Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Gids • Gast

AirCover voor gasten

Dit artikel is automatisch vertaald.

Elke woningboeking is inclusief AirCover voor gasten. Als er een ernstig probleem is met je Airbnb-woning dat je host niet kan oplossen, zijn we er om je te helpen.

We helpen je om opnieuw te reserveren of geven je een volledige of gedeeltelijke restitutie

Hier kunnen we je mee helpen:

Ons team kan je helpen bij het vinden van een vergelijkbare ruimte, rekening houdend met locatie en voorzieningen, op basis van beschikbaarheid tegen vergelijkbare prijzen. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboekt, geven we je een volledige of gedeeltelijke restitutie, inclusief servicekosten.

Hoe AirCover voor gasten werkt

AirCover voor gasten biedt ondersteuning bij ernstige problemen met je woningreservering, bijvoorbeeld:

  • Host annuleert je reservering voor het inchecken
  • De verwarming werkt niet in de winter
  • De accommodatie heeft minder slaapkamers dan vermeld
  • Het is een ander type woning: een privékamer in plaats van een hele woning
  • Een belangrijke geadverteerde voorziening, zoals een zwembad of keuken, ontbreekt

AirCover voor gasten dekt geen kleine ongemakken, zoals een kapotte broodrooster.

Problemen oplossen tijdens je verblijf

Je host is je beste aanspreekpunt als er iets is. Je kunt je host rechtstreeks een bericht sturen om te laten weten wat er aan de hand is. Als er tijdens je verblijf een probleem optreedt:

  1. Leg het probleem vast: maak foto's of video's als bewijs.
  2. Neem contact op met je host: stel je host binnen 72 uur na ontdekking op de hoogte, beschrijf het probleem en zoek naar een oplossing.
  3. Neem contact met ons op: als je host niet reageert of het probleem niet kan oplossen, neem dan onmiddellijk contact met ons op.
  4. AirCover voor gasten: Als het probleem onder AirCover voor gasten valt en je wilt vertrekken, helpen we je bij het vinden van vergelijkbare accommodaties op basis van beschikbaarheid en tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboekt, krijg je een volledige of gedeeltelijke restitutie.

24-uursnoodlijn

Wil je ons bereiken? Neem telefonisch, per e-mail of chat contact met ons op.

Als je je ooit onveilig voelt, helpen we je graag om voorrang te krijgen bij speciaal opgeleide veiligheidsmedewerkers die je helpen met je veiligheidsproblemen of je dag en nacht rechtstreeks in contact brengen met lokale hulpdiensten.

AirCover voor gasten is geen verzekering. Het dekt geen reisgerelateerde problemen (bijvoorbeeld: je reis is vertraagd vanwege een storm of je bagage is beschadigd door je vervoerder). Meer informatie over AirCover voor gasten en de beschermingsverzekering voor reizen, reserveringen of verblijven.

Als je host bent, lees dan meer over AirCover voor hosts en de verbeteringen die we hebben doorgevoerd.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

  • Communitybeleid

    Basisregels voor hosts van woningen

    Lees even onze basisregels voor hosts van woningen door.
  • Zo werkt het • Gast

    Wanneer krijg je jouw restitutie?

    Ook al wordt een restitutie bijna onmiddellijk uitgegeven en staat het bedrag meestal binnen vijftien dagen op je rekening, kan dit voor sommige betalingsmethodes en regio's langer duren.
  • Zo werkt het • Host

    AirCover voor hosts

    AirCover voor hosts omvat identiteitsverificatie van gasten, screening van boekingen, de Bescherming voor hosts bij materiële schade tot 3 miljoen dollar, de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts van 1 miljoen dollar, de Aansprakelijkheidsverzekering voor activiteiten van 1 miljoen dollar en een 24-uursnoodlijn.
Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden