Deze content is niet beschikbaar in de door jou gekozen taal. We hebben de taal gekozen die er het dichtst bij in de buurt komt.

De aankomst vereenvoudigen

Je gasten moeten zonder problemen je ruimte kunnen binnenkomen.
Door Airbnb op 3 jan. 2020
2 min. lezen
Bijgewerkt op 8 nov. 2023

Voor een geslaagd verblijf is het belangrijk dat gasten je ruimte kunnen vinden en dat ze eenvoudig kunnen binnenkomen. Zorg dat je de aankomstinstructies duidelijk communiceert, of je gasten nu persoonlijk of virtueel verwelkomt. Dat is de sleutel tot een soepele aankomst.

Een aankomststrategie bepalen

Bedenk een eenvoudige en betrouwbare aankomstprocedure. Test of deze aanpak voor iedere gast werkt.

  • Kies hoe je gasten wilt verwelkomen. Veel gasten willen zelf inchecken, bijvoorbeeld met een toetsenpaneel of slim slot.

  • Voeg stapsgewijze instructies toe op het tabblad Advertenties. Je wordt gevraagd om foto's van de procedure te verstrekken en beknopte instructies voor gasten te schrijven.

  • Voer het juiste adres in en zet de pin op de juiste locatie. Als je ruimte op een afgelegen plek ligt of wanneer het mobiel bereik daar slecht is, moet je een heel nauwkeurige routebeschrijving geven om problemen te voorkomen.

  • Stuur de instructies drie dagen van tevoren. Controleer of gasten de instructies hebben gekregen en of er nog vragen zijn.

  • Zorg dat je rond het moment van aankomst bereikbaar bent. Regel dat jij of een co-host bereikbaar zijn, zodat je eventuele problemen direct kunt oplossen.

  • Controleer regelmatig of alles werkt en zorg voor een back-upplan. Het is verstandig om een sleutelkastje met een reservesleutel op te hangen, ongeacht of je gasten persoonlijk verwelkomt of dat ze zelf inchecken.

Gasten kunnen de instructies in je aankomstgids en op het tabblad Reizen vanaf 48 uur voor hun aankomst raadplegen. Als je flexibele annuleringsvoorwaarden hanteert, dan kan dat pas vanaf 24 uur voor aankomst.

Een vijfsterrenwelkom

Het gevoel van gasten als ze jouw ruimte binnenkomen, is een belangrijk onderdeel van de aankomst. Netheid en communicatie zijn cruciaal bij het verwelkomen van gasten.

  • Zorg ervoor dat je ruimte brandschoon is. Maak een schoonmaakroutine waarbij alle oppervlakken, vloeren en materialen worden schoongemaakt en/of afgestoft. Controleer ze ook op vlekken, vuil en haar.

  • Zorg dat belangrijke informatie goed vindbaar is. Leg de inloggegevens voor je wifi-netwerk en een fysieke versie van je Huishandleiding en reisgids op een logische plek, zodat gasten je instructies en aanbevelingen niet over het hoofd zien. Zorg ervoor dat deze informatie ook op je advertentiepagina staat.

  • Leg een leuke attentie klaar. Er zijn veel creatieve manieren om gasten te verwelkomen. Dat hoeft niet meer te zijn dan een persoonlijk briefje of een souvenir uit de streek.

  • Laat gasten weten dat je bereikbaar bent. Schrijf een standaardbericht dat na aankomst verstuurd wordt, zodat gasten weten dat jij of een co-host indien nodig beschikbaar zijn.

Ga naar het tabblad Advertenties om je aankomstinstructies bij te werken.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Airbnb
3 jan. 2020
Was dit nuttig?