Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Verbeteringen op het gebied van recensies van gasten, Huisregels en annuleringen

    Verbeteringen op het gebied van recensies van gasten, Huisregels en annuleringen

    We nemen maatregelen om je beter te beschermen tegen feestjes en meer controle te geven.
    Door Catherine Powell op 20 okt. 2020
    video van 17 min.
    Bijgewerkt op 13 nov. 2020

    Samenvatting

    • We maken de recensieprocedure voor gasten objectiever en leggen de nadruk op je Huisregels om gasten de juiste verwachtingen te geven.

    • Als je goede redenen hebt om aan te nemen dat een reservering uitloopt op een feestje, kun je de reservering annuleren zonder contact op te hoeven nemen met de klantenservice.

    Hallo allemaal,

    Ik ben Catherine, Global Head of Hosting van Airbnb, en dit is alweer mijn zesde editie van Nieuws voor hosts.

    We hebben de afgelopen maanden vooruitgang geboekt bij het aanpakken van veel van jullie belangrijkste problemen en blijven jullie feedback verzamelen. Mijn eerdere edities van Nieuws voor hosts vind je hier.

    In de video van deze week wil ik diepgaande antwoorden geven op een aantal van jullie meest gestelde vragen. Heb je geen tijd om deze video te bekijken, dan vind je hier een samenvatting van de meest recente maatregelen die we hebben ondernomen om je zorgen aan te pakken:

    De recensieprocedure voor gasten verbeteren

    In mijn vorige update zei ik dat we kwaliteit meten door middel van een sterrenbeoordeling. We weten dat je deze beoordelingen serieus neemt en streven ernaar ons beoordelingssysteem voortdurend te verbeteren en evenwichtiger en eerlijker te maken.

    Uit jullie feedback via het Community Centrum en uit recente workshops met hosts kwam naar voren dat de vragen die we gasten na hun verblijf stellen beter kunnen. We hebben de meeste vragen herschreven zodat ze objectiever aanvoelen.

    Een voorbeeld: we vragen gasten niet meer of de beschrijving van een advertentie niet klopte, maar of deze wél klopte. Dit is een subtiele verandering, maar een die grote gevolgen kan hebben voor hoe gasten nadenken over hun antwoorden.

    We willen dat deze wijzigingen leiden tot nauwkeurigere recensies van gasten die volgens jou echt de kwaliteit van je gastvrijheid weerspiegelen.

    Je Huisregels worden prominenter weergegeven

    Veel hosts hebben ons laten weten zich zorgen te maken over of gasten wel respectvol omgaan met hun accommodatie. In mijn vorige Nieuws voor hosts deelde ik vijf nieuwe toevoegingen aan onze Standaard voor gasten. Een daarvan is de verwachting dat gasten je Huisregels respecteren, die voldoen aan onze voorwaarden en beleidsregels.

    We zijn van plan meer te doen om gasten verantwoordelijk te houden voor het niet naleven van je regels. De eerste stap is ervoor te zorgen dat gasten je Huisregels lezen en begrijpen. Daarom maken we deze zichtbaarder voor gasten.

    Vanaf volgende maand zien gasten die reserveren je Huisregels op vier verschillende plekken:

    1. De belangrijkste Huisregels (zoals het niet toestaan van roken of huisdieren) staan bovenaan je advertentiepagina.
    2. Alle Huisregels die je hebt vermeld, inclusief belangrijke veiligheidsinformatie, blijven net als nu zichtbaar op je advertentiepagina.
    3. De Huisregels staan vermeld op de pagina met de reserveringsbevestiging, ter verzekering dat gasten deze begrijpen en ermee akkoord gaan voordat ze je ruimte reserveren.
    4. Gasten krijgen je Huisregels nog een keer via de mail met hun reserveringsbevestiging, om ze voor aankomst nog eens te herinneren aan jouw verwachtingen.

    We hebben deze updates ontwikkeld zodat gasten je Huisregels beter kunnen vinden en naleven en we houden deze wijzigingen goed in de gaten om te onderzoeken welke invloed ze hebben op je reserveringen.

    Let op:Alle Huisregels moeten in overeenstemming zijn met het beleid en de voorwaarden van Airbnb, waaronder onze Gebruiksvoorwaarden en ons Anti-discriminatiebeleid. Huisregels toevoegen of aanpassen doe je hier.

    We beschermen je tegen feestjes

    Jullie hebben gevraagd hoe we je beschermen tegen verboden feestjes. Dit is een hoge prioriteit voor ons bij Airbnb, dus komen we met vier nieuwe initiatieven en functies:

    1. Voor hun aankomst worden gasten er in de reserveringsbevestiging aan herinnerd dat feesten niet zijn toegestaan.
    2. Reserveringen van één nacht in gehele woningen in de VS en Canada zijn dit jaar niet toegestaan tijdens het weekend van Halloween en we vergoeden hosts voor eventuele geannuleerde reserveringen. Meer informatie
    3. Binnenkort krijg je van ons een melding in je inbox als we reserveringen annuleren of afraden die mogelijk tot een feestje zouden leiden, gebaseerd op eerdere recensies van gasten waarin feesten en andere criteria worden genoemd. We weten dat het frustrerend kan zijn als reserveringen onverwacht worden geannuleerd, dus willen we je in de toekomst meer context geven.
    4. Vanaf november 2020 ontwikkelen en testen we voor hosts die Direct Reserveren gebruiken een nieuwe functie waarmee reserveringen worden gemarkeerd die mogelijk kunnen leiden tot een feestje, zoals een reservering van een nieuwe gast die een gehele woning in de eigen omgeving voor één nacht probeert te reserveren. Met deze functie kun je dit soort reserveringen handmatig goedkeuren zoals je dat ook zou doen met reserveringsaanvragen.

    Dit is allemaal onderdeel van onze inzet om veiligheidsproblemen binnen onze community te helpen voorkomen en we hopen dat dit leidt tot een betere ervaring voor jou als host.

    Eenvoudig annuleren in geval van potentiële feestjes

    Hosts vragen ons ook wat ze moeten doen als ze reden hebben om aan te nemen dat een reservering kan leiden tot een feestje. Ze willen in zo'n geval niet worden bestraft voor het annuleren van de reservering. Tegen het einde van deze maand kun je onder dat soort omstandigheden een reservering annuleren zonder geldboetes en zonder contact op te hoeven nemen met de klantenservice.

    • Je kunt een reservering waarbij je goede redenen hebt om aan te nemen dat deze tot een feestje leidt, onmiddellijk annuleren op basis van berichtenreeksen of eerdere recensies van gasten waarin feesten worden genoemd.
    • Zolang ons beoordelingsteam vind dat je een geldige reden had, worden er geen geldboetes opgelegd en heeft je annulering geen invloed op je Superhost-status.
    • Bij de beoordeling van een annulering gaat ons team op zoek naar bewijs van een potentieel feestje in berichtenreeksen of eerdere recensies van gasten.
    • De annuleringen moeten voldoen aan ons Anti-discriminatiebeleid en we letten zorgvuldig op oneerlijke behandeling op basis van ras, huidskleur, nationale afkomst, leeftijd, geslacht, genderidentiteit, religie, seksuele geaardheid, beperking, gezinssamenstelling en andere vormen van discriminatie of enig ander misbruik van deze functie.
    We willen dat je je bevoegd voelt om een potentieel feestje te stoppen voordat het begint.

    Samenwerken met hosts

    We begrijpen dat het belangrijk is om gasten aan te trekken die jou en je ruimte met respect zullen behandelen. Daarom hebben we ook al veel andere beschermingsmaatregelen getroffen, waaronder de Verhuurdersgarantie van Airbnb, de Waarden van de community en een aantal andere functies. Lees hier meer informatie.

    Ik ben vastberaden om mezelf jullie partner te mogen noemen en wil daarom echt naar jullie feedback luisteren. Dit kost tijd en vereist ook actie van mijn kant. Ik hoop dat je vindt dat we vooruitgang boeken.

    Blijf je ideeën met ons delen, dan blijven wij verbeteringen doorvoeren. Komende week krijg je een belangrijke brief van Brian Chesky, onze CEO. In de tussentijd kun je me zoals altijd vinden in het Community Centrum: @Catherine-Powell.

    De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

    Samenvatting

    • We maken de recensieprocedure voor gasten objectiever en leggen de nadruk op je Huisregels om gasten de juiste verwachtingen te geven.

    • Als je goede redenen hebt om aan te nemen dat een reservering uitloopt op een feestje, kun je de reservering annuleren zonder contact op te hoeven nemen met de klantenservice.

    Catherine Powell
    20 okt. 2020
    Was dit nuttig?