Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Deze content is niet beschikbaar in de door jou gekozen taal. We hebben de taal gekozen die er het dichtst bij in de buurt komt.

    Een eenvoudigere manier om bezwaar te maken tegen vergeldingsrecensies

    Je kunt een verzoek indienen om een vergeldingsrecensie te laten verwijderen, ongeacht hoelang geleden die is geplaatst.
    Door Airbnb op 16 nov. 2022
    2 min. leestijd
    Bijgewerkt op 30 nov. 2022

    Hosts hebben ons laten weten dat ze graag eerst willen weten welke reputatie een gast op Airbnb heeft voordat ze een reserveringsaanvraag accepteren. Ook maken ze zich zorgen over eventuele vergeldingsrecensies. Momenteel passen we ons recensiesysteem aan, zodat je straks kunt zien welke recensies andere hosts over een gast hebben achtergelaten. Verder kun je straks ook bezwaar maken tegen een recensie die iemand ter vergelding heeft geplaatst.

    Meer informatie in recensies

    Binnenkort kunnen hosts meer informatie kwijt in hun recensie over een gast. Die informatie kun jij ook lezen. Je ziet dan niet alleen de algehele beoordeling van de gast, maar bijvoorbeeld ook hoe andere hosts deze gast hebben beoordeeld op het gebied van netheid, communicatie en het volgen van de Huisregels. De feedback die je geeft, maakt het ook makkelijker om de basisregels voor gasten te handhaven. Bovendien kun je gasten rapporteren die zich niet aan deze basisregels houden.

    Voor recensies die gasten over jou achterlaten geldt hetzelfde. Ze geven nog steeds één tot vijf sterren voor het algehele verblijf. Nieuw is dat ze daarna per categorie een aantal sterren kunnen uitdelen en ook meteen kunnen aangeven wat er goed is gegaan of wat er beter had gekund.

    Als je ruimte bijvoorbeeld blinkend schoon is, kan een gast vijf sterren geven en 'brandschone badkamer' selecteren. De sterrenbeoordeling en feedback per categorie zijn niet van invloed op je Superhost-status. Daarvoor wordt nog steeds alleen naar je algehele sterrenbeoordeling gekeken.

    Betere bescherming tegen recensies die als vergelding dienen

    Het is de bedoeling dat je je prettig voelt wanneer je je ruimte verhuurt en je geen zorgen maakt over een eventuele vergeldingsrecensie.

    Je kunt bij ons een verzoek indienen om een vergeldingsrecensie te laten verwijderen, ongeacht hoelang geleden die is geplaatst. In de volgende gevallen kun je een recensie van een gast bij ons rapporteren:

    • Je gast heeft het beleid in ernstige mate geschonden, bijvoorbeeld door je woning schade toe te brengen of langer te blijven dan was afgesproken.
    • Je gast heeft zich niet aan je Huisregels gehouden, bijvoorbeeld door zonder toestemming een feest of evenement in je ruimte te organiseren.

    Stel, een gast heeft in je huis gerookt, terwijl dat volgens je Huisregels niet is toegestaan. Je hebt je gast laten weten dat je in de woonkamer sigarettenpeuken hebt aangetroffen en hebt een vergoedingsverzoek ingediend voor een grondige schoonmaak. Je gast weigert te betalen en laat vervolgens een boze recensie achter. Tegen deze recensie kun je nu bezwaar maken.

    Begin 2023 introduceren we een chatbot, zodat je makkelijker bezwaar kunt maken tegen een recensie. Je hoeft dan geen contact meer op te nemen met het communityteam.

    Dat we momenteel het recensiesysteem aanpassen, komt door jullie feedback. Blijf ons dus vooral je ideeën sturen, zodat we kunnen aanpassen wat nog niet helemaal optimaal werkt.

    Meer informatie over Airbnb 2022: Nieuw deze winter

    De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

    Get details about the Airbnb 2022 Winter Release

    Information contained in this article may have changed since publication.

    Airbnb
    16 nov. 2022
    Was dit nuttig?