Informatie voor beheerders

Populaire onderwerpen
Boeker worden
Als je reizen boekt voor je eigen medewerkers of voor die van een ander bedrijf of andere organisatie, moet je je aanmelden als boeker. Hieronder leggen we uit hoe je dat op twee verschillende manieren kunt doen.
Optie 1: instellingen van gebruikersprofiel Ga naar het gedeelte Boekingsrechten in je gebruikersprofiel. Scrol naar het gedeelte met personen voor wie je kunt boeken en selecteer Reiziger toevoegen. Voer het e-mailadres van iemand in om toestemming te vragen om zakenreizen te boeken en beheren. Die persoon moet een Airbnb-account hebben en ontvangt dan een e-mail om te accepteren. Je ontvangt dan een bevestiging dat je nu voor die persoon kunt boeken. Optie 2: beheerdersrechten Vraag je dashboardbeheerder(s) om je functie in het dashboard bij te werken naar boeker. Dan kun je boeken namens alle gebruikers die een e-mailadres van de organisatie hebben. Dat zakelijke e-mailadres moet gekoppeld zijn aan het Airbnb-account van de gebruiker.Dashboardoverzicht van Airbnb for Work
Stap 1: dashboard openen
Log in op je Airbnb-account om naar je dashboard te gaan. Klik op je profielfoto in de rechterbovenhoek en selecteer Airbnb for Work. Selecteer Ga naar je dashboard. Stap 2: dashboard gebruiken Het Airbnb for Work-dashboard heeft zes tabbladen: Reizen, Rapportage, Facturen, Mensen, Instellingen en Meldingen. Reizen In Reizen vind je een overzicht van de actieve, bevestigde en voltooide reizen die zijn geboekt door medewerkers of andere bevoegde reizigers. Bij elke reis staan de naam van de reiziger(s), de bestemming en de reisdatums. Rapportage Bij Rapportage staan het aantal geboekte nachten, het totale uitgegeven bedrag en het gemiddelde dagtarief van je hele bedrijf. Je kunt vanuit deze pagina ook CSV-rapporten exporteren. Facturen Controleer facturen van reizen die zijn geboekt door medewerkers of andere bevoegde reizigers. Op elke factuur staat het factuurnummer, de factuurdatum, de uiterste betaaldatum en het verschuldigde bedrag. Mensen Hier kun je medewerkers of andere bevoegde gebruikers zoeken, toevoegen en verwijderen uit je bedrijfsaccount. Maak teams binnen je organisatie en wijs betaalmethodes toe aan de juiste teams. Instellingen Werk accountgegevens, betaalmethoden, toegang voor medewerkers en meldingsinstellingen bij. Koppel je dashboard aan de zorgplichtverleners, maar ook aan online tools en integraties voor boeking en reisbeheer. Op het tabblad Toegang voor medewerkers kun je extra zakelijke e-mailadressen van je medewerkers toevoegen. Als beheerder van je bedrijf kun je een betaalmethode toevoegen voor het hele bedrijf, zodat je medewerkers hun reiskosten op een gezamenlijke bedrijfscreditcard kunnen zetten. Je kunt ook teamspecifieke betaalmethoden toevoegen en per team verschillende betaalmethoden toewijzen. Meldingen Controleer de status van de medewerkersaccounts, verzoeken tot functiewijziging en nieuwe teamaanvragen.Instelling van beleidscontroles
Instelling van beleidscontroles
Stap 1: inloggen Log in op airbnb.com en selecteer je profielfoto in de rechterbovenhoek. Klik vervolgens op Bedrijfsdashboard. Ga vanuit het dashboard naar het tabblad Boekingsregels. Stap 2: reisbeleidsmeldingen inschakelen Selecteer het type accommodaties waarvoor je meldingen wilt inschakelen. Zodra je die hebt geselecteerd, ontvang je een melding via e-mail wanneer een reiziger een verblijf boekt dat buiten de vooraf bepaalde instellingen valt. Als je bijvoorbeeld alleen 'hele woning' en 'hotelkamer' hebt geselecteerd, ontvang je een melding wanneer een reiziger een verblijf in een privékamer of gedeelde kamer boekt. Je ontvangt deze melding op het moment van de boeking. Houd er rekening mee dat de reiziger nog steeds kan boeken, ongeacht de instellingen. In de e-mailmelding kun je het reisschema controleren en indien nodig zelfs de boeking annuleren.© 2023 Airbnb
© 2023 Airbnb