Alles wat je moet weten over het verwelkomen van gezinnen
Samenvatting
Als je je ruimte geschikt maakt voor gezinnen, krijg je mogelijk meer boekingen.
Werk je advertentie bij om aan te geven dat je ruimte gezinsvriendelijk is en voeg daar foto's van toe.
Zorg voor voorzieningen als een kinderbedje en een kinderstoel.
Ontdek wat Airbnb Support voor je kan doen als zich een probleem voordoet.
Nu wereldwijd veel kantoren, scholen en kinderdagverblijven gesloten zijn, hebben ouders meer mogelijkheden om tijdelijk ergens anders te wonen en te werken. Veel ouders willen wat vaker even weg, en soms ook voor langere tijd, naar een plek waar ze meer ruimte hebben en naar buiten kunnen.
Niet elke ruimte is even veilig voor kinderen. Als je toch gezinnen met kinderen in je ruimte wilt laten verblijven, staan hieronder een paar handige weetjes en tips.
Het loont om vooruit te plannen als je gezinnen wilt ontvangen
Als je twijfelt over het ontvangen van gasten met kinderen, kun je een paar dingen doen om je daar meer bij op je gemak te voelen.
Communiceer van tevoren over wat wel en niet beschikbaar is in je ruimte.
Help ouders bij het inpakken door alle gezinsvriendelijke voorzieningen die al aanwezig zijn te vermelden. Je kunt in je reisgids ook winkels opnemen waar ze meer spullen kunnen kopen.
Hieronder hebben we op een rijtje gezet hoe je je ruimte kunt voorbereiden op de komst van een gezin:
- Kies voor stevig en veilig meubilair en vermijd als het enigszins kan meubels met glas.
- Verwijder overbodige spullen die alleen voor de sier zijn, zodat je ruimte makkelijker schoon te maken is.
- Zet breekbare en scherpe voorwerpen buiten het bereik van kinderen.
- Kies voor plastic bekers en borden, zodat je na afloop van een verblijf niet met gebroken serviesgoed zit.
- Overweeg het monteren van een slotje op de kasten en het installeren van kindveilige stopcontacten.
- Kies stevige stoffen die je gemakkelijk kunt schoonmaken, zoals het materiaal waar de kussens van een tuinset van worden gemaakt.
- Leg op een houten vloer kleden neer die je kunt wassen.
Bescherm je woning en je gasten door algemene voorzorgsmaatregelen te nemen.
- Een rook- en koolmonoxidemelder en een brandblusser in de buurt van het fornuis zijn voor iedereen een geruststellende gedachte.
- Vergeet niet om deze voorzieningen in je advertentie aan te vinken en vervang regelmatig de batterijen.
- Neem de plaatselijke alarmnummers op in je Huishandleiding en vermeld ze ook op een naslagkaart voor gasten.
Overweeg om schoonmaakkosten in rekening te brengen.
Veel hosts brengen een toeslag in rekening voor de kosten van schoonmaakproducten of een professionele schoonmaakdienst. Hier vind je meer informatie over het in rekening brengen van schoonmaakkosten, als je dat nu nog niet doet.
Wees voorbereid op eventuele problemen.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, hoeveel voorzorgsmaatregelen je ook treft. Gelukkig kun jij je als Airbnb-host op een paar manieren beschermen.
- Via het Resolutiecentrum om geld vragen: Via het Resolutiecentrum kun je zaken als ontbrekende of beschadigde objecten, aanvullende services of andere problemen die tijdens een verblijf hebben voorgedaan (bijv. een verloren huissleutel) oplossen. Je kunt ook geld sturen om een gast bij eventuele problemen tegemoet te komen, bijvoorbeeld als je ruimte bij aankomst nog niet klaar was.
- Maak kennis met AirCover voor hosts: AirCover voor hosts omvat onder meer Bescherming voor hosts bij materiële schade en een Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts. Altijd inbegrepen en altijd gratis.
Als je reizigers met een gezin wilt ontvangen, val je op door te benadrukken wat je speciaal voor hen doet. Het is bijvoorbeeld handig om alvast veelgevraagde spullen neer te leggen, zoals extra handdoeken en lakens, zodat ze zich nog meer thuisvoelen in je ruimte. Ook is het slim om voor extra toiletpapier en dingen als zout, peper en andere kookbenodigdheden te zorgen.
Laat je inspireren door host Elsie uit Nashville, die vertelt hoe ze een woning gezinsvriendelijk maakt:
Tip: Je kunt nooit te veel schoonmaakspullen hebben (zoals keukenrollen, desinfecterende doekjes en vlekkenverwijderaar) of te goed voorbereid zijn op langere verblijven.
Zorg dat gasten weten wat je aanbiedt
Als je je ruimte hebt voorbereid op gezinnen, is het tijd om je accommodatie onder de aandacht te brengen door je advertentiegegevens en voorzieningen bij te werken.
- Controleer of je advertentietitel nog klopt, want daarmee trek je gasten aan die bij jouw ruimte passen en wek je de juiste verwachtingen.
- Gasten met kinderen kunnen hun zoekopdrachten filteren, dus het is belangrijk om ook je voorzieningen bij te werken. (Als je meer dan één advertentie hebt, kun je op de pagina met je advertenties de voorzieningen in al je ruimtes bijwerken.) Een kinderbedje en kinderstoel zijn onmisbaar voor gasten met een baby.
- Vergeet niet voorzieningen als airconditioning, een wasmachine/-droger of keuken expliciet te vermelden.
- Heb je een wasmachine? Vermeld dan of er wasmiddel aanwezig is en of er extra kosten van toepassing zijn.
- Een kind wassen is nou eenmaal eenvoudiger in een bad, dus geef aan of je accommodatie daarover beschikt. Voeg in dat geval ook een foto aan je fotogalerij toe.
- Controleer of je foto's volledig aansluiten bij je beschrijving. In onze stapsgewijze fotografiehandleiding staat hoe je jouw accommodatie en voorzieningen het beste in beeld kunt brengen.
Gezinnen met kinderen brengen wat extra werk met zich mee, maar met bovenstaande voorzieningen maak je al je gasten blij.
De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.
AirCover for Hosts’ Host damage protection, Host liability insurance, and Experiences liability insurance don’t cover Hosts who offer stays or Experiences in Japan, where Japan Host Insurance and Japan Experience Protection Insurance apply, or Hosts who offer stays through Airbnb Travel LLC. For Hosts who offer stays or Experiences in mainland China, the China Host Protection Plan applies. Keep in mind that all coverage limits are shown in USD.
Host liability insurance and Experiences liability insurance are underwritten by third-party insurers. If you’re hosting in the UK, the Host liability insurance and Experiences liability insurance policies are underwritten by Zurich Insurance Company Ltd., and arranged and concluded at no additional cost for UK Hosts by Airbnb UK Services Limited, an appointed representative of Aon UK Limited, which is authorized and regulated by the Financial Conduct Authority. Aon’s FCA register number is 310451. You can check this by visiting the Financial Services Register or contacting the FCA at 0800 111 6768. The Host liability and Experiences liability policies within AirCover for Hosts are regulated by the Financial Conduct Authority. The remaining products and services are not regulated products arranged by Airbnb UK Services Limited. FPAFF405LC
Host damage protection isn’t insurance and isn’t related to Host liability insurance. Under Host damage protection, you’re reimbursed for certain damages caused by guests to your home and belongings if the guest does not pay for those damages. For listings in Washington State, Airbnb’s contractual obligations under Host damage protection are covered by an insurance policy purchased by Airbnb. For Hosts whose country of residence or establishment is outside of Australia, these Host Damage Protection Terms apply. For Hosts whose country of residence or establishment is within Australia, Host damage protection is subject to the Host Damage Protection Terms for Australian Users.
Samenvatting
Als je je ruimte geschikt maakt voor gezinnen, krijg je mogelijk meer boekingen.
Werk je advertentie bij om aan te geven dat je ruimte gezinsvriendelijk is en voeg daar foto's van toe.
Zorg voor voorzieningen als een kinderbedje en een kinderstoel.
Ontdek wat Airbnb Support voor je kan doen als zich een probleem voordoet.