Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Profielfoto's van gasten: de reactie van Airbnb op feedback van de community

    Krijg meer informatie over de wijziging en ontdek meer manieren om het vertrouwen van gasten te winnen.
    Door Airbnb op 6 feb. 2019
    5 min. lezen
    Bijgewerkt op 5 mrt. 2020

    Hallo iedereen,

    Bedankt voor al je feedback over de recente wijzigingen die we hebben aangekondigd in de procedure voor profielfoto's van gasten. Ons team heeft al uw opmerkingen gelezen. We begrijpen dat velen onder jullie zich op dit moment gefrustreerd voelen, dus we willen reageren met wat meer details om opheldering te scheppen.

    We willen eerst en vooral erkennen dat dit een ingewikkeld en emotioneel onderwerp is: het omhelst elementen zoals discriminatie, keuze, veiligheid en gelijkheid tussen Airbnb hosts en gasten. Zoals altijd zijn we echt onder de indruk van de kwaliteit van de gesprekken en de steun van de community in deze thread. We hebben hier ook intern bij Airbnb veel discussies en gesprekken over gevoerd. Het is duidelijk dat we naar jullie (onze hosts en partners) moeten blijven luisteren en contact met jullie moeten houden over dit onderwerp. We verbinden ons ertoe om dit ook te doen.

    Tegelijkertijd is het belangrijk dat we ook rekening blijven houden met de zorgen van gasten. De meeste gasten hebben wel een profielfoto, maar anderen vertelden ons dat ze geen foto van zichzelf willen delen wanneer ze op Airbnb reserveren omdat ze bang zijn dat hun foto's misbruikt kunnen worden op een manier die in strijd is met het anti-discriminatiebeleid van Airbnb. Zoals je weet is het de missie van Airbnb een wereld te creëren waarin iedereen zich overal thuis kan voelen en we willen ervoor zorgen dat gasten zich op hun gemak kunnen voelen wanneer ze Airbnb voor hun reizen gebruiken.

    Uit veel gesprekken met hosts is ook gebleken dat ze profielfoto's echt op prijs stellen om verschillende belangrijke redenen (weten hoe gasten eruit zien voordat ze aankomen, zich veiliger voelen, enz.). We willen altijd de behoeften van zowel hosts als gasten in evenwicht brengen en er tegelijkertijd voor zorgen dat we de missie van Airbnb nastreven. Het kan buitengewoon moeilijk zijn om dat evenwicht te vinden, maar we hebben geprobeerd dit met deze recente wijzigingen te bereiken.

    Zoals we in ons vorige bericht hebben benadrukt, betekent het nieuwe beleid dat Airbnb de gasten niet verplicht om een profielfoto te verstrekken. De profielfoto's van gasten die ervoor kiezen om er eentje te verstrekken, worden pas aan hosts getoond nadat de reservering is geaccepteerd. Tegelijkertijd hebben we een nieuwe functies voor hosts geïntroduceerd, waarmee je van gasten kunt eisen dat ze een profielfoto verstrekken voordat ze een reserveringsaanvraag indienen. Hosts krijgen deze foto te zien zodra ze de reserveringsaanvraag accepteren, zodat ze vóór de aankomst van de gasten weten hoe ze eruit zien. Daarnaast kun je gasten ook altijd vragen om een officieel legitimatiebewijs bij Airbnb in te dienen (meer informatie hierover vind je hier).

    Hier volgen nog een paar tips om het vertrouwen van gasten vóór een reis op te bouwen:

    • Je kunt een bericht sturen waarin je vraagt om meer informatie over het doel van hun reis
    • Je kunt ook je Huisregels gebruiken om de verwachtingen van potentiële gasten bij te stellen. (Gasten moeten je huisregels bekijken en ermee akkoord gaan voordat ze je een reserveringsaanvraag voor je ruimte kunnen sturen.)
    • Je kunt recensies van voorgaande gasten van andere hosts lezen, zodat je een beter geïnformeerde beslissing kunt nemen over het accepteren van reserveringsaanvragen

    We hebben een paar belangrijke thema's gelezen in je opmerkingen over deze wijzigingen, en we willen een paar minuten de tijd nemen om elk ervan te bespreken:

    Veiligheid
    Velen onder jullie merkten op dat het niet prettig voelt om iemand te ontvangen die zijn gezicht niet wil laten zien, en sommigen wezen erop dat ze zich in uitdagende situaties bevinden (bijvoorbeeld afgelegen locaties en vrouwen die op hun eentje verhuren). Dit is een ongelooflijk belangrijk onderwerp. We hebben je reacties gelezen en zijn vastbesloten om in alle situaties te zoeken naar manieren om vertrouwen te scheppen tussen gasten en hosts.

    We willen de betrokken community van hosts graag uitnodigen om deze berichtenreeks te volgen. Ons veiligheidsteam is aan het brainstormen over hoe we je ervaring kunnen verbeteren en ervoor kunnen zorgen dat je je veiliger voelt bij het verhuren. Hoewel we veel ideeën hebben, weten we dat de beste oplossingen gevonden worden wanneer we naar jullie luisteren, dus willen we graag rechtstreeks contact met jullie leggen.

    Timing
    Velen onder jullie vroegen wanneer de wijzigingen in de procedure voor profielfoto's van gasten zichtbaar zouden zijn. We voeren ze geleidelijk uit, zoals we vaak doen met nieuwe producten of procedures. Momenteel zijn deze wijzigingen ingevoerd bij 75% van alle hosts wereldwijd en in de komende weken zullen ze beschikbaar zijn voor 100% van alle hosts.

    Profielfoto's
    Een aantal onder jullie heeft het probleem aangekaart van profielfoto's die een foto van een zonsondergang of de hond van de gast tonen in plaats van de gast zelf. We hebben ons beleid bijgewerkt om deze problemen aan te pakken. Als je ervoor kiest om de nieuwe controle in te schakelen en een profielfoto voor je gasten verplicht te stellen, kun je telefonisch contact opnemen met de klantenservice voor de community als je een reservering accepteert van een gast die geen profielfoto van zichzelf heeft. De klantenservice voor de community zal met je samenwerken om de situatie aan te pakken. Als je je ongemakkelijk voelt om iemand te ontvangen die geen foto van zichzelf verstrekt, kun je vragen of je de reservering boetevrij kunt annuleren. (We raden je aan om de gast een bericht te sturen voordat je annuleert.)

    Discriminatie
    We tolereren geen discriminatie door leden van de Airbnb-community. Deze wijzigingen maken deel uit van onze toewijding om discriminatie te bestrijden. Velen van jullie hebben laten weten dat deze wijzigingen overbodig waren omdat jullie onze toewijding aan diversiteit en inclusiviteit delen. We waarderen die feedback en kunnen het belang van een hostcommunity die betrokken is bij dit onderwerp, niet genoeg benadrukken. Gasten hebben ons echter altijd verteld dat ze zich zorgen maken over hosts die beslissingen nemen op basis van profielfoto's, wat in strijd is met ons anti-discriminatiebeleid. We zijn van mening dat de wijzigingen in de manier waarop we foto's weergeven deze zorgen wegnemen, terwijl ze tegelijkertijd voldoen aan de interesse van hosts om het gezicht van potentiële gasten te zien voor hun aankomst. De beslissing om deze wijzigingen door te voeren was ongelooflijk complex omwille van alle redenen die jullie al vermeldden, maar na een belangrijk debat (en samenwerking met veel deskundigen over dit onderwerp), besloten we dat we cruciale wijzigingen moesten aanbrengen.

    Bedankt dat je ons feedback en ondersteuning blijft geven terwijl we ernaar streven om Airbnb zowel voor hosts als voor gasten steeds te verbeteren. Wij hopen dat je begrijpt dat we deze wijzigingen moesten doorvoeren om te zorgen voor een wereld waar men zich thuis en geïntegreerd kan voelen. Blijf ons vertellen wat we kunnen verbeteren, en we zullen blijven luisteren en ons aanpassen terwijl we ons best doen om ervoor te zorgen dat je je comfortabel en zelfverzekerd voelt als host

    Bedankt,
    Het Airbnb Team

    De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.

    Airbnb
    6 feb. 2019
    Was dit nuttig?