Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Een vlekkeloze aankomst met het vernieuwde tabblad Reizen

    We veranderen hoe gasten jouw aankomstinformatie krijgen.
    Door Airbnb op 13 mei 2021
    3 min. lezen
    Bijgewerkt op 9 nov. 2021

    Samenvatting

    • Op het tabblad Reizen vind je belangrijke informatie, zodat de aankomst van je gasten gesmeerd loopt en jij tijd bespaart.

    • We hebben het tabblad Reizen opnieuw vormgegeven, zodat de aankomst van gasten zo soepel mogelijk verloopt.

    • Zorg ervoor dat je het gedeelte Informatie voor gasten op het tabblad Advertenties hebt ingevuld.

    De aankomst is een van de belangrijkste momenten van een reis, omdat gasten dan de eerste indruk van je ruimte krijgen. Dit zou dus een leuk moment moeten zijn, maar als gasten bepaalde informatie niet hebben, verloopt de aankomst waarschijnlijk niet vlekkeloos. Zo'n slecht begin van het verblijf kan gevolgen hebben voor de recensie die je krijgt.

    Dat is waar het tabblad Reizen van pas komt: hier staat alles wat gasten moeten weten voor hun aankomst. Gasten zien vanaf 48 uur voor het begin van hun reservering een handige aankomstgids bovenaan het tabblad Reizen met daarin belangrijke informatie, zoals een eventuele toegangscode en het wifiwachtwoord.

    We vernieuwen het tabblad Reizen door deze gegevens prominenter in beeld te brengen voor gasten, zodat de aankomst zowel voor hen als de hosts soepel verloopt. Daarnaast staat er in de reserveringsgegevens van gasten nu een aftelklok. Deze laat de resterende dagen tot aankomst zien, zodat ze zich optimaal kunnen voorbereiden op hun reis.

    Met het tabblad Reizen hebben gasten op één scherm toegang tot alle belangrijke aankomstgegevens. Zo zorg je voor een vijfsterrenstart van hun verblijf. Lees verder voor tips hoe je je gasten helpt bij het vinden van die onmisbare informatie.

    Een vlekkeloze aankomst van je gasten

    Eerst hebben we wat informatie van jou nodig. Heb je alles ingevuld onder Informatie voor gasten op het je tabblad Advertenties? Je kunt dit controleren door naar het tabblad Advertenties te gaan. Selecteer de advertentie die je wilt bijwerken en zorg ervoor dat alle velden onder het gedeelte Informatie voor gasten zijn ingevuld. Er zijn drie belangrijke velden die moeten worden ingevuld, zodat je gasten al hun reisinformatie hebben

    • routebeschrijving naar je ruimte
    • aankomstinstructies
    • wifigegevens

    Stuur gasten een bericht met gedetailleerde instructies of belangrijke informatie over de ruimte, zodat de aankomst soepel verloopt. Je kunt gasten ook virtueel of persoonlijk verwelkomen, zodat ze zich meer op hun gemak voelen.

    Routebeschrijving

    Als je alles onder Informatie voor gasten invult, kunnen je gasten je ruimte probleemloos vinden. Dus geef je adres door en laat eventuele andere instructies achter.

    Met behulp van je adres en gps-navigatie lukt het je gasten meestal wel om je ruimte te vinden. Je hoeft dan geen stapsgewijze routebeschrijving te geven, wat soms alleen maar tot verwarring leidt.

    Soms is het echter nuttig om andere informatie te delen die niet door de gps-navigatie gegeven wordt, zodat gasten zonder al te veel gedoe bij je ruimte aankomen. Je kunt bijvoorbeeld vermelden dat je appartementencomplex een zij-ingang heeft of dat er een rode brievenbus voor je woning staat.

    Hoe je binnenkomt

    Wanneer je gasten bij je woning aangekomen zijn, moeten ze weten hoe ze binnen kunnen komen. Onder Informatie voor gasten kun je dit soort dingen delen:

    • Je incheckmethode, bijvoorbeeld een slim slot, een sleutelkastje of een persoonlijk welkom door jou.
    • Duidelijke aankomstinstructies. Als je de Airbnb-app voor iOS of Android gebruikt, kun je ook een stapsgewijze aankomstgids met foto's toevoegen.

    Zodra je gasten weten of jij ze verwelkomt of dat ze zelf moeten inchecken, kun je in de aankomstinstructies nog iets meer uitleg geven. Als je een vaste toegangscode hebt, kun je die hier vermelden (de code wordt 48 uur voor aankomst aan je gasten doorgegeven). Als je de code voor elke gast aanpast, kun je hier aangeven dat die code nog apart gestuurd wordt.

    Voor eenvoudigere, efficiëntere communicatie kun je onze tools voor geplande berichten en snelle reacties gebruiken, waarmee je snel op gasten reageert of herinneringen stuurt op belangrijke momenten.

    Verbinden met wifi

    Tegenwoordig is wifi bijna net zo belangrijk als elektriciteit, dus zorg ervoor dat je gasten meteen verbinding kunnen maken. Op je tabblad Advertenties voeg je in het gedeelte Informatie voor gasten onder Wifigegevens eenvoudig de benodigde informatie toe:

    • naam van je wifinetwerk
    • wachtwoord van je wifinetwerk

    Hoewel het handig is om de wifigegevens in je Huishandleiding te vermelden, is het voor je gasten wel zo handig deze ook in het gedeelte Informatie voor gasten op te nemen. Ze kunnen dan direct op hun telefoon verbinding maken met het internet.

    We zijn benieuwd naar je feedback en horen graag wat we in de toekomst aan de aankomstervaring kunnen verbeteren. Laat dus vooral een reactie achter in het Community Centrum.

    Door deze informatie toe te voegen, zorg je ervoor dat je gasten voorafgaand aan hun reis altijd alle belangrijke informatie bij de hand hebben.

    De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

    Samenvatting

    • Op het tabblad Reizen vind je belangrijke informatie, zodat de aankomst van je gasten gesmeerd loopt en jij tijd bespaart.

    • We hebben het tabblad Reizen opnieuw vormgegeven, zodat de aankomst van gasten zo soepel mogelijk verloopt.

    • Zorg ervoor dat je het gedeelte Informatie voor gasten op het tabblad Advertenties hebt ingevuld.

    Airbnb
    13 mei 2021
    Was dit nuttig?