host je niet kan helpen om binnen te komen
- Als de host, een andere persoon of een huisdier zich tijdens je verblijf in de ruimte bevindt en dit niet in de advertentiebeschrijving staat
- Als de accommodatie bij het inchecken onbewoonbaar is vanwege netheid, veiligheid of gezondheidsredenen
- Als de advertentiebeschrijving niet klopte over belangrijke zaken. Als de woning bijvoorbeeld belangrijke geadverteerde voorzieningen mist (zoals een koelkast), het een ander type woning is of het verkeerde aantal slaapkamers heeft
Als er tijdens je verblijf toch een probleem is, moet je eerst contact opnemen met je host om te zien of hij of zij het gemakkelijk kan oplossen. Als dat niet lukt, neem dan binnen 72 uur na het ontdekken van het probleem contact met ons op. Als we ontdekken dat het probleem door AirCover wordt beschermd, krijg je een volledige of gedeeltelijke restitutie of, afhankelijk van de omstandigheden, een vergelijkbare of betere accommodatie voor je.
Houd er rekening mee dat er een paar soorten reserveringen zijn met bescherming die meer zijn afgestemd op hun unieke karakter: Airbnb Luxe volgt het Luxe Omboekings- en Restitutiebeleid en Airbnb Ervaringen worden beschermd door ons Restitutiebeleid Ervaringen voor Gasten.
Wat kan worden gedekt door een reisverzekering
AirCover is geen reisverzekering. Je kunt altijd een reisverzekering afsluiten bij een externe vervoerder voor extra dekking tijdens je reis.
Hoewel je individuele behoeften kunnen variëren, is er een breed scala aan voordelen die je kunt overwegen bij het onderzoeken van het beste plan voor jou. Elke polis is anders, dus bekijk de voorwaarden, voorwaarden en uitsluitingen zorgvuldig door en aarzel niet om contact op te nemen met de provider als je vragen hebt.
Plannen kunnen zijn:
- Annulering van een reis: wanneer bepaalde gedekte redenen je verhinderen om op reis te gaan, zoals weersomstandigheden of stakingen van werknemers, ziekte, letsel, overlijden of werkgerelateerde onderbrekingen
- Reisonderbreking: terugbetaling als je je reis vroegtijdig moet beëindigen
- Medische kosten: vergoeding voor medische kosten als gevolg van een ziekte of een ongeval dat zich tijdens je reis voordoet
- Noodhulpdiensten: hulp bij reizen voor kritieke behoeften, zoals noodvervoer, medische evacuaties, doorverwijzingen van artsen en verloren of gestolen visa en paspoorten.
- Verloren en beschadigde bagagebescherming: dekking als je persoonlijke bezittingen tijdens je reis verloren, gestolen of beschadigd zijn
- Annuleer om welke reden dan ook (CFAR): terugbetaling voor de hele reis of een deel van de gemaakte reiskosten als je je reis om welke reden dan ook annuleert
Gerelateerde artikelen
- GastGoed beschermd met AirCoverAirCover geeft Airbnb-gasten volledige bescherming.
- GastAls er iets misgaat tijdens je verblijfAls je tijdens je verblijf tegen een onverwacht probleem aanloopt, stuur je eerst je host een bericht om een oplossing te bespreken. De kans…
- GastAirCover en reisverzekeringZowel AirCover (via Airbnb) als een reisverzekering (een aankoop die Amerikaanse gasten afzonderlijk kunnen doen via Generali tijdens het af…