Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    We verwelkomen HotelTonight op Airbnb — antwoord op al je vragen

    We verwelkomen HotelTonight op Airbnb — antwoord op al je vragen

    Zo kunnen hosts zoals jij profiteren van de nieuwe reserveringsservice van Airbnb voor hotels.
    Door Airbnb op 7 mrt 2019
    5 min. leestijd

    Hallo allemaal,

    Vandaag hebben we aangekondigd dat Airbnb HotelTonight overneemt. HotelTonight is een dienst voor het reserveren van hotels, gespecialiseerd in boetiekhotels en kleine, onafhankelijke hotels. Ze zorgen ervoor dat lastminute-reizen gemakkelijk en leuk worden. We hebben een persbericht rondgestuurd en we willen hierover contact met jullie, onze hosts, opnemen om enkele vragen te beantwoorden die je misschien zult hebben.

    De kern van Airbnb is altijd geweest, en zal dat ook blijven, dat onze buitengewone hosts gasten in hun huis uitnodigen. Jouw persoonlijke gastvrijheid heeft voor een nieuwe standaard gezorgd voor gasten van over de hele wereld. Vorig jaar introduceerden we het idee dat 'Airbnb voor iedereen' is en met deze visie willen we ervoor zorgen dat iedereen in de wereld een geweldige plek kan vinden om te verblijven. Sindsdien hebben we ons opengesteld voor meer opties voor gasten; waaronder boetiekhotels, die worden beheerd door mensen die persoonlijke gastvrijheid bieden en verbonden zijn met hun lokale community. De overname van HotelTonight helpt ons met het verwezenlijken van deze visie.

    Waarom hebben jullie HotelTonight overgenomen?
    Het kan best lastig zijn voor gasten om lastminute reizen te reserveren op Airbnb. Woningen worden vaak ver van tevoren gereserveerd en we hebben van velen van jullie gehoord dat het moeilijk is om reserveringen voor dezelfde dag van gasten te accepteren, omdat je tijd nodig hebt om je ruimte schoon te maken en voor te bereiden. HotelTonight helpt ons om deze lastminute-reizigers in contact te brengen met boetiekhotels. Daarnaast heeft HotelTonight een sterke en loyale klantenkring, en nu hebben we de mogelijkheid om hun kennis te laten maken met Airbnb en het delen van woningen.

    Brengt HotelTonight meer gasten met zich mee voor mij?
    Ja. Sinds we begonnen zijn met het verwelkomen van boetiekhotels op Airbnb, hebben we een positieve invloed gezien op reserveringen bij hosts van woningen. HotelTonight zal dat voordeel nog groter maken. Zo werkt het: boetiekhotels brengen nieuwe gasten naar Airbnb, waardoor het hele ecosysteem groeit. Zodra deze gasten op Airbnb zitten, staan ze ook meer open voor het reserveren van een woning. Bijna 90% van de gasten die Airbnb eerst hebben gebruikt om een hotelkamer te reserveren, kwam terug naar ons platform om voor hun tweede reservering een woning te kiezen. We vinden het geweldig om te zien dat de boetiekhotels op Airbnb helpen om het delen van woningen voor nieuwe gasten over de hele wereld normaler te maken.

    Kunnen alle hotels van HotelTonight nu worden gereserveerd op Airbnb?
    Nee. De app en website van HotelTonight blijven apart werken, net zoals nu. Na verloop van tijd zul je merken dat Airbnb een selectie van boetiek- en onafhankelijke hotels aan het platform toevoegt, als deze aan onze hoge standaard voor persoonlijke gastvrijheid voldoen. Ook kunnen sommige gasten worden uitgenodigd om op HotelTonight te zoeken naar accommodaties, als ze geen ruimte op Airbnb kunnen vinden voor hun reis.

    Nemen de hotels van HotelTonight de persoonlijke gastvrijheid niet weg, waar het bij Airbnb toch allemaal om draait?
    De hotels die we aan Airbnb toevoegen, zijn niet de grote, onpersoonlijke ruimtes waar je misschien aan denkt. Het zijn boetiekhotels en kleine, onafhankelijke hotels. Vergelijkbaar met de hotels van Airbnb-adviseur Chip Conley, die een van de eerste boetiekhotels in de Verenigde Staten oprichtte. Sterker nog, Chip heeft ons laten inzien dat de verschillen tussen boetiekhoteliers en hosts van woningen helemaal niet zo groot zijn. Boetiekhotels worden beheerd door mensen die wonen in en verbonden zijn met hun lokale community en die persoonlijke gastvrijheid willen bieden. De boetiekhotels op Airbnb kosten meestal iets meer dan onze woningen en ze moeten zich aan onze hoge standaard voor persoonlijke gastvrijheid houden.

    Boetiekhotels op Airbnb moeten vooral gepersonaliseerd aanvoelen, zoals gastenkamers die zo zijn ingericht dat ze een reflectie zijn van de lokale cultuur. En we verwachten dat de hoteliers persoonlijke gastvrijheid aan hun gasten bieden, door het aanbieden van dingen zoals unieke aanbevelingen en een eigenaar of manager die fulltime beschikbaar is in de accommodatie. Een goed voorbeeld is het Surfhouse Boutique Motel, een klein motel met acht kamers dat door de voormalige host Sander en zijn broer Nikki wordt gerund in hun woonplaats Encinitas in Californië.

    Op HotelTonight zie je misschien een aantal internationale hotelketens als HotelTonight aan specifieke behoeften van gasten voldoet. Deze hotels voldoen niet aan de Airbnb-standaard voor persoonlijke gastvrijheid en wij zijn niet van plan om ze toe te voegen aan Airbnb.

    Krijgen boetiekhotels voorrang boven woningen in de zoekresultaten? Krijg ik minder reserveringen nu er meer hotels op de site zullen staan?
    Nee. Ons algoritme voor het rangschikken van de zoekresultaten is gebaseerd op het bieden van de beste opties voor een gast en er zijn geen speciale voordelen voor hotels.

    Wat betreft de invloed op je reserveringen is het begrijpelijk dat je je afvraagt of het hebben van meer advertenties, van welk type dan ook (waaronder boetiekhotels), minder reserveringen oplevert voor bestaande hosts. Echter, zoals we hierboven al genoemd hebben, brengt het hebben van meer keuzes voor reizigers nieuwe gasten naar Airbnb, waar we allemaal door zullen groeien — dus ook hosts van woningen. Bovendien richten we ons bij het toevoegen van boetiekhotels op regio's waar we meer keuzes nodig hebben voor last-minutereserveringen.

    Raken gasten niet in de war als er meer boetiekhotels op Airbnb staan en gaan ze dan geen hoteldiensten verwachten van alle reguliere Airbnb-hosts? Wat doen jullie om onderscheid te maken tussen hosts van woningen en hotels?

    Het schetsen van de juiste verwachtingen bij gasten is essentieel. Gasten moeten in staat zijn om de ruimte te vinden die voor hen geschikt is en de verwachtingen moeten duidelijk worden geschetst, zodat er probleemloos aan kan worden voldaan. We weten dat het ongelooflijk belangrijk is dat we benadrukken wat er zo bijzonder is aan elk type verblijf.

    We zijn van plan om nog meer onderscheid te maken in wat jouw woning en gastvrijheid uniek maakt, en we zijn al met deze uitdaging begonnen. Sinds vorig jaar heeft elke advertentie nu bijvoorbeeld een categorielabel die de accommodatie duidelijk identificeert (bijvoorbeeld 'kamer in boetiekhotel' of 'gehele woning') en we laten dat label duidelijk zien aan gasten. Vroeger werden hotelkamers weergegeven als 'privékamers', wat tot verwarring leidde bij de gasten.

    Daarnaast zul je voor het einde van het jaar nog meer wijzigingen zien aan je advertentiepagina om het voor gasten nog duidelijker te maken wat voor soort ruimte je aanbiedt, wat ze kunnen verwachten en wat jouw gastvrijheid uniek maakt. Op de advertentie van een woning kan bijvoorbeeld staan dat gasten het boek met fantastische familierecepten mogen gebruiken om zelf te koken, terwijl een advertentiepagina van een boetiekhotel hun eigen restaurant kan aanbevelen dat producten van lokale boerderijen gebruikt. We hebben een paar ideeën waar we aan werken en zullen het hele jaar door samenwerken met hosts om deze ideeën te testen. We houden je op de hoogte.

    En nu?
    We houden je feedback en reacties in de gaten en bespreken graag alle andere vragen tijdens de aankomende Q&A voor hosts in april (naast een update over verschillende zaken waar we specifiek aan werken voor hosts).

    Airbnb heeft zich altijd onderscheiden door de persoonlijke interactie tussen hosts en gasten. Daarom houden mensen van Airbnb en het blijft dan ook onze prioriteit om deze magische ervaringen mogelijk te maken en te vieren— ook als we groeien en nieuwe categorieën toevoegen. We blijven ons inzetten voor jouw succes en om je te helpen groeien op Airbnb. Bedankt.

    De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.

    Airbnb
    7 mrt 2019
    Was dit nuttig?