Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Hoe krijg je de antwoorden die je nodig hebt over COVID-19 en reizen

    Hoe krijg je de antwoorden die je nodig hebt over COVID-19 en reizen

    Als je een reservering moet wijzigen of annuleren, vind je hier handige informatie.
    Door Airbnb op 13 mrt 2020
    3 min. leestijd

    Bijgewerkt op 30 maart2020

    Of je nu host of gast bent, een groot deel van onze Airbnb-community maakt zich op dit moment begrijpelijkerwijs zorgen over het ontvangen van gasten of reizen. We weten dat het langer duurt dan normaal om ons communityteam te bereiken. Ons team helpt zoveel mogelijk hosts en reizigers, maar we weten hoe frustrerend het is als je niet meteen een antwoord krijgt.

    Om de gezondheid en veiligheid van onze teamleden te beschermen, hebben we verschillende werkplekken over de hele wereld moeten sluiten. Hoewel we mensen zoveel mogelijk in staat stellen om thuis te werken, werken veel van onze wereldwijde teams met minder personeel. Ondanks deze uitdagingen doen we er alles aan om te helpen.

    Niet alleen proberen we jullie telefoontjes en berichten zo snel mogelijk te beantwoorden, we hebben ook de website Airbnb.com/COVID opgezet om je via de nodige hulp en informatie te bieden. Veel veelvoorkomende problemen kunnen online worden opgelost, met name als je te maken hebt met een reservering die onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden valt.

    Hier zijn een paar dingen die je kunt doen om antwoorden te vinden in deze moeilijke tijd:

    Houd Airbnb.com/COVID in de gaten

    Elke dag komt er meer informatie, waardoor dit een onduidelijke tijd kan zijn voor hosts en reizigers. Om je op de hoogte te houden, beantwoorden we de belangrijkste vragen. Dit is wat je moet weten:

    • Meer informatie over onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden: bij reserveringen die in aanmerking komen, kunnen gasten volledige restitutie of reistegoed krijgen en hosts kosteloos annuleren. Houd er rekening mee dat ons communityteam zoveel mogelijk hosts en reizigers helpt en dat de reactietijden langer kunnen zijn dan normaal. We willen je ervan verzekeren dat als je reservering in aanmerking komt voor annulering onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden, reizigers volledige restitutie of reistegoed krijgen en hosts kosteloos kunnen annuleren.
    • Blijf op de hoogte: naarmate de situatie zich ontwikkelt, blijven we de dekking van onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden bijwerken (waaronder in aanmerking komende datums en locaties), dusvoeg dit Helpcentrum-artikel toe aan je favorieten.

    Ga naar het Helpcentrum

    Hoewel we weten dat het belangrijk is om een medewerker van de klantenservice te spreken, heeft ons Helpcentrum mogelijk de informatie die je nodig hebt om je vragen over verhuren of reizen op te lossen. Enkele van de meest gestelde vragen die we van hosts en reizigers krijgen, zijn:

    Lees meer over onze nieuwe tools en programma's

    We werken aan een reeks tools en programma's, die wij 'Flexibelere Reserveringen' noemen, om hosts te helpen gasten te verwelkomen en gasten te helpen met meer vertrouwen op reis te gaan in deze onzekere tijden.

    • We zullen zoekfilters implementeren voor reizigers om advertenties met flexibele annuleringsvoorwaarden te vinden. Voor hosts hebben we tips verzameld over het aanbieden van flexibele annuleringsvoorwaarden en andere ideeën om gasten meer gemoedsrust te geven bij het overwegen van toekomstige reisplannen.
    • We introduceren een nieuwe tool voor hosts om bepaalde reserveringen zonder kosten te annuleren, zonder dat ze contact dienen op te nemen met ons communityteam voor hulp. Zo kunnen hosts de gasten die op dit moment niet in staat zijn om te reizen, hun geld terugbetalen, ondanks dat de annulering niet onder onzeVoorwaarden bij verzachtende omstandigheden vallen. Een gast hoeft niet per se contact op te nemen met ons communityteam om restitutie te vragen, maar kan dit ook via de tool doen. De host kan de gast dan rechtstreeks een volledige of gedeeltelijke restitutie geven.
    • Als je reservering pas over een paar weken is, vragen we je ook om nog even te wachten voordat je contact opneemt met onze klantenservice. Op die manier kunnen ze eerst de meest dringende verzoeken afhandelen en hebben ze daarna meer tijd voor jou.

    We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: bedankt dat je deel uitmaakt van onze Airbnb-community. We stellen je geduld op prijs in deze moeilijke tijd.

    De informatie in dit artikel kan sinds het moment van publicatie gewijzigd zijn.

    Airbnb
    13 mrt 2020
    Was dit nuttig?