Antwoorden van Airbnb: bescherming tegen eenmalige, slechte recensies
Je vroeg: Kan Airbnb hosts beschermen tegen eenmalige, slechte beoordelingen?
Beoordelingen zijn zo belangrijk. Ze zijn niet alleen van invloed op het succes van jouw bedrijf, ze zijn ook echt persoonlijk. We weten dat je veel aandacht en zorg aan je gastvrijheid besteedt en dat het frustrerend is als je een beoordeling ontvangt die ongewoon laag is. Of het nu een vergissing, een misverstand of een oneerlijke beoordeling is. Jullie maken je hier zorgen over en dat begrijpen we. We nemen het probleem dan ook zeer serieus. We blijven veel aandacht en moeite steken in hoe we het beoordelingssysteem eerlijker kunnen maken.
Het goede nieuws is dat we al veel vooruitgang boeken. Hier zijn enkele updates die we nu met je kunnen delen. We houden je op de hoogte van verdere veranderingen die we doorvoeren.
Een tool om afwijkende beoordelingen te detecteren
Bij de laatste Q&A voor Verhuurders in juni 2018 hebben we specifiek gezegd dat we ons zouden richten op afwijkende beoordelingen. Voor alle duidelijkheid, eenmalige slechte beoordelingen kunnen worden beschouwd als afwijkend wanneer een verhuurder normaal gesproken een geweldige beoordelingsscore heeft, maar een enkele gast een slechte beoordeling achterlaat die niet gepast lijkt. Hier is een oplossing die we hebben bedacht: we zijn nieuwe tools aan het ontwikkelen die automatisch detecteren wanneer dit soort afwijkende beoordelingen worden geplaatst. Dit geeft ons een kans ze te corrigeren. Dus laten we zeggen dat een gast je vijf sterren geeft voor netheid, nauwkeurigheid, inchecken en ga zo maar door (voor elk van de subcategorieën), maar dan een tweesterrenbeoordeling in het algemeen. De nieuwe tool zal dit opmerken en de gast vragen om de algehele beoordeling te corrigeren. We zijn deze nieuwe tool nu aan het ontwikkelen en je kunt die binnenkort verwachten.
Onderzoek naar de invloed van deze beoordelingen op de Superhost-status
Daarnaast doen we onderzoek om te zien hoe een enkele afwijkende beoordeling van invloed kan zijn op de kans van een verhuurder om de Superhost-status te verkrijgen of te behouden. Het uiteindelijke doel is om manieren te vinden waarop afwijkende beoordelingen minder impact hebben op geweldige verhuurders en om ervoor te zorgen dat het beoordelingssysteem eerlijk is.
Locatie, locatie, locatie
Tot slot kijken we naar de beoordeling van de locatie, en hoe dat de algehele beoordeling en status van een host kan beïnvloeden. Het is belangrijk om te weten dat de locatie niet meetelt bij het berekenen van de algehele beoordeling van een host. Jullie hebben ons laten weten dat het frustrerend is om een lage beoordeling te krijgen in de categorie Locatie, omdat je geen controle hebt over de locatie van je woning. En dat begrijpen we.
Dit is lastig. Het is een moeilijk probleem om aan te pakken, omdat het beoordelen van de kwaliteit van de locatie van een huis zo subjectief is. Sommige gasten vinden het misschien geweldig dat je ruimte niet op de bewandelde paden ligt, maar anderen zijn misschien teleurgesteld dat het niet dichter bij openbaar vervoer ligt. We doen veel onderzoek naar hoe we reizigers de informatie kunnen blijven geven die ze nodig hebben en willen, wanneer ze besluiten om te reserveren. En tegelijkertijd willen we ervoor zorgen dat verhuurders niet worden afgestraft om iets dat ze niet in de hand hebben.
Daarom zoeken we nieuwe manieren om de indrukken van gasten over de locatie van je woning te verzamelen. Hoewel we hier nog geen concrete aankondiging van hebben, hoor je hier binnenkort meer over. Misschien al bij de volgende Q&A voor Hosts. In de tussentijd kun je er zeker van zijn dat we hieraan werken. Blijf ons feedback sturen over hoe we het beoordelingssysteem zo eerlijk mogelijk kunnen maken.
De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.