Tijd besparen met snelle reacties
Samenvatting
Met snelle reacties kun je je duidelijke, goed opgestelde antwoorden op veelgestelde vragen van gasten opslaan en hergebruiken.
Je kunt automatisch gepersonaliseerde informatie van gasten, reserveringen en accommodaties toevoegen.
Bekijk onze voorbeelden en probeer snelle reacties.
Heb je vaak een déjà-vumoment als je het bericht van een gast opent? Je bent niet de enige. Hosts krijgen keer op keer vragen over bepaalde onderwerpen, zoals wifi-wachtwoorden, routebeschrijvingen, de beste plekken om te eten en nog veel meer.
Met de functie voor snelle reacties van Airbnb kun je sjablonen instellen en je antwoorden op veelgestelde vragen opnieuw gebruiken. Dit kan het beheer van je inbox efficiënter maken en de ervaringen van gasten steeds optimaliseren.
''Met sjablonen bespaar ik veel tijd'', aldus host Sally uit Snoqualmie, Washington. "Ik kon vier vragen van gasten in minder dan tien minuten beantwoorden! Zo voorkom ik dat ik cruciale informatie vergeet en kan ik een zorgvuldig reactie opstellen. Een reactie die is gecontroleerd, kristalhelder is en die indien nodig inspeelt op de speciale behoeften van onze gasten."
Een snelle reactie aanmaken
Je kuntsnelle reacties aanmaken vanuit je inbox voor hosts. Je kunt uit een lijst met sjablonen kiezen (over routebeschrijvingen, je Huisregels, wifi en meer) of je kunt je eigen originele berichten zo vaak schrijven en opslaan als je wilt.
Met behulp van shortcodes personaliseer je je reacties, waarover je meer kunt lezen in het volgende onderdeel.
Shortcodes gebruiken
Shortcodes zijn tijdelijke aanduidingen die automatisch gegevens van gasten, reserveringen en accommodaties invullen wanneer een bericht naar een gast wordt verzonden. Hier zijn een paar voorbeelden van de vele shortcodes:
- de voornaam van de gast
- de achternaam van de gast
- aankomstdatum en -tijd
- inchecktijd
- wifi-naam
- wifi-wachtwoord
- routebeschrijving
- aankomstinstructies
- Huisregels
- Huishandleiding
- reisgids
Wanneer je een snelle reactie aanmaakt, selecteer je de shortcodes die je wilt gebruiken in het keuzemenu. Zorg ervoor dat de advertentiegegevens volledig en up-to-date zijn, omdat berichten met lege shortcodes niet worden verstuurd.
Voorbeeldberichten
Mogelijk gebruik je al standaardberichten om op belangrijke momenten contact te leggen met gasten, zoals nadat hun reservering is bevestigd of voor het inchecken.
Met snelle reacties kun je de gaten tussen deze standaardberichten opvullen, waardoor je tijd bespaart als een gast het wifi-wachtwoord in huntabblad Reizen en de instructies voor het gebruik van je vaatwasser in jeHuishandleiding mist.
Gebruik het keuzemenu om shortcodes tijdens het typen toe te voegen (hieronder vetgedrukt) in plaats van deze in je bericht te typen.
1. Verbinding maken met wifi
Gasten vragen vaak naar wifi, dus het is handig om een snel antwoord klaar te hebben.
Ik help je graag. Het wifi-netwerk is wifi-naam
en het wachtwoord is wifi-wachtwoord. Laat het ons weten als je
nog meer vragen hebt.
2. Apparaten gebruiken
Of het nu gaat om het inschakelen van de jacuzzi of het gebruik van de espressomachine, je kunt instructies voor het gebruik van een apparaat opnemen in snelle reacties.
Hallo, voornaam van de gast!Bedankt voor je vraag. De aan/uitknop bevindt zich op
het bedieningspaneel aan de voorzijde van de jacuzzi. Daar vind je een groene
schakelaar, het straalpaneel en een thermostaat.
De verwarming wordt uitgeschakeld wanneer het water
de temperatuur op de thermostaat bereikt. Foto's met stapsgewijze
instructies voor het inschakelen van de jacuzzi zijn opgenomen in de
Huishandleiding. Geniet van je jacuzzi en aarzel niet
om contact op te nemen indien je nog vragen hebt.
3. Waar kun jeextra dekens, kussens en lakens vinden?
Een andere veelgestelde vraag die je kunt krijgen, gaat over de beschikbaarheid of locatie van extra beddengoed.
Hallo, voornaam van de gast!Je kunt extra dekens, kussens en lakens in de
kast op de overloop tegenover de slaapkamer vinden. Meer informatie
over het beddengoed, zoals de materialen waarvan deze gemaakt zijn
, vind je in onzeHuishandleiding. Laat het ons weten als je nog vragen hebt.
Slaap lekker.
4. Waar kun je 's avonds laat eten krijgen?
Een snelle reactie maakt het eenvoudig om met een persoonlijk tintje te reageren, terwijl jij gasten naar je reisgids verwijst voor meer informatie.
Hallo voornaam van de gast,Ons favoriete restaurant voor laat op de avond is [naam restaurant]
op [adres]. Hun broodje speciaal is fantastisch
en ze hebben ook vegetarische opties. [naam restaurant]
is meestal geopend van 12:00 uur PT tot 23:00 uur PT, maar
kijk op hun website op [URL] of bel ze op [telefoonnummer] om
hun openingstijden te controleren. In onze
reisgids vind je meer restaurants. Laat het ons weten als je vragen hebt.
5.Sorry dat we er niet aan tegemoet kunnen komen
Hoewel je het iedereen naar de zin wil maken, is dat soms niet mogelijk. Je reacties kunnen nog steeds subtiel, respectvol en duidelijk worden geformuleerd.
- Hallo gastnaam,
Sorry, maar huisdieren kunnen niet meekomen. Mijn hond is lief voor mensen, maar kan niet met andere dieren overweg. Ik kan een plek in de buurt aanbevelen om je hond heen te brengen, als je dat wilt.
- Hoi naam gast,
Sorry dat we je reservering moesten annuleren. Wij hopen dat je een andere keer bij ons op bezoek kunt komen.
Samenvatting
Met snelle reacties kun je je duidelijke, goed opgestelde antwoorden op veelgestelde vragen van gasten opslaan en hergebruiken.
Je kunt automatisch gepersonaliseerde informatie van gasten, reserveringen en accommodaties toevoegen.
Bekijk onze voorbeelden en probeer snelle reacties.