Hoe het Resolutiecentrum je helpt
Geld verzenden of aanvragen via het Resolutiecentrum
Wil je vanwege je Airbnb-verblijf of -ervaring om geld vragen of iemand geld sturen? Geen probleem. Ga naar het Resolutiecentrum om een restitutie- of betalingsverzoek in te dienen.
Je hebt na de vertrekdatum van je reservering tot 60 dagen de tijd om een verzoek in te dienen via het Resolutiecentrum.
Belangrijk: mogelijk moet je een betaalmethode toevoegen voordat je via het Resolutiecentrum geld kunt sturen of om geld kunt vragen.
Waar je de verzoeken in het Resolutiecentrum kunt vinden
Als een host of gast om geld vraagt voor extra services of vanwege een restitutie, krijg je daarover een e-mail op het adres dat bij je Airbnb-account hoort. Je vindt het verzoek ook in het Resolutiecentrum.
Als een host en gast het niet met elkaar eens worden
Soms komen hosts en gasten er samen niet uit. Als je niet tot een overeenstemming bent gekomen, kun je Airbnb erbij betrekken.
Problemen moeten binnen 72 uur bij Airbnb worden gemeld om in aanmerking te komen voor ons Beleid voor omboeken en restitutie.
Een toegewezen teamlid neemt dan alle verstrekte informatie door en stelt eventueel vragen voordat er een definitieve beslissing wordt genomen.
Het Resolutiecentrum kun je niet voor hotelovernachtingen gebruiken
Het Resolutiecentrum is mogelijk niet beschikbaar voor bepaalde hotelovernachtingen. In die gevallen moet je problemen rechtstreeks met het hotel oplossen.
Schadevergoeding ontvangen
Soms gaat er iets mis en daarom bestaat AirCover voor hosts.
AirCover voor hosts geeft hosts volledige bescherming. Denk bijvoorbeeld aan de Bescherming voor hosts bij materiële schade van maximaal 3 miljoen USD, maar ook de aansprakelijkheidsverzekering van 1 miljoen USD, identiteitsverificatie van gasten, screening van boekingen en een 24-uursnoodlijn. AirCover is altijd inbegrepen en altijd gratis wanneer je verhuurt.
Als een gast tijdens een Airbnb-verblijf schade aan je ruimte of bezittingen veroorzaakt, kun je via ons Resolutiecentrum een vergoedingsverzoek indienen. Je krijgt bepaalde schade aan je woning en bezittingen vergoed als de gast de schade niet betaalt. Meer informatie over de procedure.
De Bescherming voor hosts bij materiële schade is geen verzekeringspolis. De Bescherming voor hosts bij materiële schade en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen bieden geen dekking voor hosts die accommodaties aanbieden via Airbnb Travel, LLC, of hosts die accommodaties of ervaringen aanbieden in Japan. In dat geval zijn het verzekeringsprogramma voor Japan en de Experience Protection Insurance voor Japan van toepassing. Voor hosts die accommodaties of ervaringen op het Chinese vasteland aanbieden, geldt het verzekeringsprogramma voor hosts in China. Voor hosts die niet in Australië wonen of werken, zijn deze voorwaarden van de Bescherming voor hosts bij materiële schade van toepassing. Voor hosts die in Australië wonen of werken, zijn de voorwaarden van de Bescherming voor hosts bij materiële schade voor Australische gebruikers van toepassing op de Bescherming voor hosts bij materiële schade. Houd er rekening mee dat alle vergoedingslimieten in USD worden weergegeven.
De Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen worden verzorgd door externe verzekeraars. Voor hosts in het Verenigd Koninkrijk worden de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen verzorgd door Zurich Insurance Company Ltd. en zonder extra kosten voor Britse hosts geregeld en afgesloten door Airbnb UK Services Limited. Airbnb UK Services Limited is een aangestelde vertegenwoordiger van Aon UK Limited, geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Conduct Authority. Het registratienummer van AON bij de FCA is 310451. Je kunt dit controleren in het Register voor financiële diensten op de website van de FCA of door de FCA te bellen op 0800-1116768. Het Aansprakelijkheidsbeleid voor hosts en ervaringen binnen AirCover voor hosts wordt gereguleerd door de Financial Conduct Authority. De overige producten en diensten zijn geen gereguleerde producten van Airbnb UK Services Limited. FP.AFF.476.LC
Voor accommodaties in de staat Washington wordt er aan de contractuele verplichtingen van Airbnb in het kader van de Bescherming voor hosts bij materiële schade voldaan door een verzekering die door Airbnb is afgesloten. De Bescherming voor hosts bij materiële schade is niet gerelateerd aan de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts. Op de Bescherming voor hosts bij materiële schade zijn deze Algemene voorwaarden en beperkingen van toepassing, behalve voor hosts die in Australië wonen of werken. Voor die hosts zijn deze Algemene voorwaarden en beperkingen van toepassing op de Bescherming voor hosts bij materiële schade.
Gerelateerde artikelen
- Gast
Als een host om meer geld vraagt
Wanneer je via Airbnb reserveert, zie je precies hoeveel je moet betalen. Er zijn echter een paar uitzonderingen. Hulp bij problemen na de reis
Je reis is voorbij, maar er zijn nog wat losse eindjes (misschien heb je iets in de accommodatie laten liggen of heeft de host je een betali…- Gast
Na je reis: omgaan met meningsverschillen
Als je onenigheid geld-gerelateerd is, kun je ons Resolutiecentrum gebruiken om geld te vragen of te sturen voor zaken met betrekking tot je…