Het inchecken vereenvoudigen
Voor een succesvol verblijf is het belangrijk dat gasten je ruimte eenvoudig kunnen vinden en betreden. Een aankomstplan moet simpel en betrouwbaar zijn. Test keer op keer je plan om te controleren of dit voor elke gast werk.
Een aankomststrategie bepalen
Communicatie met gasten is dé sleutel tot een soepele aankomst. “Voor hun aankomst bedank ik de gasten alvast in een berichtje", zegt Ann, een host in Penobscot, Maine. Ze stuurt dan meteen de aankomstinstructies en routebeschrijving mee.
"We sturen gasten een checklist die ze bij aankomst kunnen gebruiken", zegt Juliette, lid van de Adviesraad van hosts in Nairobi, Kenia. "Daarmee scheppen we meteen de juiste verwachtingen."
Probeer de aankomst soepel te laten verlopen met deze suggesties:
- Voeg aankomstinstructies toe in de Airbnb-app. Je wordt gevraagd om foto's van het proces te verstrekken en beknopte instructies.
- Voer je juiste adres en locatie in. Als je ruimte buitenaf ligt en gasten misschien geen mobiel bereik hebben, geef dan een heel precieze routebeschrijving.
- Stuur aankomstinstructies ten minste 24 uur van tevoren. Controleer of gasten je instructies gekregen hebben en of er nog vragen zijn.
- Wees beschikbaar op het moment van aankomst. Als er iets misgaat, moet je bereikbaar zijn voor hulp.
- Houd goed onderling contact met gasten. Een goede communicatie tussen jou en je gasten is de beste manier om onvoorziene reisproblemen op te lossen.
Als je aankomstinstructies toevoegt, vinden gasten deze drie dagen voor hun aankomst op het tabblad Reizen. Deze instructies worden ook 48 uur voor aankomst in de aankomstgids van de gast gezet, net als de routebeschrijving naar je ruimte en de wifigegevens.
Zelf inchecken eenvoudiger maken
Je kunt gasten persoonlijk of virtueel verwelkomen. Succesvolle hosts bieden vaak de mogelijkheid om zelf in te checken, bijvoorbeeld met behulp van toetsenpanelen, slimme sloten of sleutelkastjes. Ook hebben ze een reserveplan voor als er iets verkeerd gaat.
Als je zelf inchecken aanbiedt, "geef gasten dan een extra contactpersoon voor het geval dat", suggereert Juliette. "Ik geef gasten altijd de contactgegevens van mijn schoonmaker." Mochten er dan vragen zijn terwijl je zelf niet beschikbaar bent, dan kunnen gasten toch gewoon je ruimte betreden.
Een vijfsterrenwelkom
Wanneer gasten inchecken, moeten ze zich welkom voelen. "Je wilt mensen een warmer onthaal geven dan ze in een gewoon hotel zouden krijgen", zegt host Chris uit Cleveland. "Ik zorg dat ik vragen zo snel mogelijk kan beantwoorden."
Geef je gasten een warm welkom met deze suggesties:
- Zorg ervoor dat je ruimte vlekkeloos is. Alle oppervlakken, vloeren en stoffen moeten schoon en afgestoft zijn. Controleer na het schoonmaken nogmaals op haar, vuil of stof. Zelfs als je een fantastische ruimte hebt, krijg je alleen een vijfsterrenrecensie als die ook brandschoon is.
- Bied iets extra's aan als blijk van waardering voor je gasten. Dit kan zo simpel zijn als een handgeschreven welkomstbriefje of een trommel met koekjes.
- Zorg dat de naam en het wachtwoord van je wifi ergens in de ruimte hangen. Je kunt deze informatie ook aan je advertentie toevoegen onder Informatie voor gasten.
- Laat een Huishandleiding achter voor gasten met onder meer parkeerinstructies, informatie over je voorzieningen en tips voor het gebruik van apparaten.
- Breng je favoriete plekken onder de aandacht en maak een reisgids met restaurants, wandelingen en activiteiten voor mensen met een beperking.
Neem na aankomst contact op met je gasten om te vragen of alles in orde is. Je kunt dit eenvoudig doen met standaardberichten.
De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.