VEILIGHEID

Hoe Airbnb verhuurders beschermt

We hebben extreme maatregelen genomen om jou, je woningen en je gasten veilig te houden.

We hebben extreme maatregelen genomen om jou, je woningen en je gasten veilig te houden.

Verhuur aan geweldige gasten

Eerlijke recensies van twee kanten

Om vertrouwen en een reputatie op Airbnb op te bouwen, geven de gasten en verhuurders elkaar een recensie na het verblijf. Voordat je verhuurt aan een gast, kun je zijn recensies van andere verhuurders bekijken.

Makkelijk communiceren met gasten

Als jev ragen wilt stellen of verwachtingen wilt bepalen voor een verblijf, kun je gasten vooraf leren kennen door middel van onze beveiligde berichtentool.

Vereisten om te reserveren

Je kunt eisen dat alle gasten identificatie verstrekken aan Airbnb voordat ze bij je reserveren. Je kunt ook vooraf reserveringen bekijken of meer controle toevoegen over wie er kan reserveren. Daarnaast wordt elke Airbnb-reservering gecontroleerd op risico en annuleren we reserveringen die er verdacht uitzien.

Jouw ruimte, jouw regels

Om te helpen met het bepalen van verwachtingen, kun je Huisregels toevoegen waarmee gasten akkoord moeten gaan voordat ze reserveren, bijvoorbeeld dat ze in huis niet mogen roken en regels over evenementen. Als een gast een regel breekt als hij heeft gereserveerd, kun je de reservering annuleren.

Hoe verhouden onze tarieven zich?
Airbnb
Homeaway
Booking.com
Servicekosten verhuurder (per reservering)
3-5%
5%
15-20%
Altijd gratis om te adverteren
Geen verwerkingskosten voor creditcards
Bedrag van $ 1 miljoen USD voor materiële schadedekking inbegrepen
Laatst bijgewerkt juni 2018
Ik heb ontdekt dat mensen goed zijn. Ik kan mensen vertrouwen.
Ik heb ontdekt dat mensen goed zijn. Ik kan mensen vertrouwen.

Milaida verhuurt in Puerto Rico om wat bij te verdienen.

Milaida verhuurt in Puerto Rico om wat bij te verdienen.

Ontdek hoe zij te werk gaan
Ik heb ontdekt dat mensen goed zijn. Ik kan mensen vertrouwen.
Ik heb ontdekt dat mensen goed zijn. Ik kan mensen vertrouwen.

Milaida verhuurt in Puerto Rico om wat bij te verdienen.

Milaida verhuurt in Puerto Rico om wat bij te verdienen.

Ontdek hoe zij te werk gaan

Verhuur met vertrouwen

Voor $1,000,000 verzekerd tegen schade aan je eigendommen

In het zeldzame geval van schade aan je eigendommen, biedt de Verhuurdersgarantie van Airbnb gratis bescherming tot $1.000.000 USD aan schade aan je eigendommen voor elke reservering, elke keer. Claims kunnen rechtstreeks ingediend worden bij ons Resolutiecentrum

Verzekering tegen ongelukken

Airbnb biedt een gratis Host Protection Insurance programma die aansprakelijkheidsclaims tot $1.000.000 USD dekken. Deze verzekering is voor het onwaarschijnlijke geval dat iemand je aanklaagt of een claim tegen je indient voor lichamelijke schade of schade aan eigendommen die optreedt in een woning of aan je eigendommen tijdens een verblijf.

Compleet gratis dekking
Automatisch van toepassing op elke reservering
Claims kunnen direct via Airbnb ingediend worden

We staan 24/7 voor je klaar

Wat ons team voor jou kan doen

Ons wereldwijde team staat 24/7 klaar om jou en je gasten te ondersteunen via telefoon, e-mail en live chat.

Hulp bij het omboeken
Restituties
Terugbetalingen
Verhuurdersgarantie en verzekeringsclaims
Bemiddeling

Reizigers gingen op 49 miljoen reizen met Airbnb in 2017. Slechts 1 op 25.000 resulteerde in een aanzienlijke aanklacht voor accommodatieschade.

Reizigers gingen op 49 miljoen reizen met Airbnb in 2017. Slechts 1 op 25.000 resulteerde in een aanzienlijke aanklacht voor accommodatieschade.

Antwoord op je vragen

Wat is van gasten vereist, voordat ze kunnen reserveren?

We vragen iedereen die Airbnb gebruikt om voorafgaand aan hun reis wat informatie te verstrekken. Gasten moeten deze gegevens volledig invullen voordat ze een reserveringsaanvraag kunnen indienen. Aan de hand van deze informatie weet je beter wie je kunt verwachten en hoe je contact met de gast kunt opnemen.

Airbnb verplicht gasten om onder andere de volgende gegevens te verstrekken: • volledige naam • e-mailadres • bevestigd telefoonnummer • bericht waarin ze zichzelf voorstellen • bevestiging dat ze akkoord zijn gegaan met je Huisregels • betalingsgegevens

Van gasten wordt verwacht dat ze een profielfoto hebben, maar dit is niet verplicht. Je kunt gasten verplichten dat ze zich legitimeren voordat ze je ruimte kunnen reserveren.

Hoe werken recensies?

Alle recensies op Airbnb zijn geschreven door verhuurders en reizigers uit je community, dus elke recensie die je leest is gebaseerd op een verblijf van een gast in de ruimte van een verhuurder. Je hebt na het uitchecken 14 dagen de tijd om een recensie te schrijven en je kunt je recensie tot 48 uur na het indienen nog aanpassen, tenzij je gast ook al een recensie heeft ingestuurd. Zodra jullie beide een recensie hebben geschreven of wanneer de 14 dagen verstreken zijn, worden de recensies gepubliceerd. Je kunt je recensies van gasten op elk moment inzien en wanneer je een reservering krijgt van een gast, kun je ook de recensies bekijken die zijn van vorige verhuurders gekregen hebben.

Wat doe ik, als een gast iets kapotmaakt in mijn ruimte?

Als een gast iets breekt en je een vergoeding wilt, kun je een claim indienen in het Resolutiecentrum. Je moet dit binnen 14 dagen na het uitchecken van je gast regelen of voordat de volgende gast incheckt, indien dit eerder is.

Als je gast akkoord gaat met het door jou aangevraagde bedrag, sturen we je binnen 5 tot 7 werkdagen een uitbetaling.

Als je gast je verzoek weigert of als je binnen 72 uur geen reactie krijgt, kun je Airbnb bij de zaak betrekken. Als we hier aanvullende informatie voor nodig hebben, heb je 72 uur de tijd om deze documentatie te verstrekken.

De meeste claims worden binnen een week opgelost. We zorgen ervoor dat jij en je gast eerlijk vertegenwoordigd worden, en als we beslissen dat je een vergoeding zou moeten ontvangen, sturen we je het bedrag in een aparte uitbetaling.

Wat moet ik doen als ik me niet op mijn gemak voel bij een gast?

Als gasten een van je Huisregels overtreden of jou een onveilig gevoel geven door wat ze doen, kun je de reserveringsaanvraag weigeren of de reservering annuleren. Voordat je een reservering accepteert, kun je een individuele reserveringsaanvraag weigeren, zonder dat dit je positie in de zoekresultaten negatief beïnvloedt. Als je veel of bijna alle reserveringsaanvragen weigert, kan dit wel invloed hebben op je positie in de zoekresultaten. Als je een reservering al geaccepteerd hebt, kun je deze annuleren. Hiervoor kunnen sancties opgelegd worden, tenzij de gast een van je Huisregels overtreden heeft.

Wat is het verschil tussen de Verhuurdersgarantie en de Host Protection Insurance van Airbnb?

The Host Guarantee is designed to protect you in rare instances of property damage to your own possessions, unit, or home by a guest staying in the space. Host Protection Insurance is designed to protect you in the event that someone else (for example, a guest) claims bodily injury or property damage. The Host Guarantee isn’t insurance and doesn’t replace your homeowner’s or renter’s insurance. Host Protection Insurance is insurance and is available to you regardless of your other insurance arrangements. It will only act as primary insurance coverage for incidents related to an Airbnb stay.

Learn more about our Host Guarantee

Learn more about Host Protection Insurance

Klaar om te beginnen met verhuren?

Klaar om te beginnen met verhuren?