Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Brief van Laura: Wat ik geleerd heb tijdens mijn verblijf privékamers

    Leer van de algemeen manager voor hosts van Airbnb.
    Door Laura, Airbnb op 9 apr. 2019
    4 min. lezen
    Bijgewerkt op 27 apr. 2021

    Hallo allemaal,

    Felicitaties voor diegenen die na de evaluatie van april de Superhost-status hebben gekregen of behouden! Hoe langer ik bij Airbnb werk, hoe meer ik me realiseer wat een ongelooflijke prestatie Superhost zijn precies is. Bedankt dat jullie allemaal zulke geweldige ervaringen bieden aan gasten over de hele wereld en dat jullie de standaard voor gastvrijheid van Airbnb hooghouden.

    Zoals velen van jullie wel weten, ben ik binnen Airbnb verantwoordelijk voor het team dat producten, de community en hulpbronnen opbouwt voor hosts zoals jij. Toen ik afgelopen juli bij Airbnb ging werken, was een van mijn belangrijkste prioriteiten om me snel onder te dompelen in de wereld van hosts en verhuren. Ik wilde van onze geweldige hosts (en Superhosts!) leren, hun tips verzamelen en deze terugkoppelen aan onze hostscommunity (en onze teams hier binnen Airbnb). Er gaat niets boven praktijkervaring, dus besloot ik één keer per week in een privékamer te verblijven. Ik heb thuis drie kleine kinderen, dus het had wat voeten in aarde, maar het werd op een aantal leuke en onverwachte manieren uiteindelijk een geweldige ervaring. Ik wil graag met je delen wat ik de afgelopen maanden heb geleerd.

    Het ontmoeten van Superhosts zoals jij was een van de hoogtepunten van mijn avonturen in privékamers. Er zijn meer dan 161.000 Superhosts die privékamers delen op Airbnb — dat is 29% van alle Superhosts. Privékamers zijn ook populair bij gasten. In 2018 werden er tientallen miljoenen reserveringen gemaakt voor privékamers, een aanzienlijk deel van alle reserveringen op Airbnb. Hosts van privékamers en die accommodaties zelf vormen een zeer belangrijk onderdeel van onze community.

    Ik had drie doelen voor mijn verblijven in privékamers

    1. variatie in ervaringen (verblijven in accommodaties van verschillende prijsniveaus en met verschillende soorten hosts: nieuw, Plus, Superhosts, etc.)
    2. persoonlijke interacties hebben (ik nam van tevoren contact op met hosts en nodigde hen uit om met mij te praten over hun ervaringen en van gedachten te wisselen over hoe we hen meer kunnen helpen)
    3. kennis vergaren (Wat was mijn ervaring als gast Hoe kunnen we hosts beter ondersteunen? Wat doet een bepaalde host heel goed waar andere hosts iets van kunnen leren?)

    Dus, wat heb ik geleerd? Mijn eerste grote conclusie is dat we meer moeten doen om jullie te helpen de juiste verwachtingen te schetsen voor gasten (wat voor betere beoordelingen kan zorgen). Dit is echt belangrijk voor alle hosts, maar cruciaal voor hosts met een privékamer, die vaak een badkamer of keuken delen met hun gasten. Aan onze kant kan dat volgens mij door te categoriseren. Hoe kunnen we beter onderscheid maken tussen verschillende soorten advertenties op Airbnb (nog iemand op zoek naar een kasteelkamer?), vooral nu we naast woningen en kamers steeds meer bed & breakfasts en boetiekhotels verwelkomen? Hoe kunnen wij je helpen gasten duidelijk te maken dat er katten rondlopen in de woning? (Ik ben zelf meer een hondenmens dan een kattenmens, maar ik moet toegeven dat ik tijdens mijn verblijf met veel katten vrienden ben geworden.)

    Ik heb ook veel geleerd over wat een verblijf vanuit het perspectief van een gast geweldig maakt. Ik stelde heel veel verschillende dingen op prijs, zoals duidelijkheid over waar ik toegang toe had en wat ik mocht gebruiken (shampoo? Ruimte in de koelkast? Mocht ik wel door die ongemarkeerde deur?), maakte echt een verschil. Informatie van de host over wie er nog meer in het huis zou zijn, was ook enorm geruststellend. Ik vond het fijn om het werkschema van de andere mensen binnen het huishouden te kennen, zodat ik een respectvolle gast kon zijn (ik sta vroeg op en wil dan niet iedereen in huis wakker maken!).

    Veel van jullie hebben via het Communitycentrum al geweldige tips gedeeld voor het verhuren van een privékamer. Ik hoor graag meer van jullie over dit onderwerp en kom ook graag meer te weten over wat wij kunnen doen om jou als host van een privékamer te helpen slagen.

    Tot slot, en misschien is dit wel het belangrijkste, werd ik er weer aan herinnerd wat een ongelooflijke community van hosts we hebben. Ik heb één host ontmoet die was gaan verhuren om flexibiliteit te hebben als moeder van kinderen met speciale behoeftes, en een andere host liet een flink salaris achter om in de non-profitsector te gaan werken. Verhuren hielp hen aan de financiële flexibiliteit die ze nodig hadden om die stap te kunnen zetten. Een andere host die ik ontmoette, vertelde dat ze een geweldige band met veel van haar gasten heeft opgebouwd (die vaak terugkomen), en weer een andere begon met verhuren zodat ze zich haar huis kon blijven permitteren, terwijl haar kinderen naar de universiteit gingen. Ik vind het geweldig dat Airbnb mensen over de hele wereld helpt om mooie contacten te leggen en hun doelen en passies in het leven te ondersteunen.

    Ik wil onze Superhosts nogmaals feliciteren, of je nu een vleugel van je kasteel, een hele woning of een extra slaapkamer in je appartement deelt. Ik hoop jullie te ontmoeten tijdens mijn volgende reis. Tot dan …

    … Veel plezier met verhuren!

    Laura

    De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.

    Laura, Airbnb
    9 apr. 2019
    Was dit nuttig?