Er is veel te beheren als je een host bent. Een co-host met volledige toegang kan helpen met een deel van dat werk, waaronder het beheren van het vergoedingsverzoek van de host onder de Bescherming voor hosts bij materiële schade.
Co-hosts met volledige toegang kunnen namens de host vergoedingsverzoeken voor schade indienen, beheren en afhandelen in het Resolutiecentrum onder de Bescherming voor hosts bij materiële schade.* Betalingen worden altijd gedaan aan de host die de eigenaar van de advertentie is, ongeacht wie de aanvragen beheert.
Bekijk wat co-hosts kunnen doen voor meer informatie en hoe je hun rechten kunt instellen.
Alleen de persoon die een vergoedingsverzoek beheert, kan actie ondernemen. We weten dat er als eigenaar van een accommodatie een aantal dingen zijn die je misschien zelf wilt afhandelen. Advertentie-eigenaren kunnen op elk moment vergoedingsverzoeken van co-hosts met volledige toegang overnemen.
Een verzoek om terugbetaling kan niet opnieuw worden toegewezen zodra het is overgenomen door de eigenaar van de accommodatie. Voordat je een aanvraag accepteert, moet je bedenken of je het proces kunt voltooien.
Vergoedingsverzoeken gaan niet verloren als er wijzigingen zijn in wie je helpt met je advertentie. Als je een co-host verwijdert of als diegene zichzelf van de advertentie verwijdert, worden de aanvragen waaraan diegene werkt automatisch toegewezen aan de eigenaar van de advertentie om te beheren en te voltooien. We sturen een e-mail als dat gebeurt, zodat iedereen weet wat er aan de hand is.
Betalingen voor alle vergoedingsverzoeken gaan naar de eigenaar van de accommodatie, zelfs als een co-host helpt met een verzoek. In sommige gevallen, wanneer een co-host een vergoedingsverzoek onder de Bescherming voor hosts bij materiële schade beheert, kan de eigenaar van de advertentie worden gecontacteerd om een goedgekeurde betalingsverzoekovereenkomst voor Bescherming voor hosts bij materiële schade te ondertekenen voordat de betaling wordt gedaan. Alleen de eigenaar van de advertentie kan deze overeenkomst ondertekenen. Na ondertekening wordt de betaling overgemaakt naar de uitbetalingsmethode van de eigenaar van de advertentie.
*Co-hosts van accommodaties in Japan kunnen namens hosts geen verzoeken voor beschadigde of ontbrekende items in het Resolutiecentrum of vergoedingsverzoeken onder de Bescherming voor hosts bij materiële schade starten, beheren of oplossen.
De Bescherming voor hosts bij materiële schade is geen verzekering. Het biedt geen bescherming voor hosts die een accommodatie in Japan aanbieden, omdat daar het verzekeringsprogramma voor Japan geldt. Voor hosts die accommodaties in China aanbieden, geldt het Host Protection Plan voor China. Houd er rekening mee dat alle dekkingslimieten in USD worden weergegeven.
Voor accommodaties in de staat Washington zijn de contractuele verplichtingen van Airbnb onder de Bescherming voor hosts bij materiële schade gedekt door een verzekering die door Airbnb is afgesloten. De Bescherming voor hosts bij materiële schade is onderhevig aan voorwaarden en beperkingen, behalve voor hosts die in Australië wonen of gevestigd zijn. Voor zulke hosts is de Bescherming voor hosts bij materiële schade onderworpen aan deze voorwaarden en beperkingen.