Ga direct naar inhoud
Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Wat als ik moet annuleren vanwege een probleem met de accommodatie of host?

    Als er tijdens je verblijf iets onverwachts gebeurt, is het over het algemeen een goed idee om eerst met je host te praten. De meeste hosts lossen een probleem liever snel op door iets bijvoorbeeld te repareren, een gedeeltelijke restitutie aan te bieden of soms zelfs allebei. Je kunt je host een bericht sturen vanuit je inbox.

    Als je met je host overeenstemming restitutie bereikt, kunnen jij en je host gebruikmaken van het Resolutiecentrum om geld te sturen en te ontvangen. Als je host je reservering annuleert, krijg je altijd volledige restitutie, inclusief alle toeslagen en belastingen.

    Kan of wil je host niet helpen, dan kom je mogelijk in aanmerking voor een volledige restitutie onder ons Restitutiebeleid voor gasten als je binnen 24 uur na het ontdekken van het probleemcontact opneemt met Airbnb.

    Reisproblemen die in aanmerking komen voor een claim in het kader van het Restitutiebeleid voor gasten

    Het Restitutiebeleid voor gasten bevat aanvullende informatie, maar hier is een overzicht van wat er wordt gedekt:

    • Geen toegang tot de accommodatie, bijvoorbeeld wanneer de host de verkeerde code voor het sleutelkastje doorgeeft en niet bereikt kan worden, of als je reservering zonder jouw toestemming is overgezet naar een andere accommodatie.
    • De ruimte is niet veilig of schoon bij aankomst, inclusief vuil beddengoed, gevaarlijk ongedierte of insecten, of veiligheids- of gezondheidsrisico's.
    • Belangrijke voorzieningen ontbreken of werken niet, de keuken wordt bijvoorbeeld verbouwd, het zwembad is tijdens de zomermaanden niet beschikbaar of de kachel is kapot in de winter.
    • De accommodatie is niet zoals beschreven in de advertentiebeschrijving, het aantal kamers of bedden is bijvoorbeeld anders of de toegankelijkheidsvoorzieningen ontbreken.

    Dien je claim binnen 24 uur in

    Als je op enig moment tijdens je reis te maken krijgt met een reisprobleem zoals hierboven beschreven wordt:

    1. Verzamel bewijs: maak indien mogelijk foto's of video's om problemen zoals vuil beddengoed of onjuiste toegangscodes vast te leggen.
    2. Neem contact met ons op: stuur binnen 24 uur nadat je het probleem opmerkte een bericht naar Airbnb (je kunt ook bellen) en deel je foto's of video's.
    3. Zorg dat je beschikbaar bent: we nemen contact met je op over vervolgstappen.
    Heb je de hulp gekregen die je nodig had?

    Gerelateerde artikelen