Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    COVID-19 en je verhuuractiviteiten: hoe kun je de impact beperken?

    COVID-19 en je verhuuractiviteiten: hoe kun je de impact beperken?

    Reizigers willen meer flexibiliteit. Dit kunnen hosts nu aanbieden.
    Door Airbnb op 10 mrt 2020
    3 min. leestijd

    Bijgewerkt op 16 maart 2020

    Het coronavirus (COVID-19) treft velen binnen onze community: soms persoonlijk, soms door verstoringen van hun verhuur- of reisplannen. Hoewel veel reizigers ervoor kiezen om in deze onzekere tijd thuis te blijven, zoeken sommigen nog steeds naar verblijven in hun regio en plannen ze vast reizen voor in de toekomst.

    Hosts kunnen deze gasten als volgt helpen:

    • Stel flexibelere annuleringsvoorwaarden in. Veel gasten vragen zich momenteel af of het verstandig is om nu iets te reserveren. Als je op dit moment strenge annuleringsvoorwaarden hanteert, kun je overwegen om tijdelijk flexibele of gemiddelde annuleringsvoorwaarden in te stellen (je kunt altijd weer strenge annuleringsvoorwaarden instellen als dat nodig is). Als gasten weten dat er meer flexibiliteit is om te annuleren, kan dat ze het vertrouwen geven om toch te reserveren.
    • Maak het mogelijk om langere verblijven te reserveren en geef korting op een verblijf van een week of een maand. De kans is groot dat gasten op zoek zijn naar een accommodatie dichter bij huis waar ze een week of een maand kunnen verblijven. Wanneer je je kalender openstelt voor langere verblijven, kun je deze gasten aantrekken. Bovendien weet je dan beter hoe de rest van de maand eruitziet en ben je minder tijd kwijt aan het schoonmaken en in gereedheid brengen van je accommodatie voor nieuwe gasten. Overweeg korting te geven op een verblijf van minimaal zeven dagen. Minder dan de helft van alle hosts biedt een week- of maandkorting, maar de hosts die dat wel doen, krijgen meestal meer reserveringen voor langere tijd.
    • Laat gasten weten dat je ruimte de voorzieningen heeft die ze nu nodig hebben. Op dit moment zijn veel scholen dicht en werken er ook veel mensen thuis. Dat betekent dat degenen die er nu even tussenuit willen, waarschijnlijk eerder op zoek gaan naar een plek voor het hele gezin waar ze ook kunnen werken. Als je ruimte bijvoorbeeld snelle wifi heeft, een prettige werkplek bevat en/of geschikt is voor kinderen, is het verstandig om dat in de lijst met voorzieningen op te nemen. We raden alle gasten aan om de plaatselijke richtlijnen voor onderling contact te respecteren – iets om als host in het achterhoofd te houden.
    • Geef gasten de mogelijkheid om zelf in te checken. De kans is groot dat gasten op dit moment liever zelf inchecken, in plaats van door de host te worden verwelkomd. Een sleutelkastje of een slim slot met een toetsenpaneel is daarom het overwegen waard. Vergeet in dat geval niet om je advertentie bij te werken met de mogelijkheid om zelf in te checken.
    • Neem je schoonmaakprocedure onder de loep. Gasten willen misschien wat meer weten over de hygiëne in je ruimte. Je zou bijvoorbeeld kunnen vermelden welke schoonmaakmiddelen je gebruikt, hoe vaak je de ruimte schoonmaakt en welke schoonmaakmiddelen er voor je gasten klaarstaan. We raden alle hosts aan deze schoonmaaktips van de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) te lezen.

    Meer verhuurtips

    We hebben ook 'Flexibelere reserveringen' geïntroduceerd: een pakket tools en programma's dat jou helpt met verhuren en waardoor gasten in deze moeilijke tijd met meer vertrouwen op reis kunnen. Dit pakket omvat het volgende:

    • We stellen hosts in staat om zelf restitutie te geven.. De reisplannen van veel gasten worden beïnvloed door het coronavirus en hosts willen weten hoe ze rekening kunnen houden met gasten die moeten annuleren. Daarom hebben we een nieuwe tool toegevoegd waarmee je als host zelf restitutie aan je gasten kunt geven.
    • We helpen gasten bij het vinden van accommodaties met flexibele annuleringsvoorwaarden. We hebben een zoekfilter ontwikkeld voor accommodaties met flexibele annuleringsvoorwaarden, zodat gasten snel een geschikte plek kunnen vinden.

    In deze onzekere tijden vragen we iedereen in onze community om rekening te houden met hosts en gasten die moeten annuleren. Omdat de situatie snel verandert, houden we de richtlijnen van overheids- en gezondheidsinstanties nauwlettend in de gaten en vragen we gasten en hosts om de officiële richtlijnen en aanbevelingen te volgen.

    Zet deze Helpcentrum-pagina in je favorieten voor informatie over onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden, de in aanmerking komende reserveringen, datums, locaties en het laatste nieuws over kosteloos annuleren. Voor antwoord op de belangrijkste vragen kun je ook terecht op de pagina met veelgestelde vragen.

    Nogmaals bedankt voor je inzet als host en voor je geduld en begrip in deze periode waarin we de hele community zo goed mogelijk proberen te ondersteunen.

    Airbnb
    10 mrt 2020
    Was dit nuttig?