Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Antwoorden van Airbnb: sneller de klantenservice bereiken

    Antwoorden van Airbnb: sneller de klantenservice bereiken

    Hosts en gasten kunnen nu de hulp krijgen die ze nodig hebben en ook wanneer ze die nodig hebben.
    Door Airbnb op 17 mei 2018
    3 min. leestijd

    De vraag: kan Airbnb het eenvoudiger maken om contact op te nemen met de klantenservice?

    Deze belangrijke vraag werd gesteld bij elke Q&A voor hosts, dus we hebben de boodschap begrepen. Het is belangrijk dat je makkelijk contact kunt leggen met de klantenservice op het moment dat jij dat nodig hebt en dat er snelle, duidelijke oplossingen worden geboden. We hebben dit niet altijd even gemakkelijk gemaakt, maar we hebben veel veranderd en zetten ons in voor nog meer verbeteringen. Wat is er verbeterd?

    Gemakkelijk bereikbaar, vooral wanneer je verhuurt
    We hebben een nieuwe manier gecreëerd voor hosts en gasten om contact op te nemen met de klantenservice van Airbnb. De functie is beschikbaar tijdens actieve reizen die 48 uur voor het inchecken beginnen en 48 uur na het uitchecken eindigen.

    Ga als volgt te werk om snel contact op te nemen met de klantenservice:

    Op je computer:

    • log in op www.airbnb.comen klik rechtsboven op 'Help'
    • klik op de knop 'Ga naar het Helpcentrum'
    • klik onderaan het scherm op de knop 'Contact opnemen'

    Op je mobiele telefoon:

    • tik rechtsonder in de Airbnb-app op
      • het tabblad 'Profiel'
      • tik op 'Krijg hulp'
      • tik op de knop 'Contact opnemen' onderaan het scherm
    • tik onderaan in de Airbnb-app op
      • het tabblad 'Reizen'
      • tik op de specifieke reis waarin je geïnteresseerd bent
      • tik onderaan het scherm op 'Help'
      • tik op de knop 'Contact opnemen' onderaan het scherm

    Wanneer je op 'Contact met ons opnemen' klikt, kun je de betreffende reservering selecteren (indien van toepassing) en het type probleem dat je ondervindt. Daarna kun je aangeven hoe je het liefst hulp van Airbnb krijgt, bijvoorbeeld via online berichten of telefonisch, of dat je het liever zelf regelt.

    We merken dat meer dan 90% van de hosts dankzij deze nieuwe functie met gemak de klantenservice kan bereiken. Momenteel is dit alleen beschikbaar tijdens actieve reizen die 48 uur voor het inchecken beginnen en 48 uur na het uitchecken eindigen. Maar we verwachten deze functie in 2018 breder beschikbaar te maken.

    Snellere hulp
    Als je ons heb gebeld via de bovenstaande stappen, sturen we jouw klantenservicemedewerker automatisch de relevante informatie over je reservering en de reden van je belletje. Op deze manier hoef je je situatie niet meerdere keren uit te leggen en kan je probleem sneller worden opgelost. We bieden je ook de kans om eenvoudig te bevestigen wie je bent voordat je met onze klantenservice spreekt, zodat je tijdrovende beveiligingsvragen tijdens het gesprek kunt overslaan. Dit scheelt tussen de één en twee minuten per gesprek.

    Heb je minder dringende problemen, dan kun je ons altijd e-mailen, antwoorden zoeken in ons Helpcentrum en advies inwinnen bij andere hosts in het Community Centrum. Superhosts hebben altijd toegang tot onze speciale prioriteitslijn.

    Wat staat er in de toekomst op de planning?
    Hoewel we nog niet klaar zijn om grote aankondigingen te doen, kunnen we al wel zeggen dat we investeren in tools waarmee je zelf aan de slag kunt en een snelle chatfunctie waarmee zowel jij als je gasten problemen gemakkelijk en snel kunnen oplossen. Het is ons doel om ervoor te zorgen dat de hulp die je nodig hebt altijd binnen handbereik is.

    Zoals altijd stellen we je vragen en feedback op prijs en kijken we uit naar de volgende wereldwijde Q&A voor hosts.

    Het Airbnb Team

    De informatie in dit artikel kan sinds publicatie zijn gewijzigd.

    Airbnb
    17 mei 2018
    Was dit nuttig?