Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Airbnb's nieuwe COVID-19-veiligheidsrichtlijnen

    Airbnb's nieuwe COVID-19-veiligheidsrichtlijnen

    Vanaf 12 oktober gelden de bijgewerkte veiligheidsvereisten voor de Airbnb-community.
    Door Airbnb op 6 okt. 2020
    video van 16 min.
    Bijgewerkt op 15 okt. 2020

    Samenvatting

    • We delen de bijgewerkte standaard voor gasten en gaan dieper in op kwaliteit, om ervoor te zorgen dat iedereen aan de verwachtingen van onze community voldoet.

    • We voeren nieuwe COVID-19-veiligheidsrichtlijnen in waarmee hosts en gasten vanaf 12 oktober akkoord moeten gaan.

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Catherine, en ik ben de Global Head of Hosting van Airbnb en dit is alweer mijn vijfde aflevering van het laatste nieuws voor hosts.

    Sinds we hier in augustus mee zijn begonnen hebben we ons steeds gericht op het aanhalen van de banden tussen onze medewerkers en hosts. Als je mijn vorige video's hebt gemist, kun je ze hier bekijken.

    Ik wil iedereen bedanken die de tijd heeft genomen om zijn of haar mening en vragen met mij te delen, in onze workshops en in de opmerkingen en e-mails. Mede dankzij jullie verhelderende inzichten weten we wat we moeten veranderen.

    In het laatste nieuws voor hosts van vandaag bespreek ik de standaard voor onze gasten en hosts. En de extra veiligheidseisen die we vanwege COVID-19 voor iedereen op Airbnb moeten invoeren.

    Bijgewerkte Standaard voor gasten

    Veel hosts hebben me verteld dat ze zich zorgen maken over hoe gasten zich soms in hun ruimte gedragen. Hoewel het waarschijnlijk maar om een klein aantal gasten gaat, zijn we van mening dat álle gasten jou, je ruimte en de buurt met respect moeten behandelen.

    Daarom breiden we onze Standaard voor gasten uit met vijf nieuwe criteria die jullie zelf hebben aangedragen:

    • niet later uitchecken zonder toestemming
    • de inchecktijden negeren
    • zonder toestemming huisdieren meenemen (met uitzondering van hulpdieren)
    • verwijderen of verplaatsen van goedgekeurde beveiligingsapparatuur
    • onvoldoende respect voor je Huisregels die het beleid van Airbnb weerspiegelen

    Dit ligt in het verlengde van onze aankondiging van vorig jaar, waarin we hebben laten weten dat we zouden gaan werken aan onze standaard voor gasten. Eerder dit jaar hebben we ook ons wereldwijde verbod op feesten aangekondigd. Sinds eind vorig jaar zijn ongeveer 100.000 accounts van gasten opgeschort of verwijderd omdat ze niet aan ons beleid voldeden.

    Voor het einde van het jaar willen we allerlei verbeteringen in onze systemen en processen hebben doorgevoerd. Op deze manier kunnen we de standaard beter handhaven, sneller reageren en ervoor zorgen dat gasten hun verantwoordelijkheid nemen.

    Kwaliteit

    Ik heb de laatste tijd veel hosts gesproken in workshops en het Community Centrum. Uit hun verhalen heb ik opgemaakt dat verhuren valt of staat bij kwaliteit, verbinding en community. Die drie pijlers vallen of staan bij onderling vertrouwen.

    Wanneer reizigers een slechte ervaring met een Airbnb-host hebben gehad, zullen ze zich wel twee keer bedenken voor ze weer via Airbnb reserveren. Dit kan ook gevolgen hebben voor de reputatie van hosts in die buurt en zelfs tot strengere lokale regelgeving leiden.

    Onlangs kwamen we tot de conclusie dat sommige accommodaties niet aan onze verwachtingen op het gebied van kwaliteit voldoen. Net zoals we soms gasten van het platform moeten verwijderen om de Airbnb-community te kunnen beschermen, schorsen en verwijderen we ook advertenties waarbij sprake is van serieuze problemen, lage beoordelingen en het niet voldoen aan verwachtingen en beloftes.

    Bij kwaliteit spelen allerlei factoren een rol, maar we letten op bepaalde signalen om te zien of een host de gemaakte beloften waar kan maken. Denk daarbij aan zaken als:

    In de meeste gevallen worden de hosts van deze advertenties van tevoren op de hoogte gebracht. Hosts die het niet eens zijn met onze beslissing, kunnen in beroep gaan.

    Bijgewerkte vereisten in verband met COVID-19

    Sinds juni zijn bijna 1,5 miljoen advertenties aangemeld voor het aangescherpte schoonmaakprotocol van Airbnb. Deze advertenties zijn het populairst op Airbnb en kregen drie keer meer reserveringen in vergelijking met niet-aangemelde advertenties.*

    Ik heb van verschillende hosts gehoord dat ze graag meer duidelijkheid willen hebben over het proces. Daarom geven we je nu extra informatie en tools, zodat je eenvoudig aan de slag kunt met ons vijfstappenplan.

    Dit zijn de vijf stappen:

    1. Voorbereiden en ventileren van de ruimte.
    2. Schoonmaken van elke kamer.
    3. Ontsmetten van oppervlakken.
    4. Controleren van elke kamer.
    5. Klaarmaken van de ruimte voor gasten.

    Met het oog op de snelle wetenschappelijke ontwikkelingen zullen we onze maatregelen steeds aanpassen, zodat we samen onze community veilig kunnen houden tijdens de pandemie. Vanaf 12 oktober:

    Vanaf volgende week krijgen hosts die accommodaties aanbieden een melding in hun app of dashboard over het aangescherpte schoonmaakprotocol in vijf stappen en een pagina waarop je kunt bevestigen dat je aan de COVID-19-veiligheidseisen voldoet. Als je niet vóór 20 november bevestigt dat je aan de eisen zult voldoen, kun je een waarschuwing krijgen of kan je account worden geschorst en soms zelfs van Airbnb worden verwijderd.

    Als je al hebt bevestigd dat je aan het aangescherpte schoonmaakprotocol voldoet, hoef je alleen nog maar in te stemmen met het dragen van een mondkapje en het naleven van de afstandsregels. Nieuwe hosts moeten ook instemmen met deze veiligheidsmaatregelen.

    Als je een Airbnb-ervaring organiseert in een land of regio waar ervaringen op locatie zijn hervat, hebben we speciaal voor jou een aantal schoonmaakrichtlijnen en aanbevelingen en vereisten voor gezondheid en veiligheid opgesteld.

    Informatie over schoonmaken

    Om je te helpen deze vereisten beter te begrijpen, hebben we onze artikelen over schoonmaken in het Informatiecentrum uitgebreid met:

    Bedankt voor al jullie feedback. Over een paar weken komt weer een nieuwe editie van het laatste nieuws voor hosts uit, waarin ik jullie bijpraat over nieuwe functies en beleidsregels.

    In de tussentijd kun je me altijd rechtstreeks taggen in het Community Centrum: @Catherine-Powell. We waarderen je feedback en nemen die ontzettend serieus.

    *gebaseerd op interne Airbnb-gegevens tussen 18 juni en 30 september 2020

    **exclusief hosts die accommodaties op het Chinese vasteland aanbieden

    De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

    Samenvatting

    • We delen de bijgewerkte standaard voor gasten en gaan dieper in op kwaliteit, om ervoor te zorgen dat iedereen aan de verwachtingen van onze community voldoet.

    • We voeren nieuwe COVID-19-veiligheidsrichtlijnen in waarmee hosts en gasten vanaf 12 oktober akkoord moeten gaan.

    Airbnb
    6 okt. 2020
    Was dit nuttig?