Je verhuurroutine optimaliseren
Samenvatting
Je bent minder tijd kwijt met schoonmaken, als je je schoonmaakspullen op orde hebt of een professionele schoonmaakdienst inhuurt.
Nog een manier om tijd en energie te besparen is door de communicatie met gasten te stroomlijnen.
Met opgeslagen instructies en zelf inchecken verloopt de aankomst van gasten soepeler.
Verhuren kan best veel tijd in beslag nemen. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt, zul je ook merken dat veel aspecten van je routine makkelijk te optimaliseren zijn en kun jij je richten op het leuke gedeelte: gasten een onvergetelijk verblijf bezorgen.
Een gestroomlijnde schoonmaakroutine
Wat betreft je schoonmaakroutine is er een simpele manier om je ruimte voor elk verblijf weer spic en span te maken. Hier zijn enkele tips:
- Huur een professionele schoonmaakdienst in en breng daarvoor schoonmaakkosten* in rekening. Denk er wel aan dat hogere kosten hogere verwachtingen scheppen bij gasten. Ook heb je kans dat je minder reserveringen voor een kort verblijf ontvangt.
- Zorg dat al je beddengoed en handdoeken dezelfde kleur hebben, zodat je deze tegelijk kunt wassen.
- Haal minimaal één extra set beddengoed en handdoeken in huis om te voorkomen dat je het bed pas kunt opmaken als je wasmachine klaar is.
- Plan regelmatig een grondige schoonmaak, wat de tijd die je tussen verblijven door aan schoonmaken besteed flink zal inkorten.
Alle voorzieningen op orde
Je zorgt er natuurlijk altijd voor dat je de basisvoorzieningen in huis hebt en dat gasten van alle gemakken zijn voorzien. Iets wat eigenlijk zo geregeld is. Denk bijvoorbeeld hier aan:
- Ga voor grootverpakkingen.
- Bestellingen voor schoonmaakspullen en andere basisbenodigdheden kun je eenvoudig regelmatig herhalen, zodat je niet bang hoeft te zijn dat je dit vergeet of steeds weer dezelfde bestelling moet samenstellen.
- Superhost Omar uit Mexico-Stad geeft de tip om technologie het werk te laten doen: "Rust je ruimte uit met slimme sloten, koolmonoxide- en rookmelders en geluidssensoren, die je eenvoudig op afstand beheert."
Duidelijk en doeltreffend communiceren
Je hoeft niet veel tijd kwijt te zijn met op elk bericht van gasten reageren, want met onze tools doe je dit namelijk in een handomdraai. Een van de beste tips van Omar? "Maak geautomatiseerde sjablonen aan om met je gasten te communiceren", adviseert hij.
Hoe werkt dit in de praktijk?
- Download de Airbnb-app om snel te reageren.
- Probeer onze tool voor standaardberichten uit om razendsnel met een antwoord te komen.
- Stel snelle reacties in (wat we eerder opgeslagen berichten noemden) om zonder ook maar één letter te typen op gasten te reageren.
- Vergeet niet om, zodra je dit geregeld hebt, een vriendelijke begroeting toe te voegen om het allemaal wat persoonlijker te maken.
Een moeiteloze aankomst
De aankomst van je gasten eenvoudiger maken en gasten toch ook een welkom gevoel geven? Ja, dat kan allebei. Hier zijn enkele tips:
- Geef gasten de mogelijk om zelf in te checken. Noem het gastvrijheid op afstand.
- Voeg aankomstinstructies toe aan je advertentie en een eenvoudige, stapsgewijze handleiding met afbeeldingen.
- Controleer 24 uur voor elk verblijf of je gasten de aankomstinstructies ontvangen hebben en vraag dan gelijk of ze nog vragen hebben (dit kun je bijvoorbeeld in een geautomatiseerd standaardbericht doen.)
- Overweeg om een co-host in de arm te nemen of met een gebouwbeheerder samen te werken om tijd te besparen.
* Met uitzondering van hosts met een of meer accommodaties op het Chinese vasteland. Meer informatie
De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.Samenvatting
Je bent minder tijd kwijt met schoonmaken, als je je schoonmaakspullen op orde hebt of een professionele schoonmaakdienst inhuurt.
Nog een manier om tijd en energie te besparen is door de communicatie met gasten te stroomlijnen.
Met opgeslagen instructies en zelf inchecken verloopt de aankomst van gasten soepeler.