Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.

Verbeteren op basis van recensies van gasten

Omarm feedback als een kans om te groeien.
Door Airbnb op 17 sep 2025
Verbeteren op basis van recensies van gasten
Feedback omzetten naar maatregelen
Verbeteren op basis van recensies van gasten

Betere beoordelingen en positieve recensies kunnen leiden tot meer boekingen en hogere inkomsten. Leer alles over het beoordelingsproces en hoe je feedback omzet in verbeteringen.

Om feedback vragen

Vraag gasten om feedback, zodat ze weten dat je altijd naar verbeterpunten zoekt.

  • Stuur een standaardbericht na vertrek. Vraag gasten om feedback speciaal voor jou, zoals wat je had kunnen doen om hun verblijf nog beter te maken.
  • Schrijf een recensie over je gasten. Dit herinnert ze eraan om dat ook voor jou te doen. Je hebt na vertrek 14 dagen om elkaar te beoordelen.

Leren van beoordelingen en recensies

Bedenk een simpel proces om te bepalen welke suggesties je gaat implementeren.

  • Lees elke recensie. Bedank gasten voor hun inbreng en bedenk welke feedback nuttig is voor jouw ruimte en routine, maar ook voor andere gasten.
  • Let op de opmerkingen. Gasten kunnen de host ook een bericht sturen met aanvullende suggesties of feedback. Dit is alleen zichtbaar voor jou en Airbnb. Aan de hand van recensies en opmerkingen kan Airbnb de zoekresultaten verbeteren en woningen voorstellen waar veel gasten weg van zijn.
  • Let op de sterrenbeoordelingen. Gasten kunnen in specifieke categorieën een sterrenbeoordeling geven en uit een lijst kiezen wat er goed ging of wat er beter had gekund. Probeer overeenkomsten te ontdekken, zoals gasten die regelmatig kiezen voor 'veel rommel' als ze de netheid beoordelen of 'onduidelijke instructies' wat betreft de aankomst.

Verbeteringen doorvoeren

Jouw aanbod voor gasten kan altijd beter.

  • Reageer op recensies. Als gasten suggesties hebben, is het netjes om ze daarvoor te bedanken en op hun feedback te reageren. Hiermee laat je zien dat je dit serieus neemt. Reageer je op een openbare recensie, dan komt je reactie onder die van de gast te staan.
  • Denk aan oplossingen. Is er een probleem? Zoek dan naar de oorzaak en bedenk wat jij in deze situatie kan doen. Een donkere kamer kun je bijvoorbeeld opfleuren met lampen, schaduwplanten en spiegels.
  • Deel feedback met je team. Mogelijk moet je de co‑hosts en schoonmakers wat extra instructies geven. Als gasten bijvoorbeeld kruimels op de bank vinden, geef dat dan door aan de mensen die jou helpen met schoonmaken.
  • Werk je advertentie bij. Recensies geven meestal aan hoe goed je aan de verwachtingen voldoet. Zorg ervoor dat je voorzieningen, foto's en advertentiebeschrijving overeenkomen met wat je op dit moment aanbiedt.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Verbeteren op basis van recensies van gasten
Feedback omzetten naar maatregelen
Verbeteren op basis van recensies van gasten
Airbnb
17 sep 2025
Was dit nuttig?