Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Tips van Superhosts voor een bloeiende onderneming

    In het kader van Black History Month deelden deze hosts hun sleutels tot succes.
    Door Airbnb op 18 feb. 2022
    4 min. leestijd
    Bijgewerkt op 18 feb. 2022

    Samenvatting

    • Een strategie is onontbeerlijk, dus denk goed na over bijvoorbeeld je nachttarief of de benodigde investeringen.

    • Houd meteen vanaf het begin een goede administratie bij.

    • Met geweldige gastvrijheid en geweldige recensies laat je je onderneming groeien.

    In het kader van Black History Month spraken we met twee Superhosts die vertelden hoe ze ondernemer waren geworden en welke inzichten in verhuren ze al doende hadden gekregen.

    Ze kwamen niet alleen met allerlei praktische tips om je onderneming te laten groeien, maar legden ook uit dat je vanaf het begin strategisch moet nadenken over je nachttarief, een goede administratie moet voeren en in je ruimtes moet investeren. Dat had hun in elk geval geen windeieren gelegd. We raakten zo geïnspireerd door al die geweldige suggesties dat we besloten om een nieuwe serie artikelen aan ondernemerschap en de zakelijke aspecten van verhuren te wijden.

    We trappen deze serie af met tips van ondernemer Pamellah uit Malindi (Kenia), lid van de Adviesraad van hosts en oprichter van een weddingplannerbureau, en Reed uit Philadelphia, voormalig lid van de Adviesraad van hosts en "ondernemend leraar", zoals hij zichzelf noemt.

    Een strategisch nachttarief

    Beide hosts hebben hun nachttarief berekend door hun hypotheek of huur, de nutsvoorzieningen en andere vaste kosten bij elkaar op te tellen. Met dat bedrag als uitgangspunt zijn ze op hun basistarieven uitgekomen.

    "In het begin maak ik me niet zo druk, want dan hoef ik alleen maar quitte te spelen", zegt Reed. "Je moet dit niet doen om snel rijk te worden. Maar langzaam rijk worden, dat doe ik wel."

    Voor Pamellah leverde een snelle aanpassing van haar nachttarief een groot rendement op. In het begin rekende ze "een heel hoog tarief, op basis van hoeveel ik erin gestoken had", vertelt ze. De reserveringen bleven uit.

    "Twee uur nadat ik mijn prijs had verlaagd, had ik mijn eerste reservering binnen en sindsdien heb ik nooit een gebrek aan gasten gehad", zegt Pamellah. "Ik kreeg de ene reservering na de andere." Daarna kon ze haar prijs snel verhogen en al na drie maanden werd ze Superhost.

    Je prijs overeenstemmen met je recensies

    Reed heeft zijn ruimte tegen vergelijkbare accommodaties in de omgeving afgezet en zo geleidelijk zijn nachttarief verhoogd. "Wanneer je je naam hebt gevestigd, krijg je geweldige recensies", zegt hij. Dan kun je weer een hogere prijs vragen.

    Pamellah had een soortgelijke ervaring. "Hoe meer recensies ik kreeg, hoe meer ik kon rekenen, tot ik op een comfortabel tarief zat", vertelt ze.

    Superhost Reed uit Philadelphia

    Je ondernemingsgeest laten spreken

    "Puntje bij paaltje is verhuren gewoon een vorm van ondernemen", aldus Reed. "Je eigen bedrijf hebben komt in Amerika met de nodige voordelen." Dat is niet alleen gunstig voor de host zelf, maar ook voor de overkoepelende community van hosts. "Mensen die hun huis delen, scheppen economische kansen", zegt hij.

    Reed vergelijkt zijn eigen kijk op verhuren en ondernemerschap met Black Wall Street. "Bij Black Wall Street zijn ze ook klein begonnen en dat bouwden ze steeds verder uit", legt hij uit.

    Black Wall Street was aan het begin van de 20e eeuw een bloeiende economische en culturele gemeenschap in Tulsa (Oklahoma) die door Afro-Amerikanen was opgebouwd. "Als iemand van kleur zet ik die traditie van Black Wall Street trots voort, dat gevoel van zwart verzet, van zwarte bevrijding", zegt Reed.

    Zijn verhuuractiviteiten hebben Reed een verbondenheid met gasten en zijn community gebracht waar hij de waarde van inziet: "Ik voel me een gezegend mens."

    Vanaf het begin een goede administratie

    Omdat een zakelijke instelling een van de succesfactoren van beide hosts is, raden ze aan om eerst je zaken op orde te hebben voordat je je eerste gasten verwelkomt.

    "Ik heb een aparte rekening geopend om mijn financiën bij te houden. Dat is heel handig bij de jaarlijkse belastingaangifte: ik kan de gegevens zo naar mijn accountant sturen of deze gewoon zelf doen", zegt Reed.

    Als het om je financiën gaat, moet je nooit aarzelen om de hulp van iemand anders in te schakelen. "Denk je erover om een belastingadviseur in de arm te nemen, doe dat dan. Moet je een avondje uittrekken om wijs te worden uit de cijfers, doe dat dan", zegt hij.

    In het begin maak ik me niet zo druk, want dan hoef ik alleen maar quitte te spelen. Je moet dit niet doen om snel rijk te worden. Maar langzaam rijk worden, dat doe ik wel.
    Reed,
    Philadelphia

    Je advertentie regelmatig bijwerken

    Om concurrerend te blijven, raadt Pamellah hosts aan om hun advertenties vaak bij te werken. Ze helpt hosts in haar omgeving graag om meer succes te behalen. De eerste vraag die ze hun altijd stelt, is simpelweg: "Wanneer heb je voor het laatst iets aan je advertentie gedaan?", zegt ze.

    Ze raadt aan om regelmatig foto's te wisselen, zeker voor de verschillende seizoenen, en om je tarieven vaak met je buren te vergelijken. Ze vindt het verder slim om elke dag wat tijd vrij te houden (al is het maar vijf minuten) om je advertentie na te lopen en te controleren of je op alle berichten van gasten hebt gereageerd.

    Een gezellige sfeer creëren

    Pamellah benadrukt dat een prachtige ruimte en lovende recensies op zich niet voldoende zijn om je naam als host te vestigen. "Je prijsstelling is maar één middel om gasten aan te trekken", zegt ze. "Hoe behandel je je gasten?"

    Ze verwelkomt haar gasten het liefst persoonlijk. "Ik schep een aangename sfeer, zodat ze zich meteen welkom voelen", vertelt ze. "Daar draait het allemaal om bij Airbnb: dat elke gast zich welkom en thuis voelt."

    Reed beaamt dat gevoel. Hij raadt hosts aan om Airbnb eens als gast te gebruiken. Zo ervaren ze zelf wat goed werkt in ruimtes van andere hosts. "Doe ideeën op bij andere coole accommodaties en geef daar je eigen draai aan", zegt hij. "Door die ervaring als gast word je vast een betere host."

    "Je gastvrijheid en de manier waarop je mensen een gevoel van verbinding geeft... Dát is het hele idee achter Airbnb", zegt hij. "Als je dat uitstraalt, blijven mensen terugkomen."

    De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

    Samenvatting

    • Een strategie is onontbeerlijk, dus denk goed na over bijvoorbeeld je nachttarief of de benodigde investeringen.

    • Houd meteen vanaf het begin een goede administratie bij.

    • Met geweldige gastvrijheid en geweldige recensies laat je je onderneming groeien.

    Airbnb
    18 feb. 2022
    Was dit nuttig?