Tijd besparen met snelle reacties

Beantwoord veelgestelde vragen van gasten met sjablonen die je kunt personaliseren.
Door Airbnb op 12 dec. 2018
4 min. lezen
Bijgewerkt op 3 mei 2023

Samenvatting

  • Met snelle reacties kun je je antwoorden op vragen die gasten vaak stellen, opslaan en hergebruiken.

  • Je kunt automatisch gepersonaliseerde informatie over boekingen, accommodaties en gasten toevoegen

  • Meer informatie over de verbeteringen van de Airbnb-inbox

Hosts krijgen vaak dezelfde vragen van gasten: Wat is het wifi-wachtwoord? Wat is een goed restaurant in de buurt?

Met de functie voor snelle reacties van Airbnb kun je sjablonen aanmaken zodat je antwoorden op veelgestelde vragen meermaals kunt gebruiken. Zo kun je ook sneller berichten afhandelen en gasten uitstekend van dienst zijn.

''Met sjablonen bespaar ik veel tijd'', aldus host Sally uit Snoqualmie, Washington. "Ik had maar tien minuten nodig om vier vragen van gasten te beantwoorden."

Een snelle reactie aanmaken

Je kunt snelle reacties aanmaken vanuit je inbox voor hosts. Kies uit een lijst met sjablonen – over routebeschrijvingen, huisregels, wifi en meer – of schrijf en bewaar je eigen berichten om meermaals te gebruiken.

Ontdek meer over snelle reacties

Shortcodes gebruiken

Je kunt je antwoorden personaliseren met behulp van shortcodes. Dit zijn tijdelijke aanduidingen waarvoor automatisch boekings-, advertentie- en gastgegevens worden ingevuld wanneer je een bericht verstuurt. Hier zijn een paar voorbeelden van de shortcodes waaruit je kunt kiezen:

  • de voornaam van de gast

  • de achternaam van de gast

  • de aankomstdatum

  • de aankomsttijd

  • de aankomstinstructies

  • de wifi-naam

  • de wifi-wachtwoord

  • de routebeschrijving

  • de Huisregels

  • de Huishandleiding

  • de reisgids

Wanneer je een snelle reactie aanmaakt, selecteer je de shortcodes die je wilt gebruiken in het keuzemenu. Zorg ervoor dat de advertentiegegevens volledig en up-to-date zijn, want berichten met lege shortcodes worden niet verstuurd.

Voorbeeldberichten

Gebruik het keuzemenu om shortcodes (hieronder vetgedrukt) tijdens het typen toe te voegen in plaats van deze in je bericht te typen.

1. Verbinding maken met wifi

Gasten vragen vaak naar wifi, dus het is handig om hier een snelle reactie voor klaar te hebben.

Hallo voornaam van de gast,

Ik help je hier graag mee. Het wifinetwerk heet wifi-naam en het wachtwoord is wifi-wachtwoord. Laat het ons weten als je verder nog vragen hebt.

2. Gebruiksinstructies voor apparaten

Ook voor gebruiksinstructies voor apparaten kun je snelle reacties maken, zodat je bijvoorbeeld snel kunt laten weten hoe je het bubbelbad aanzet of de espressomachine gebruikt.

Hallo voornaam van de gast,

Goed dat je het vraagt. De aan-uitknop vind je op het bedieningspaneel aan de voorkant van het bubbelbad. Daar vind je een groene stroomschakelaar, jet control en een thermostaat. De verwarming wordt uitgeschakeld wanneer het water de temperatuur op de thermostaat bereikt. Foto's met stapsgewijze instructies voor het inschakelen van de hot tub staan in de Huishandleiding. Geniet ervan. 

3. Extra dekens, kussens en lakens

Gasten vragen ook vaak waar ze extra beddengoed kunnen vinden.

Hallo voornaam van de gast,

Kijk voor extra dekens, kussens en lakens in de kast op de gang tegenover de slaapkamer. Meer informatie over het beddengoed, zoals het materiaal waarvan ze gemaakt zijn, vind je in onze Huishandleiding. Laat het ons weten als je nog vragen hebt. Slaap lekker!

4. Waar je 's avonds laat nog eten kunt krijgen

Met een snelle reactie kun je snel persoonlijk reageren en je gasten doorverwijzen naar je reisgids voor meer informatie.

Hallo voornaam van de gast,

Ons favoriete restaurant voor laat op de avond is [naam restaurant invoegen] op het adres [adres invoegen]. Ze serveren daar een fantastisch broodje steak, en ze hebben ook vegetarische opties. [naam restaurant invoegen] is meestal geopend van 12:00 uur PT tot 23:00 uur PT, maar kijk even op hun website op [URL invoegen] of bel ze op [telefoonnummer invoegen] om hun openingstijden te checken. Meer restaurants vind je in onze reisgids. Laat het ons weten als je nog vragen hebt.

5. Jammer dat we je niet kunnen helpen

Hoe graag je mensen ook tegemoet wilt komen, soms lukt dat gewoonweg niet. Reageer altijd respectvol en duidelijk.

Hallo voornaam van de gast,

Het spijt me, maar huisdieren kunnen niet meekomen. Mijn hond is lief voor mensen, maar kan niet met andere dieren overweg. Ik kan een plek in de buurt aanbevelen om je hond heen te brengen, als je dat wilt.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Samenvatting

  • Met snelle reacties kun je je antwoorden op vragen die gasten vaak stellen, opslaan en hergebruiken.

  • Je kunt automatisch gepersonaliseerde informatie over boekingen, accommodaties en gasten toevoegen

  • Meer informatie over de verbeteringen van de Airbnb-inbox

Airbnb
12 dec. 2018
Was dit nuttig?