Deze content is niet beschikbaar in de door jou gekozen taal. We hebben de taal gekozen die er het dichtst bij in de buurt komt.

Krijg meer vijfsterrenrecensies

Interieurontwerpers en Superhosts onthullen hoe ze een onvergetelijk verblijf creëren.
Door Airbnb op 26 mei 2021
10 min. lezen
Bijgewerkt op 26 mei 2021

Samenvatting

  • Geef gasten de juiste verwachtingen voordat ze reserveren

  • Communiceer snel en duidelijk met gasten

  • Houd je ruimte schoon, comfortabel en opgeruimd

  • Voeg waar mogelijk lokale accenten toe, zoals kunst of badproducten

  • Geef gasten de beleving die jij zou willen als je in de ruimte verblijft

  • Lees verder in onze complete handleiding over hoe je je gastvrijheid naar een hoger niveau tilt

Superhosts, ondernemers en interieurontwerpers Catherine en Bryan Williamson van Beginning in the Middle hebben een onderneming opgebouwd rondom het aanbieden van vijfsterrenverblijven. Ze hebben meer dan 2000 gasten ontvangen en delen hun verhaal en deskundige tips over hoe je jouw woning onvergetelijk maakt.

Catherine en Bryan, Superhosts op Airbnb, delen hun recept voor een vijfsterrenbeleving.

Catherine: “Het begin van ons ontwerpbureau en onze Airbnb-onderneming was een geluk bij een ongeluk. In 2013 verhuisden we van New York City naar Columbus, Ohio, waar Bryan oorspronkelijk vandaan komt. We wilden meer ruimte en waren op zoek naar een eigen plekje waar we wilden blijven."

Bryan: “We kochten een woning met drie slaapkamers en moesten nog wat schulden afbetalen, maar het idee van een huisgenoot stond ons niet echt aan.”

Catherine: “Een van mijn vriendinnen kende iemand die zijn logeerkamer op Airbnb verhuurde en opperde dat wij dat ook konden proberen. Wij wisten toen nog niet echt wat Airbnb was. Tien gereserveerde nachten hadden we al helemaal geweldig gevonden.”

Bryan: “We maakten een advertentie aan en de vraag was al snel enorm. Kort daarna adverteerden we onze hele woning. Wij hebben alle motels van Columbus opgezocht om daar een nacht te verblijven, tot we uiteindelijk wisten welke het minst erg was. Uiteindelijk zaten we daar soms zelfs een paar weken. We kenden al het personeel, maar dat kon natuurlijk niet zo doorgaan.”

Door te verhuren kunnen wij ons artistiek en creatief uiten.
Bryan,
Columbus, Ohio

Catherine: “We hebben onze schulden afbetaald en uiteindelijk nog een huis gekocht. In de jaren daarna hebben we een aantal woningen gerenoveerd en weer verkocht, maar onze favoriete woningen zijn nog steeds in ons bezit en staan op Airbnb. We hebben onze banen opgezegd en zijn ons eigen interieuradviesbureau (Mix Design Collective) en ons accommodatieverhuurbedrijf (The Village Host) gestart. Ook begonnen we een eigen blog (Beginning in the Middle).”

Bryan: “Wij willen elk van onze gasten echt die speciale beleving geven. Die passie voor gastvrijheid heeft ons de kans gegeven om een leven op te bouwen waar we dol op zijn. Als je als host een uitzonderlijk verblijf kunt bieden, krijg je vanzelf betere beoordelingen en een hogere bezettingsgraad. Daar hoef je echt niet het meest chique huist voor te hebben."

1. Zorg voor de juiste verwachtingen

Catherine: “Een van de geheimen om een vijfsterrenrecensie binnen te halen is de juiste verwachtingen schetsen voordat gasten reserveren. Onze huizen zijn oud en we hebben er veel aan gedaan om deze gezellig, comfortabel en mooi te maken, maar perfect zijn ze niet. Daarom geven we vooraf graag zoveel mogelijk informatie. Een voorbeeld: onze vloeren kraken en onze deuren piepen.”

Bryan: “Onze badkamers zijn aan de kleine kant. Een van onze accommodaties deelt een muur met de buren. We benoemen dat, zodat mensen daar rekening mee kunnen houden en niet te veel lawaai maken. Feestjes zijn NIET toegestaan.”

Catherine: “We hebben een oude badkuip op pootjes die iets hoger is dan een standaard badkuip. Dit melden we voor gasten met bepaalde behoeftes op het gebied van toegankelijkheid. Sommige mensen zijn wellicht niet gesteld op deze eigenaardigheden. Er zijn ook mensen die het niets uitmaakt, maar wij proberen juist die gasten aan te trekken die echt genieten van deze buurt en deze woning."

2. Reageer snel

Bryan: “Snel en duidelijk communiceren met gasten is een belangrijk onderdeel van een vijfsterrenervaring. Gasten zien daardoor dat je altijd voor ze klaarstaat."

Catherine: “Mensen blijven vaak maar kort en reserveren een ruimte regelmatig voor een belangrijke gelegenheid. Dan wil je niet dat ze de helft van de tijd zitten te wachten op een reactie van jou als host of tot iets gerepareerd is. Ik ben iemand die binnen vijf minuten reageert. Denk je niet dat jij snel genoeg kunt reageren, overweeg dan om een co-host in te zetten om je e-mails en berichten te beantwoorden. We doen er alles aan om te laten zien dat we voor onze gasten klaarstaan en om ze geven. Soms moet je daarvoor je eigen bezigheden onderbreken, zodat gasten die vijfsterrenervaring krijgen.”

Meer informatie over samenwerken met een co-host

3. Zorg dat ze zich thuisvoelen

Catherine: “Het is de bedoeling dat gasten zich thuisvoelen in jouw ruimte en interieur. Steek tijd en energie in de inrichting: ga op zoek naar unieke meubels en zorg dat alles netjes afgewerkt is.”

Bryan: “Dat betekent niet dat je de hele keuken moet verbouwen met marmer of de duurste spullen in huis moet halen. Het belangrijkste is dat de woning schoon, comfortabel en opgeruimd is.”

Catherine: “Gasten moeten het gevoel hebben dat de ruimte speciaal voor hen in orde is gemaakt. Neem de tijd om spullen op te ruimen die gasten het gevoel geven dat ze in de woning van iemand anders verblijven, zoals foto's, souvenirs, snuisterijen en rommel.”

Bryan: “Een goed bed is een belangrijke investering. Het hoeft geen duur matras te zijn, maar wij zorgen altijd voor een dekmatras en twee soorten kussens: een kussen van dons en een synthetisch kussen.”

Catherine: “Voor onze lakens houden we meestal een draaddichtheid van 300 aan, wat de standaard is in veel hotels. Het is belangrijk dat je geen lakens als schuurpapier hebt, want mensen reserveren natuurlijk in de eerste plaats om te overnachten. Als ouders weten we heel goed dat een goede nachtrust echte luxe is.”

4. Voeg wat lokaals toe

Catherine: “Als mensen bij je verblijven, deel je niet alleen je woning maar ook een ervaring in je stad. We proberen het waar mogelijk persoonlijker te maken. Kleine ondernemingen zijn een belangrijk onderdeel van het DNA van Columbus. Daarom vinden we het leuk om iedereen bij ons te betrekken.”

Bryan: "Soms geven we gasten een proefpakketje met daarin onze favorieten of bijvoorbeeld een cadeaubon van de lokale koffiezaak om ze aan te moedigen om de buurt te gaan verkennen. In onze woning zetten we altijd shampoo, conditioner en een gezichtsreiniging van een lokaal bedrijf, Cliff Original en er staat natuurlijke handzeep van het merk Glenn Avenue. We hebben ook boeken staan van The Columbus Book Project, uitgebracht door een lokale ondernemer die zo de aandacht vestigt op lokale schrijvers. Columbus is als stad echt een underdog, maar heeft zoveel te bieden en is een geweldige plek om te wonen, op te groeien en te bezoeken.”

Catherine: “We willen graag dat mensen Columbus ervaren door onze ogen. Het is geweldig als we mensen een ervaring kunnen bieden waardoor ze zeggen: ‘Ik zou graag naar Columbus willen verhuizen’.”

Bryan: “We denken er ook over na om de gemeenschap van Columbus naar binnen te halen door onze woningen als kunstgalerie of dinerlocatie te gebruiken. Daarmee willen we lokale kunstenaars een podium geven. We willen in elk huis een aantal kunstwerken tentoonstellen die elke paar maanden wisselen. Wees creatief en bedenk hoe je jouw woning een lokale uitstraling geeft.”

5. Zorg voor een noodplan

Bryan: “Je kunt de beste bedoelingen hebben en er alles aan doen om gasten die vijfsterrenervaring te geven, maar je moet altijd rekening houden met noodsituaties. Het is aan jou om deze op te lossen, of het nu om een kapotte airconditioning of teleurgestelde gasten gaat. Een van de ergste situaties die wij hebben meegemaakt, was dat er een waterleiding sprong. Het huis stond tijdens een verblijf van gasten onder water. Ze bleven ons maar bellen.”

Catherine: “ Maar mijn telefoon was leeg.”

Bryan: “ Het was ook nog eens hun huwelijksnacht.”

Catherine: “Dat was echt heel erg, maar we hebben er ook veel van geleerd. Als zoiets gebeurt is het belangrijk om je excuses aan te bieden en goed na te denken of je mensen hun geld terug wilt geven of ze beter een cadeau kunt aanbieden, zoals koekjes, een fles wijn of een dinerbon. Hebben gasten echt een verschrikkelijk verblijf gehad, dan betalen we ze terug, maar dat komt eigenlijk nooit voor.”

Bryan: “Onze gouden regel is dat we onze gasten een ervaring bieden die we zelf ook zouden willen hebben als wij in onze ruimte verbleven. Door te verhuren kunnen wij ons artistiek en creatief uiten. We leggen onze ziel en zaligheid in onze accommodaties en daarna kunnen mensen er lekker van genieten. Als we waardering van onze gasten krijgen, betekent dat heel veel voor ons.”

Catherine: “Als we een vijfsterrenrecensie krijgen, is dat een bevestiging van ons harde werk. Tijdens het renoveren hoop je maar dat iemand al dat werk ook gaat waarderen. Als je alleen maar bezig bent met hoeveel het oplevert, let je minder op de belangrijke details.”

Bryan: “Verhuren is niet eenvoudig. Het is hard werken.”

Catherine: “Het heeft ons ook zoveel gebracht en ons leven enorm veranderd. We zijn nu bezig met onze passie voor interieurontwerp en hebben onze liefde voor gastvrijheid ontdekt. We hebben een eigen onderneming opgezet en zijn blijven groeien. Zonder Airbnb was het veel lastiger geweest om onze eigen onderneming op te starten. We hebben echt onze specialiteit gevonden: ruimtes renoveren zodat andere mensen ervan kunnen genieten.”

Bryan: “We kunnen nu onze ondernemersgeest inzetten en lekker creatief zijn. Iets doen waar je echt passie voor voelt en dan ook nog als eigen baas, dat is toch wel het mooiste wat er is.”

Catherine: “We hopen dat deze tips je helpen om nog meer vijfsterrenrecensies te krijgen.”

Veel plezier met verhuren!
Catherine, Bryan en Bianca

Samenvatting

  • Geef gasten de juiste verwachtingen voordat ze reserveren

  • Communiceer snel en duidelijk met gasten

  • Houd je ruimte schoon, comfortabel en opgeruimd

  • Voeg waar mogelijk lokale accenten toe, zoals kunst of badproducten

  • Geef gasten de beleving die jij zou willen als je in de ruimte verblijft

  • Lees verder in onze complete handleiding over hoe je je gastvrijheid naar een hoger niveau tilt
Airbnb
26 mei 2021
Was dit nuttig?