Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Alles over zoekresultaten

    Airbnb gebruikt een algoritme om zoekresultaten te genereren die aantrekkelijk zijn voor gasten. Het algoritme sorteert de miljoenen advertenties op Airbnb om de juiste accommodatie voor elke zoekopdracht te vinden. Gasten voeren zoekcriteria in en het algoritme laat advertenties zien die aan deze criteria voldoen.

    We bieden verschillende filters waarmee gasten de zoekresultaten kunnen verfijnen. Het algoritme houdt rekening met veel factoren om te bepalen hoe zoekresultaten moeten worden geordend, maar sommige factoren hebben een grotere impact dan andere. Met name de kwaliteit, populariteit en prijs van een accommodatie hebben een grote invloed op hoe een advertentie in de zoekresultaten verschijnt.

    • Kwaliteit. Het algoritme beoordeelt veel kenmerken om de kwaliteit te beoordelen, waaronder de advertentiefoto's, beoordelingen van de accommodatie en kenmerken van de accommodatie. Accommodaties van hogere kwaliteit staan meestal hoger in de zoekresultaten.
    • Populariteit. Het algoritme evalueert de populariteit van een accommodatie aan de hand van een breed scala aan informatie, waaronder hoe gasten betrokken raken bij de advertentie en hoe vaak de accommodatie gereserveerd wordt. Voorbeelden van betrokkenheid van gasten bij een advertentie zijn hoe vaak gasten een advertentie als 'favoriet' markeren, hoe vaak gasten reserveren en hoe vaak gasten de host een bericht sturen. Populairdere accommodaties staan meestal hoger in de zoekresultaten.
    • Prijs. Om te bepalen hoe aantrekkelijk de prijs van een accommodatie is, houdt het algoritme rekening met een verscheidenheid aan prijsgegevens, waaronder hoe de prijs zich verhoudt tot vergelijkbare accommodaties in de omgeving voor de opgegeven datums. Accommodaties waarvan de prijs lager is dan die van andere vergelijkbare accommodaties in de buurt met vergelijkbare gastencapaciteit en voorzieningen, staan meestal hoger in de zoekresultaten.

    Het algoritme stimuleert ook variatie in de zoekresultaten, zodat gasten accommodaties met verschillende hosts, kenmerken en prijzen te zien krijgen.

    Heeft de locatie van een accommodatie invloed op de zoekresultaten?

    Ja, de locatie van een accommodatie heeft ook grote invloed op hoe de advertentie in de zoekresultaten verschijnt. Accommodaties die zich bevinden op plekken waar gasten graag verblijven, worden vaak hoger gerangschikt, bijvoorbeeld accommodaties dichtbij populaire bezienswaardigheden.

    Heeft de aard van een Airbnb-ervaring invloed op de zoekresultaten?

    Ja, de aard van een Airbnb-ervaring heeft ook grote invloed op hoe de advertentie in de zoekresultaten presteert. Accommodaties voor unieke activiteiten die door iemand met speciale expertise worden georganiseerd, zijn meestal populairder bij gasten en staan hoger in de resultaten.

    Hoe beïnvloeden gasten de zoekresultaten?

    Hosts hebben op een aantal manieren invloed op hoe hun advertentie in de zoekresultaten verschijnt.

    Hoe meer datums een advertentie beschikbaar is, hoe groter de kans dat deze compatibel is met de plannen van een gast. Het toevoegen van beschikbaarheid is dus een goede manier om de zichtbaarheid van een advertentie te verbeteren. Hoe meer flexibiliteit een host biedt over hoelang gasten kunnen verblijven, hoe groter de kans dat de advertentie overeenkomt met de plannen van de gast en in de zoekresultaten verschijnt.

    Omdat de prijs een grote impact heeft op de zoekresultaten, kunnen hosts de prestaties van hun accommodatie in de zoekresultaten direct beïnvloeden, door bijvoorbeeld hun prijs te wijzigen of kortingen aan te bieden. Voor nieuwere advertenties of tijdens minder drukke reisperiodes bieden veel hosts bijvoorbeeld lagere prijzen of kortingen aan om gasten aan te trekken.

    Hoge kwaliteit advertentiefoto's, en in het bijzonder een opvallende omslagfoto, helpen de aandacht van gasten te trekken en de betrokkenheid te verbeteren. Aan de hand van een uitgebreide advertentiebeschrijving en een nauwkeurige lijst met voorzieningen kunnen gasten de accommodatie evalueren en het vertrouwen ontwikkelen om te reserveren. Sommige gasten zijn op zoek naar specifieke voorzieningen of kenmerken van hun accommodatie, zoals een wiegje, een bubbelbad, een gelijkvloerse ingang of een accommodatie waar huisdieren toegestaan zijn. Het toevoegen van gewilde voorzieningen of kenmerken aan een accommodatie kan de advertentie aantrekkelijker maken voor gasten en de zichtbaarheid verbeteren in zoekopdrachten naar accommodaties met die voorzieningen of kenmerken.

    Het gedrag van hosts en de instellingen die ze gebruiken, hebben ook invloed op de rangschikking. Hosts die uitstekende gastvrijheid leveren, verbeteren over het algemeen de prestaties van hun advertenties in de loop der tijd. Het algoritme houdt bij het ordenen van zoekresultaten bijvoorbeeld rekening met de Superhost-criteria, waaronder het aantal annuleringen door een host, de responsiviteit van de host en de beoordelingen en recensies voor een advertentie, evenals met de Superhost-status zelf. Voor accommodaties die niet direct gereserveerd kunnen worden, houdt het algoritme rekening met hoe snel hosts reageren op vragen van gasten en hoe vaak hosts reserveringsaanvragen afwijzen. Dit betekent dat accommodaties die direct kunnen worden gereserveerd hoger in de zoekresultaten kunnen staan, omdat de reacties automatisch zijn en de reservering wordt bevestigd zonder dat de host de aanvraag hoeft te accepteren.

    Hoe beïnvloeden gasten de zoekresultaten?

    De zoekresultaten die worden weergeven, zijn afhankelijk van de zoekcriteria van de gast. Gasten geven vorm aan hun zoekresultaten door informatie op te geven, zoals een locatie, datums en het aantal gasten. Gasten kunnen ook filters of de kaart gebruiken om hun zoekresultaten te verfijnen. Gasten kunnen bijvoorbeeld voor een verblijf een filter toepassen op het type accommodatie, het aantal bedden en op specifieke voorzieningen. Als er niet genoeg accommodaties beschikbaar zijn die voldoen aan de zoekcriteria van een gast, of als een gast flexibel zoekt, kunnen we andere advertenties laten zien waarvan we denken dat ze de gast kunnen aanspreken.

    We gebruiken ook informatie die we over een gast hebben om de zoekresultaten te bepalen en te rangschikken. Als eerdere reserveringen van een gast bepaalde kenmerken hebben, kan het algoritme de accommodaties met die kenmerken bijvoorbeeld hoger rangschikken voor die gast. Ook als een gast een reservering voor een verblijf heeft, kan het algoritme een hogere rangschikking geven aan Airbnb-ervaringen die tijdens de datums van die reservering in de buurt beschikbaar zijn.

    Hoe werkt het zoeken naar recent geactiveerde advertenties?

    Recent geactiveerde advertenties worden mogelijk niet onmiddellijk weergegeven in de zoekresultaten. Het kan 24 uur duren voordat de advertentie zichtbaar wordt. Om hosts op weg te helpen, is het algoritme ontworpen om ervoor te zorgen dat nieuwe accommodaties goed in de zoekresultaten verschijnen.

    Zal het algoritme van Airbnb na verloop van tijd veranderen?

    Ja. Onze algoritmen zullen in de loop van de tijd veranderen om veranderingen binnen ons bedrijf, in onze community en over de hele wereld te weerspiegelen.

    Ontdek welke factoren van invloed zijn op de zoekresultaten en hoe je je positie in de zoekresultaten kunt verbeteren in het Informatiecentrum.

    Heb je de hulp gekregen die je nodig had?

    Gerelateerde artikelen