Tips voor een eenvoudige verhuurroutine
Samenvatting
Voeg een co-host toe om je verantwoordelijkheden als host te delen
Een schoonmaakservice inhuren (en schoonmaakkosten toevoegen om de kosten te compenseren)
Gasten zelf laten inchecken
Gebruik opgeslagen berichten om veelgestelde vragen te beantwoorden
Maak een huishandleiding en een lokale reisgids, zodat gasten alle informatie hebben die ze nodig hebben
Lees de complete handleiding voor meer informatie over de wereld van gastvrijheid.
Een van de meest voorkomende vragen van mensen die het overwegen om een Airbnb-host te worden, is: "Hoeveel werk gaat het zijn?". Terwijl sommige hosts grote voldoening krijgen van het persoonlijk afhandelen van elk aspect van hun Airbnb-activiteiten - van het beheren van reserveringen tot het begroeten van gasten tot het aanbrengen van persoonlijke accenten in hun ruimte - geven anderen er de voorkeur aan hulp in te schakelen om de inspanning te minimaliseren en het plezier te maximaliseren. Hier delen hosts hun beste tips om het eenvoudig te houden.
Je ruimte schoon houden
Als je regelmatig gasten ontvangt, kan de constante routine van het voorbereiden van je ruimte gaan vervelen. Sommige hosts raden daarom het inhuren van een schoonmaker in, zodat je ruimte altijd in orde is. Je kunt schoonmaakkosten* toevoegen aan je advertentie ter compensatie van de kosten die jij maakt voor professionele hulp.
John is een host uit Westcliffe in Colorado en hij huurt schoonmakers in die bereid zijn een goede communicatie met hem te onderhouden. "Met onze schoonmaakmedewerkers delen we een Google-agenda waarin we de datums van het inchecken, uitchecken en schoonmaken bijhouden", zegt hij. "Ik vertrouw erop dat ze het me laten weten als er iets niet op zijn plaats is, ontbreekt of als er voorraden bijgevuld moeten worden."
Een vlot incheckproces organiseren
Hosts Henry en Chris uit Cleveland zijn er niet altijd als hun gasten er zijn, dus gebruiken ze verschillende manieren om het hun gasten gemakkelijk te maken om in te checken. "Als we thuis zijn, bieden we aan om gasten te verwelkomen, maar de meeste mensen checken gewoon zelf in", zegt Henry. De Airbnb-functie om zelf in te checken stelt hen in staat om gasten instructies te geven waarmee ze de ruimte kunnen betreden. Ze hebben ook de voordeur uitgerust met een slim slot — een sleutelloos toegangssysteem waarmee gasten kunnen inchecken met behulp van een unieke code. Deze kan je voor ieder nieuw verblijf op afstand wijzigen.
Gasten verwelkomen
Zodra gasten zijn ingecheckt, kijken ze meestal wat rond en kijken ze of ze de dingen kunnen vinden die ze nodig hebben en hoe die werken (zoals de televisie). Veel hosts gebruiken de Huishandleiding van Airbnb om gasten informatie te geven die uniek is voor hun woning.
Om gasten te helpen je omgeving als een local te ervaren, is het ook een goed idee om aanbevelingen te geven voor bezienswaardigheden en restaurants. Je kunt deze informatie direct in de Airbnb-app beschikbaar stellen door de reisgids-functie te gebruiken om een aangepaste gids te maken voor je favoriete plekken.
Wees beschikbaar, ook als je niet thuis bent
Mobiele apparaten maken het mogelijk om op elk moment contact te maken met gasten, waar ook ter wereld. Veel hosts kaarten problemen rechtstreeks in Airbnb-berichten aan en delen daarnaast een telefoonnummer voor sms-berichten. "Ik zorg dat ik beschikbaar ben om vragen onmiddellijk te beantwoorden," zegt Chris. "Als gasten hier komen om te ontspannen, moet alles direct goed gaan. En 99,9% van de tijd is dat zo, maar als er ooit iets gerepareerd moet worden, pakken we het onmiddellijk aan."
Een beetje hulp van je vrienden
Veel hosts maken het voor zichzelf iets makkelijker door verantwoordelijkheden te delen met een gebouwbeheerder of co-host. Verhuurdiensten zijn externe bedrijven die helpen met de verantwoordelijkheden van de host, zoals de sleuteloverdracht, schoonmaak of het beheer van de advertentiepagina. Een co-host kan een betrouwbare vriend, huisgenoot, echtgenoot of professionele gebouwbeheerder zijn.
Jullie kunnen samen beslissen hoe jullie de verantwoordelijkheden verdelen en hoe jullie de betaling regelen. Het zou een goed idee kunnen zijn om een contract op te stellen om er zeker van te zijn dat beide partijen op één lijn zitten over verantwoordelijkheden en compensatie. Met de functie voor co-hosts van Airbnb kun je een ander gebruikersprofiel koppelen aan je advertentie, waardoor het delen van je inloggegevens wordt vermeden.
Een routine creëren
Zodra je het verhuren onder de knie hebt, is het een goed idee om een routine te creëren die je voor elke nieuwe reservering kunt gebruiken. Houd bij hoeveel uur je besteedt aan taken zoals communiceren met gasten en het voorbereiden van je ruimte. Vind vervolgens manieren om de taken waarvan je minder geniet te stroomlijnen en meer tijd te maken voor de taken die je leuk vindt. De Airbnb-functie voor het opslaan van berichten, waarmee je antwoorden op veelgestelde vragen van gasten kunt bewaren en hergebruiken, levert een geweldige tijdbesparing op.
Bij de groothandel voorraad inkopen kan tijd en geld besparen. Het is handig om de spullen die je vaak vervangt, zoals basisbenodigdheden als toiletpapier en handzeep, te laten bezorgen via een abonnement (bijv. Amazon of Bol).
Dit zijn slechts een paar manieren om je verhuurroutine te vereenvoudigen. Veel van wat werkt, zal afhangen van je levensstijl en accommodatie. Iets nieuws beginnen gaat altijd met vallen en opstaan. Dus geef jezelf de tijd — zo vind je vanzelf de beste aanpak.
Samenvatting
Voeg een co-host toe om je verantwoordelijkheden als host te delen
Een schoonmaakservice inhuren (en schoonmaakkosten toevoegen om de kosten te compenseren)
Gasten zelf laten inchecken
Gebruik opgeslagen berichten om veelgestelde vragen te beantwoorden
Maak een huishandleiding en een lokale reisgids, zodat gasten alle informatie hebben die ze nodig hebben
Lees de complete handleiding voor meer informatie over de wereld van gastvrijheid.