Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het

Hoe het Resolutiecentrum je helpt

Verzoeken indienen

Wil je vanwege je Airbnb-verblijf of -ervaring om geld vragen of iemand geld sturen? Geen probleem. Ga naar het Resolutiecentrum om een restitutie- of betalingsverzoek in te dienen.

Je hebt na de vertrekdatum van je reservering tot 60 dagen de tijd om een verzoek in te dienen via het Resolutiecentrum.

Belangrijk: mogelijk moet je een betaalmethode toevoegen voordat je via het Resolutiecentrum geld kunt sturen of om geld kunt vragen.

Verzoeken vinden

Wanneer een host of gast om geld vraagt voor extra diensten of vanwege een restitutie, krijg je daarover een e-mail op het adres dat bij je Airbnb-account hoort. Het verzoek staat ook in het Resolutiecentrum, of in het Helpcentrum in de Airbnb-app of op de Airbnb-website.

Meer hulp nodig?

Soms komen hosts en gasten er samen niet uit. Als je niet tot een overeenstemming bent gekomen, krijg je de mogelijkheid om Airbnb erbij te betrekken.

Problemen moeten binnen 72 uur bij Airbnb worden gemeld om in aanmerking te komen voor ons Beleid voor omboeken en restitutie.

Een speciaal teamlid neemt dan alle verstrekte informatie door en stelt eventueel vragen voordat er een definitieve beslissing wordt genomen.

Schadevergoeding ontvangen

Soms gaat er iets mis en daarom bestaat AirCover voor hosts.

AirCover voor hosts geeft hosts volledige bescherming. Denk bijvoorbeeld aan de Bescherming voor hosts bij materiële schade tot wel $ 3 miljoen USD, maar ook de aansprakelijkheidsverzekering van $ 1 miljoen USD, identiteitsverificatie van gasten, screening van reserveringen en een 24-uursnoodlijn. AirCover is altijd inbegrepen en altijd gratis wanneer je verhuurt.

Als een gast tijdens een Airbnb-verblijf schade veroorzaakt, kun je via ons Resolutiecentrum een AirCover voor hosts-verzoek indienen. Meer informatie over de procedure.

In het Informatiecentrum vind je tips over hoe je als host met uitdagingen omgaat en onverwachte omstandigheden incalculeert.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je reserveringen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden