Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Nieuws over COVID-19
    Als je op zoek bent naar de annulerings- en restitutiemogelijkheden, selecteer je de desbetreffende reservering op de pagina 'Reizen'.Onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden gelden alleen voor bepaalde reserveringen.Als je aankomstdatum na 15 juli valt, vind je hier vanaf 15 juni 2020 meer informatie over.

    Kan Airbnb mijn account deactiveren?

    Airbnb kan je account mogelijk beperken, schorsen of deactiveren, zoals omschreven in onze Gebruiksvoorwaarden.

    Je account kan tijdelijk gedeactiveerd worden vanwege je responsgraad of acceptatiegraad. Om je account in zo'n geval opnieuw te activeren, volg je de stappen in de e-mail die je hebt ontvangen.

    Je account kan tijdelijk gedeactiveerd worden tijdens een beoordelingsproces van Airbnb-accounts. Accountbeoordelingen maken deel uit van onze inspanning om onze waarden van de community en onze Gebruiksvoorwaarden te handhaven en wederzijds vertrouwen te bevorderen. Je account kan ook worden uitgeschakeld of opgeschort als gevolg van een probleem dat is gemeld aan onze Klantenservice. Airbnb neemt veiligheid zeer serieus en als we een melding ontvangen van een schending van de waarden van onze community, zullen we de melding onderzoeken en passende actie ondernemen.

    Hoewel ons doel is om gebruikers te voorzien van informatie over acties die we ondernemen op je account, kan het volgende gebeuren met of zonder kennisgeving vooraf:

    • Je account kan worden uitgeschakeld of geschorst
    • Je bent mogelijk niet in staat om toegang te krijgen tot het platform, je account of inhoud, of hulp te ontvangen van Airbnb Community Support

    Als je account is uitgeschakeld of geschorst, kunnen alle aanstaande of geaccepteerde reserveringen die je hebt als verhuurder of als gast worden geannuleerd, en je hebt als gevolg van je schorsing geen recht op compensatie voor de geannuleerde reserveringen. In dit geval:

    • nemen we mogelijk contact op met de betreffende gasten of verhuurders om te melden dat hun reservering is geannuleerd.
    • Betalen we gasten mogelijk volledig terug, ongeacht de annuleringsvoorwaarden.
    • Nemen we mogelijk contact op met gasten over alternatieve accommodaties die beschikbaar zijn.
    Heb je de hulp gekregen die je nodig had?