Het maximale uit het tabblad Berichten halen
Het tabblad Berichten is je inbox bij Airbnb. Al je berichten over verhuren, reizen en van Airbnb Support staan hier bij elkaar. Met functies op het tabblad Berichten kun je:
- berichten filteren en zoeken in je inbox;
- berichten verzenden en plannen, inclusief vooraf geschreven sjablonen, zogeheten snelle reacties;
- communiceren met elke gast in een boeking in één draadje;
- antwoorden in een apart draadje om gesprekken overzichtelijk te houden;
- verzonden berichten bewerken en het verzenden ongedaan maken;
- leesbevestigingen gebruiken om te zien wanneer gasten je berichten bekijken;
- met emoji’s op berichten reageren.
Berichten filteren en zoeken
In de standaardweergave staan al je berichten op Airbnb. Selecteer Verhuren, Reizen of Support om berichten op type te filteren.
Als je Verhuren kiest, kun je daarna deze extra filters toepassen:
- Ongelezen geeft alleen ongeopende berichten weer.
- Boekingsfase sorteert berichten op boekingsaanvragen, aankomende boekingen, op dit moment te gast of eerdere boekingen.
- Advertenties sorteert berichten op advertentie (als je meerdere advertenties hebt).
- Met ster geeft alleen de berichten weer die je met een ster hebt gemarkeerd.
Als je een co‑host hebt, zelf Superhost-ambassadeur bent of een Airbnb-ervaring organiseert, vind je op het tabblad Berichten deze filters:
- Co‑host toont gesprekken tussen jou en de co‑host(s) van een accommodatie.
- Superhost-ambassadeur geeft berichten weer tussen jou en hosts aan wie je gekoppeld bent.
- Ervaringen geeft alleen berichten weer die betrekking hebben op dat type boekingen.
Met het filter Reizen geef je alleen berichten weer die je als gast verzendt en ontvangt. Gebruik het filter Support om je gesprekken met Airbnb Support te bekijken.
Op zoek naar een specifiek gesprek? Je kunt zoeken op namen, woorden of zinnen. Als je filters hebt ingesteld, worden de zoekresultaten daarop afgestemd. Daardoor vind je sneller het gesprek dat je zoekt.
Snelle reacties verzenden en inplannen
Duidelijke, tijdige communicatie is een belangrijk onderdeel van succesvol verhuren. Begin gesprekken, geef informatie en beantwoord vragen van gasten op het tabblad Berichten.
Probeer de functie voor snelle reacties om tijd te besparen. Snelle reacties zijn berichtsjablonen voor het delen van routinematige informatie, zodat je zelf niet alles hoeft te schrijven. Je vindt een paar vooraf geschreven berichten op het tabblad Berichten. Daarmee help je gasten op belangrijke momenten, zoals direct na het boeken. Je kunt deze snelle reacties ongewijzigd gebruiken, aanpassen of je eigen aangepaste sjablonen aanmaken.
Het tabblad Berichten maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om vragen van gasten te doorgronden en stelt automatisch een snelle reactie voor. De voorgestelde reactie verschijnt in je gesprek met de gast en alleen jij kunt deze reactie zien.
Je kunt de voorgestelde snelle reactie meteen bekijken, aanpassen en verzenden of inplannen voor bezorging later. In de sjablonen staan shortcodes. Hiermee worden automatisch boekings- en advertentiegegevens toegevoegd aan het bericht, zoals de locatie, naam van de gast en aankomsttijd. Het is belangrijk dat de informatie op je advertentie volledig en bijgewerkt is, want berichten met lege shortcodes worden niet juist verzonden.
Als een gepland bericht bijna verzonden wordt, krijg je daarover een herinnering in je gesprek met de gast. Dat geeft jou de kans om het geplande bericht aan te passen of niet meer te verzenden, zodat je niet onnodig informatie herhaalt.
Meer informatie over het gebruik van snelle reacties om tijd te besparen
Communiceren met een groep
Voor elke boeking wordt een nieuw gesprek gestart op het tabblad Berichten.
De gast die geboekt heeft kan andere volwassenen die meereizen uitnodigen om zich bij de boeking aan te sluiten. Gasten die de uitnodiging accepteren worden aan het gesprek toegevoegd, en jij stuurt berichten naar de hele groep. Gasten kunnen alle berichten lezen, zelfs als ze later aansluiten, zodat je jezelf niet hoeft te herhalen.
Via de knop Details ga je naar een overzicht van de boeking en het gesprek, inclusief een lijst met iedereen die zich bij de boeking heeft gevoegd. Klik op de foto van een gast om het bijbehorende profiel te bekijken en een indruk te krijgen van wie je gaat verwelkomen.
Andere berichtenfuncties gebruiken
Je vindt meer functies voor het beheren van gesprekken op het tabblad Berichten, waaronder antwoorden in een apart draadje, bewerkingstools, leesbevestigingen en emoji’s.
- Door te antwoorden in een apart draadje kun je een discussie starten wanneer je reageert op een bericht, waarbij je reactie onder het oorspronkelijke bericht wordt gehangen.
- Met bewerkingstools kun je een bericht binnen 15 minuten na verzending bewerken, en een verzonden bericht binnen 24 uur ongedaan maken.
- Met leesbevestigingen zie je of gasten of andere ontvangers je berichten hebben bekeken, tenzij ze deze functie in hun accountinstellingen hebben uitgeschakeld.
- Met emoji’s kun je een bericht bevestigen met een smiley, hartje, opgestoken duim, klappende handen of een lachend gezicht.
Veelgestelde vragen over het tabblad Berichten
De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.