Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Tijd besparen met snelle reacties

    Beantwoord veelgestelde vragen van gasten met sjablonen die je kunt personaliseren.
    Door Airbnb op 12 dec. 2018
    5 min. lezen
    Bijgewerkt op 13 dec. 2021

    Samenvatting

    • Met snelle reacties kun je je duidelijke, goed opgestelde antwoorden op veelgestelde vragen van gasten opslaan en hergebruiken.

    • Je kunt automatisch gepersonaliseerde informatie van gasten, reserveringen en accommodaties toevoegen.

    • Bekijk onze voorbeelden en probeer snelle reacties.

    Heb je vaak een déjà-vumoment als je het bericht van een gast opent? Je bent niet de enige. Hosts krijgen keer op keer vragen over bepaalde onderwerpen, zoals wifi-wachtwoorden, routebeschrijvingen, de beste plekken om te eten en nog veel meer.

    Met de functie voor snelle reacties van Airbnb kun je sjablonen instellen en je antwoorden op veelgestelde vragen opnieuw gebruiken. Dit kan het beheer van je inbox efficiënter maken en de ervaringen van gasten steeds optimaliseren.

    ''Met sjablonen bespaar ik veel tijd'', aldus host Sally uit Snoqualmie, Washington. "Ik kon vier vragen van gasten in minder dan tien minuten beantwoorden! Zo voorkom ik dat ik cruciale informatie vergeet en kan ik een zorgvuldig reactie opstellen. Een reactie die is gecontroleerd, kristalhelder is en die indien nodig inspeelt op de speciale behoeften van onze gasten."

    Een snelle reactie aanmaken

    Je kuntsnelle reacties aanmaken vanuit je inbox voor hosts. Je kunt uit een lijst met sjablonen kiezen (over routebeschrijvingen, je Huisregels, wifi en meer) of je kunt je eigen originele berichten zo vaak schrijven en opslaan als je wilt.

    Met behulp van shortcodes personaliseer je je reacties, waarover je meer kunt lezen in het volgende onderdeel.

    Lees meer over snelle reacties

    Shortcodes gebruiken

    Shortcodes zijn tijdelijke aanduidingen die automatisch gegevens van gasten, reserveringen en accommodaties invullen wanneer een bericht naar een gast wordt verzonden. Hier zijn een paar voorbeelden van de vele shortcodes:

    • de voornaam van de gast
    • de achternaam van de gast
    • aankomstdatum en -tijd
    • inchecktijd
    • wifi-naam
    • wifi-wachtwoord
    • routebeschrijving
    • aankomstinstructies
    • Huisregels
    • Huishandleiding
    • reisgids

    Wanneer je een snelle reactie aanmaakt, selecteer je de shortcodes die je wilt gebruiken in het keuzemenu. Zorg ervoor dat de advertentiegegevens volledig en up-to-date zijn, omdat berichten met lege shortcodes niet worden verstuurd.

    Voorbeeldberichten

    Mogelijk gebruik je al standaardberichten om op belangrijke momenten contact te leggen met gasten, zoals nadat hun reservering is bevestigd of voor het inchecken.

    Met snelle reacties kun je de gaten tussen deze standaardberichten opvullen, waardoor je tijd bespaart als een gast het wifi-wachtwoord in huntabblad Reizen en de instructies voor het gebruik van je vaatwasser in jeHuishandleiding mist.

    Gebruik het keuzemenu om shortcodes tijdens het typen toe te voegen (hieronder vetgedrukt) in plaats van deze in je bericht te typen.

    1. Verbinding maken met wifi
    Gasten vragen vaak naar wifi, dus het is handig om een snel antwoord klaar te hebben.

    Hallo voornaam van de gast,
    Ik help je graag. Het wifi-netwerk is wifi-naam
    en het wachtwoord is wifi-wachtwoord. Laat het ons weten als je
    nog meer vragen hebt.

    2. Apparaten gebruiken

    Of het nu gaat om het inschakelen van de jacuzzi of het gebruik van de espressomachine, je kunt instructies voor het gebruik van een apparaat opnemen in snelle reacties.

    Hallo, voornaam van de gast!
    Bedankt voor je vraag. De aan/uitknop bevindt zich op
    het bedieningspaneel aan de voorzijde van de jacuzzi. Daar vind je een groene
    schakelaar, het straalpaneel en een thermostaat.
    De verwarming wordt uitgeschakeld wanneer het water
    de temperatuur op de thermostaat bereikt. Foto's met stapsgewijze
    instructies voor het inschakelen van de jacuzzi zijn opgenomen in de
    Huishandleiding. Geniet van je jacuzzi en aarzel niet
    om contact op te nemen indien je nog vragen hebt.

    3. Waar kun jeextra dekens, kussens en lakens vinden?

    Een andere veelgestelde vraag die je kunt krijgen, gaat over de beschikbaarheid of locatie van extra beddengoed.

    Hallo, voornaam van de gast!
    Je kunt extra dekens, kussens en lakens in de
    kast op de overloop tegenover de slaapkamer vinden. Meer informatie
    over het beddengoed, zoals de materialen waarvan deze gemaakt zijn
    , vind je in onzeHuishandleiding. Laat het ons weten als je nog vragen hebt.
    Slaap lekker.

    4. Waar kun je 's avonds laat eten krijgen?

    Een snelle reactie maakt het eenvoudig om met een persoonlijk tintje te reageren, terwijl jij gasten naar je reisgids verwijst voor meer informatie.

    Hallo voornaam van de gast,
    Ons favoriete restaurant voor laat op de avond is [naam restaurant]
    op [adres]. Hun broodje speciaal is fantastisch
    en ze hebben ook vegetarische opties. [naam restaurant]
    is meestal geopend van 12:00 uur PT tot 23:00 uur PT, maar
    kijk op hun website op [URL] of bel ze op [telefoonnummer] om
    hun openingstijden te controleren. In onze
    reisgids vind je meer restaurants. Laat het ons weten als je vragen hebt.

    5.Sorry dat we er niet aan tegemoet kunnen komen

    Hoewel je het iedereen naar de zin wil maken, is dat soms niet mogelijk. Je reacties kunnen nog steeds subtiel, respectvol en duidelijk worden geformuleerd.

    • Hallo gastnaam,
      Sorry, maar huisdieren kunnen niet meekomen. Mijn hond is lief voor mensen, maar kan niet met andere dieren overweg. Ik kan een plek in de buurt aanbevelen om je hond heen te brengen, als je dat wilt.
    • Hoi naam gast,
      Sorry dat we je reservering moesten annuleren. Wij hopen dat je een andere keer bij ons op bezoek kunt komen.

    Samenvatting

    • Met snelle reacties kun je je duidelijke, goed opgestelde antwoorden op veelgestelde vragen van gasten opslaan en hergebruiken.

    • Je kunt automatisch gepersonaliseerde informatie van gasten, reserveringen en accommodaties toevoegen.

    • Bekijk onze voorbeelden en probeer snelle reacties.

    Airbnb
    12 dec. 2018
    Was dit nuttig?