Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

Je boeking wijzigen voorafgaand aan je reis

Als je boeking bevestigd is en je de datums, het aantal gasten of iets anders wilt wijzigen, kun je bij je host een wijzigingsverzoek indienen.

Je datums of het aantal gasten wijzigen

De host moet alle ingediende wijzigingen accepteren. Als je host niet reageert, kun je diegene een herinnering sturen en vragen om je wijzigingsverzoek in behandeling te nemen.

  1. Klik op Reizen en vervolgens op de reis die je wilt wijzigen.
  2. Klik op Boeking wijzigen.
  3. Wijzig de datums van je verblijf of het aantal gasten en klik op Opslaan.
  4. Controleer je wijzigingen en klik op Verzoek verzenden.

Zodra je het verzoek hebt verzonden, krijgt de host een melding om dit goed te keuren of te weigeren.

Zo werkt het

Afhankelijk van de voorwaarden van de host kan een wijziging van het aantal gasten van invloed zijn het totaalbedrag van je boeking.

Het oorspronkelijke totaalbedrag en het nieuwe totaalbedrag worden weergegeven voordat je het wijzigingsverzoek indient. Zodra de host accepteert, wordt de wijziging verwerkt.

Het bedrag dat je moet bijbetalen (of terugkrijgt) wordt ook weergegeven voordat je de wijziging bevestigt.

Als de host je verzoek afwijst of niet reageert, blijft je boeking ongewijzigd.

Aanvullende informatie

Een paar andere dingen om in je achterhoofd te houden als je een wijzigingsverzoek indient:

  • Als de vertrekdatum in het verleden ligt, kun je geen wijzigingen aanbrengen.
  • Als de gevraagde wijzigingen zijn doorgevoerd en je daarna nog meer wilt veranderen, moet je een nieuw verzoek indienen volgens de bovenstaande procedure.
  • Als de host de tarieven voor de nieuwe datums heeft aangepast voordat jij de wijziging aanvroeg, gelden deze tarieven voor je nieuwe boeking, tenzij je een speciale aanbieding hebt geboekt.
  • Wanneer je de datums van de boeking wijzigt, kom je mogelijk niet meer in aanmerking voor een week- of maandkorting.
  • Zodra een boeking is begonnen, kun je het aantal gasten niet meer wijzigen.
    • Als je toch meer gasten aan je boeking wilt toevoegen, gebruik je het Resolutiecentrum voor een eventuele extra betaling die jij met je host hebt afgesproken.
  • Je kunt een boeking niet aan iemand anders overdragen. Als je de reis zelf niet kunt maken, moet je de boeking annuleren en de andere gast vragen om zelf te boeken.

Hotelovernachtingen

Voor sommige hotelovernachtingen moet je mogelijk rechtstreeks contact opnemen met het hotel om je boeking te wijzigen.

Langere verblijven

Voor boekingen van 28 nachten of langer gelden de annuleringsvoorwaarden voor langere verblijven.

Voor gasten

Als gast vind je meer informatie in je bevestigingsmail.

Als je een langer verblijf wijzigt of annuleert:

  • Je eerste betaling is mogelijk niet-restitueerbaar, afhankelijk van de accommodatie en de datum waarop is geboekt.
  • Als je annuleert nadat de reis is begonnen, krijg je de eerstvolgende 30 nachten van de boeking niet terugbetaald.
  • Je host kan ervoor kiezen om extra restitutie te geven.

Opmerking: als je boeking nog niet is bevestigd en je wilt nog een gast toevoegen of de datums van je boeking wijzigen, dan vind je hier meer informatie over hoe je een lopende boekingsaanvraag annuleert of intrekt.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden