Deze content is niet beschikbaar in de door jou gekozen taal. We hebben de taal gekozen die er het dichtst bij in de buurt komt.

De sleutel tot 5-sterrenrecensies

Met geweldige recensies maak je indruk op gasten en krijg je meer reserveringen.
Door Airbnb op 17 dec. 2020
video van 5 min.
Bijgewerkt op 27 sep. 2023

Je kunt je advertentie verbeteren met behulp van recensies, waardoor je hoger in de zoekresultaten komt en misschien zelfs wel Superhost wordt. Het is dus niet meer dan logisch dat je voor elk verblijf op een vijfsterrenrecensie inzet.

Superhosts hebben een beoordeling van 4,8 of hoger en weten het een en ander over vijfsterrenrecensies. In bovenstaande video spreken we met Catherine en Bryan, Superhosts in Columbus, Ohio, die hun beste tips geven voor het binnenhalen van geweldige recensies.

    De juiste verwachtingen scheppen

    "De beste kans op tevreden gasten heb je door voorafgaand aan het reserveren al de juiste verwachtingen te scheppen", zegt Catherine. "Op onze advertentiepagina staat zoveel mogelijk informatie, dus ook dat ons huis 100 jaar oud is en dat daardoor de deuren piepen."

    Snel reageren

    "Mensen verblijven meestal korte tijd in je woning, dus het is enorm belangrijk om snel te reageren als er iets aan de hand is", zegt Catherine. Het is eenvoudig om de Airbnb-app op je smartphone te installeren, zodat je ook onderweg op gasten kunt reageren.

    Zorg dat gasten zich thuisvoelen

    "Het is de bedoeling dat gasten zich thuisvoelen in jouw ruimte en inrichting", zegt Catherine. "Laat dus geen privéfoto's of rommel slingeren." Het belangrijkste is dat gasten zich op hun gemak voelen, maar het is natuurlijk nooit verkeerd om je ruimte gezellig in te richten.

    Wanneer je goed nadenkt over je inrichting, voelen gasten zich welkom. "Dat betekent niet dat je je hele keuken hoeft te verbouwen," zegt Bryan. "Je ruimte moet gewoon comfortabel, mooi, open en schoon zijn."

    Een lokaal tintje toevoegen

    "Als mensen bij je verblijven, deel je niet alleen je woning, maar ook je woonplaats", zegt Catherine. Zij en Bryan zetten plaatselijke gemaakte shampoo, conditioner en gezichtsreiniging in hun Airbnb, maar ook boeken van kunstenaars die door een lokale ondernemer zijn uitgegeven. "We delen Columbus graag door onze ogen", zegt Catherine.

    Voorbereiden op het onverwachte

    "Ondanks al je inspanningen om de best mogelijke host te zijn, gaat er op een gegeven moment onvermijdelijk iets mis", zegt Catherine. Bryan knikt instemmend en voegt toe: "Bij ons barstte er ooit een leiding waardoor de hele benedenverdieping blank stond."

    Hun gasten waren op hun huwelijksreis, maar konden Bryan en Catherine niet bereiken. "Daarna hebben we een co-host in de arm genomen, zodat iemand anders kan bijspringen en we nooit meer een oproep van een gast missen", zegt Catherine.

    Wat voor ruimte je ook aanbiedt op Airbnb, recensies van gasten zijn nuttig en geven soms ook de bevestiging die je nodig hebt. "Als iemand een geweldige recensie voor ons achterlaat, is dat een enorm compliment en daar doen we het uiteindelijk voor", zegt Catherine. "We zijn heel blij met hoe ons leven nu is."

    Ontdek meer in onze uitgebreide videogids voor beginners

    De informatie in dit artikel kan sinds publicatie gewijzigd zijn.

    Airbnb
    17 dec. 2020
    Was dit nuttig?