Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Wat verwacht Airbnb van hosts?

    Dit is waar je op moet letten, van snel reageren tot annuleringen vermijden.
    Door Airbnb op 20 nov 2019
    3 min. leestijd

    Samenvatting

    • Reageer binnen 24 uur op berichten van gasten en op berichten over reserveringen

    • Stel reserveringsvoorwaarden in zodat je je goed voelt bij het accepteren van meer gasten

    • Vermijd annuleringen door je kalender altijd bijgewerkt te houden

    • Krijg geweldige recensies door de standaard voor gastvrijheid van Airbnb te volgen

    Als Airbnb-host verdien je niet alleen geld met je woning, maar ontmoet je ook interessante mensen van over de hele wereld. “We hebben hier onder andere een dronebouwer, een professionele singer-songwriter en een circusartiest gehad", aldus hosts Beverlee en Suzie uit Oakland in Californië. “Het heeft onze levens echt verrijkt.” Iedereen die een ruimte heeft om te delen kan host worden op Airbnb. Zorg ervoor dat je kunt voldoen aan de basisnormen van Airbnb om elke gast een comfortabele, betrouwbare ervaring te geven. Dit zijn de belangrijkste dingen die geweldige hosts doen:

    Reageer binnen 24 uur op elk informatieverzoek en elke reserveringsaanvraag

    Als je snel reageert wanneer gasten contact opnemen, geef je daarmee aan dat je een attente host bent. Het is belangrijk om binnen 24 uur op berichten over reserveringen te reageren. Een hoge responsgraad is niet alleen een teken van geweldige gastvrijheid, het is ook één van de criteria om Superhost te worden.

    Overweeg om de Airbnb-app te downloaden zodat je overal op berichten kunt reageren. Hoewel het een goed idee is om op elk bericht van gasten te reageren, wordt je responsgraad specifiek gebaseerd op je reacties op reserveringsgerelateerde berichten.

    Reserveringsaanvragen accepteren

    Uit gegevens van Airbnb blijkt dat hosts de meeste reserveringsaanvragen accepteren die ze voor beschikbare datums ontvangen. Je kunt de beschikbaarheidsinstellingen in je kalender gebruiken om alle dagen waarvan je niet zeker weet of je gasten kunt ontvangen, te blokkeren.

    Als je veel reserveringsaanvragen lijkt te weigeren, kan het zijn dat Airbnb je advertentie pauzeert totdat je meer tijd hebt. Overweeg de volgende opties om ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk aanvragen kunt accepteren, terwijl je je nog steeds op je gemak voelt bij elke reservering:

    Voorkom annuleringen

    Airbnb neemt annuleringen heel serieus. Ze zijn niet alleen enorm storend voor gasten, want hun reisplannen hangen van jou af, maar ze tasten ook het vertrouwen in onze community aan. Daarom moeten annuleringen worden vermeden, al kan er natuurlijk altijd een keer sprake zijn van verzachtende omstandigheden. Om het risico op annuleringen te minimaliseren:

    • Zorg ervoor dat je beschikbaarheid en tarieven altijd bijgewerkt zijn
    • Denk vooraf na over speciale evenementen of feestdagen waarop je je ruimte graag zelf wilt gebruiken, of waarop je een hoger tarief wilt hanteren
    • Is je kalender om wat voor reden dan ook niet helemaal bijgewerkt of keur je liever elke reserveringsaanvraag apart goed, overweeg dan om Direct Reserveren uit te schakelen
    • Bied je je ruimte ook aan op andere websites, schakel dan kalendersynchronisatie in om te voorkomen dat meerdere gasten dezelfde datums reserveren

    Een hoge algemene beoordeling behouden

    Aan het einde van elk verblijf schrijven gasten een recensie over hun ervaring in jouw accommodatie. Met positieve recensies krijg je meer reserveringen en verdien je mogelijk de Superhost-status. Hosts met geweldige recensies richten zich vooral op het volgende:

    • Schoon: gasten verwachten de schone, opgeruimde ruimte die ze in je advertentiefoto's hebben gezien. Geef jezelf genoeg tijd om tussen reserveringen door schoon te kunnen maken, zeker als je al snel weer een reservering hebt staan.
    • Basisvoorzieningen: gasten waarderen het als er wat basisbenodigdheden aanwezig zijn. Airbnb raadt aan om in elk geval te zorgen voor toiletpapier, handzeep en douchegel, beddengoed/lakens en minstens één handdoek en één hoofdkussen per persoon.
    • Kloppende advertentiegegevens: help reizigers beslissen of jouw ruimte aan hun behoeften voldoet door duidelijke informatie te geven en te benoemen wat ze vooraf moeten weten.
    • Soepele aankomst: een duidelijke en eenvoudige aankomstprocedure stelt gasten na een dag reizen op hun gemak.
    • Proactieve communicatie: gasten vinden het fijn om te weten dat je tijdens hun verblijf beschikbaar bent. Neem ruim voorafgaand aan het verblijf contact op om de aankomstplannen te bespreken.

    Kijk voor meer tips over het behouden van een hoge beoordeling op onze pagina over gastvrijheid.

    Het draait om het totaalplaatje

    Airbnb verwacht niet dat elke reservering van begin tot eind perfect verloopt — naarmate je meer ervaring opdoet, zul je veel leren en je verhuurstijl verder ontwikkelen. Het volgen van deze richtlijnen is een geweldige eerste stap richting blije gasten, positieve recensies en een fijne tijd als host.

    Samenvatting

    • Reageer binnen 24 uur op berichten van gasten en op berichten over reserveringen

    • Stel reserveringsvoorwaarden in zodat je je goed voelt bij het accepteren van meer gasten

    • Vermijd annuleringen door je kalender altijd bijgewerkt te houden

    • Krijg geweldige recensies door de standaard voor gastvrijheid van Airbnb te volgen

    Airbnb
    20 nov 2019
    Was dit nuttig?