Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Waarom beoordelingen belangrijk zijn

    Recensies geven je vertrouwen bij de gemeenschap en helpen om je activiteit te doen groeien.
    Door Airbnb op 20 nov 2019
    4 min. leestijd

    Samenvatting

    • Recensies zijn erg belangrijk voor hosts en zorgen voor vertrouwen binnen de Airbnb-community

    • Wacht niet op de beoordeling: blijf in contact met de gasten en vraag hen vroeg om feedback, zodat je eventuele problemen kunt oplossen

    • Bekijk de recensies die niet echt perfect zijn als kansen om je advertentie of je verhuurstijl te verbeteren

    Beoordelingen zijn essentieel voor de volledige Airbnb-community en helpen gasten bij het verstandig kiezen van hun reisplannen. Ze stellen hosts zoals jij in staat om woningen in het volste vertrouwen open te stellen en gasten aan te trekken die hun verblijf geweldig zullen vinden.

    In feite is het niet overdreven om te stellen dat je onderneming op Airbnb gebaseerd is op positieve beoordelingen. Elke beoordelingen helpt gasten de beslissing te nemen of ze bij jou willen reserveren. Airbnb-gegevens suggereren dat een hoger aantal positieve beoordelingen samenhangt met hogere inkomsten.

    Hoe beoordelingen werken

    Na elk verblijf krijgen hosts en gasten de mogelijkheid om elkaar te beoordelen. Beide partijen hebben na het uitchecken 14 dagen de tijd om een recensie te schrijven, die verborgen blijft totdat zowel de host als de gast een recensie hebben geschreven. Daarna worden de recensies gepubliceerd op het profiel van de gast en de advertentie- en profielpagina van de host. Je kunt altijd publiekelijk reageren op een beoordeling.

    Leer hoe beoordelingen werken

    Beoordelingen schrijven over gasten is net zo belangrijk als de kamer voor hen inrichten.
    Beverlee and Suzie,
    Oakland, Californië

    Hoe gasten je verblijf beoordelen

    Reizigers lezen de ervaringen van andere mensen met accommodaties en hosts. Gasten gebruiken het gedeelte met schriftelijke feedback om te benadrukken wat ze leuk vonden (of niet leuk vonden) aan hun verblijf.

    Sterrenbeoordelingen

    Naast het schrijven van recensies beoordelen gasten hun algehele ervaring met één tot vijf sterren. Je algehele sterrenscore verschijnt op je advertentie nadat drie gasten beoordelingen hebben geplaatst. Het is een belangrijke factor voor zowel gasten die je ruimte evalueren als voor het verdienen van de status van Superhost (Superhosts moeten een gemiddelde algehele score van ten minste 4,8 sterren hebben).

    Gasten kunnen ook sterrenscores van één tot vijf sterren geven op belangrijke, specifieke aspecten van hun ervaring, maar in je totale sterrenscore wordt hiermee geen rekening gehouden. De specifieke categorieën zijn:

    • Netheid: gasten verwachten de schone en nette ruimte die ze zien op je advertentiefoto's.Bekijk deze tips om ervoor te zorgen dat je ruimte zo schoon mogelijk is.
    • Prijs-kwaliteitverhouding: gasten beoordelen je ruimte op basis van of je tarieven een eerlijke afspiegeling was van je aanbod.
    • Communicatie: duidelijke, proactieve communicatie is van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat je aan de behoeften van de gasten voldoet. Hier volgt een aantal praktische tips vooruitstekende communicatie als host.
    • Locatie: gasten kunnen feedback geven over de al dan niet correcte weergave van je locatie op je advertentie.
    • Aankomst: een duidelijke en eenvoudige aankomstprocedure zet de toon voor een positieve ervaring van de gast. Zorg voor een soepele aankomstprocedure met deze tips.
    • Nauwkeurigheid: nauwkeurige en eerlijke advertentiegegevens helpen reizigers bij hun beslissing of je ruimte aan hun behoeften voldoet door de duidelijke informatie en dingen te noemen die ze van tevoren moeten weten.

    Positieve recensies krijgen

    Nadat gasten zijn uitgecheckt, kun je ze eraan herinneren om een recensie te schrijven. Om positieve beoordelingen aan te moedigen, raden hosts over het algemeen één ding aan: communiceer regelmatig met je gasten, vanaf hun reservering, tijdens hun verblijf en tot hun vertrek. Host Chris uit Cleveland zegt dat het belangrijk is om tijdens het verblijf contact te houden via de app van Airbnb. “Ik zorg dat ik beschikbaar ben om vragen onmiddellijk te beantwoorden. Als er ooit iets gerepareerd moet worden, pakken we het onmiddellijk aan.”

    Feedback gebruiken om je advertentie te verbeteren

    Soms zijn recensies van gasten verre van perfect. Dit kan frustrerend zijn, maar tegelijkertijd geeft het je de kans om je accommodatie of gastvrijheid te verbeteren. Gasten kunnen je een andere kijk op iets geven. Je kunt deze informatie gebruiken om je voorzieningen te vervangen, je incheckprocedure te wijzigen of je advertentiebeschrijving nauwkeuriger te maken.

    ”Schrijf een beleefd antwoord, bekijk je advertentie om te zien wat je kunt verbeteren en blijf gasten ontvangen.” zegt host Ira uit Athene, Griekenland. “Dat is de beste manier om slechte recensies en beoordelingen weg te poetsen en geweldige ervaringen te beleven.”

    Privéfeedback ontvangen

    Je kunt je gasten ook om privéfeedback vragen. Dit is vooral voor nieuwe hosts een geweldige kans om gasten om constructieve input te vragen die jou niet benadeelt of niet openbaar wordt gemaakt. Dat gezegd hebbende, als je denkt dat een recensie die over jou geschreven is niet klopt of het contentbeleid van Airbnb schendt, dan kun je binnen 30 dagen een reactie achterlaten die direct onder de recensie zal verschijnen en zichtbaar is voor andere gasten en hosts.

    Gasten beoordelen

    Door een recensie achter te laten voor je gasten kun je ze bedanken en nuttige feedback geven. Het herinnert hen er ook aan om een recensie over jou te schrijven. Vooral gasten die Airbnb nog maar net gebruiken, kunnen zich aan de hand van je feedback ontpoppen tot meer ervaren reizigers. “Recensies schrijven over gasten is net zo belangrijk als de kamer voor hen inrichten", zeggen Beverlee en Suzie uit Oakland, Californië. “Je helpt een andere potentiële host beslissen of hij of zij de gasten wil ontvangen of niet.”

    Hier volgen een paar tips die je in het achterhoofd kunt houden om eerlijke en constructieve feedback te geven:

    • wees eerlijk en respectvol
    • behandel gevoelige kwesties met vriendelijkheid en professionaliteit
    • vermeld concrete voorbeelden van hoe gasten zich wellicht anders kunnen gedragen

    Je kunt je gasten ook privéfeedback geven, zodat je openhartiger en directer kunt zijn. Gasten waarderen het vaak dat je gevoelige onderwerpen privé met hen bespreekt voordat je iets openlijk publiceert.

    Controleren hoe je het doet

    Krijg een actueel overzicht van hoe gasten je ruimte en gastvrijheid beoordelen.
    Je voortgang bijhouden

    Samenvatting

    • Recensies zijn erg belangrijk voor hosts en zorgen voor vertrouwen binnen de Airbnb-community

    • Wacht niet op de beoordeling: blijf in contact met de gasten en vraag hen vroeg om feedback, zodat je eventuele problemen kunt oplossen

    • Bekijk de recensies die niet echt perfect zijn als kansen om je advertentie of je verhuurstijl te verbeteren

    Airbnb
    20 nov 2019
    Was dit nuttig?