Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Mocht je ze gemist hebben: drie belangrijke productupdates

    Mocht je ze gemist hebben: drie belangrijke productupdates

    Lees welke wijzigingen onze product- en engineeringteams bij Airbnb doorvoeren.
    Door Airbnb op 5 nov 2019
    3 min. leestijd

    Samenvatting

    • Een nieuwe numerieke beoordelingsweergave geeft gasten een nauwkeurigere manier om accommodaties te vergelijken

      • We vragen hosts niet meer om voorzieningen toe te voegen om te kunnen deelnemen aan de werkcollectie, maar gaan voortaan uit van de beste beoordelingen van erkende zakenreizigers

      • Een bijgewerkt dashboard voor hosts met duidelijke prestatiegegevens waarop informatie makkelijker vindbaar is

      Jullie hebben ons laten weten dat we jullie beter op de hoogte moeten houden over wijzigingen aan functies, tools en voorwaarden die van invloed zijn op hoe jullie het verhuren ervaren. We zijn het hier helemaal mee eens. Bekijk onze nieuwe serie 'Mocht je het gemist hebben', die hosts zoals jij helpt de verbeteringen die onze product- en ontwikkelteams doorvoeren binnen Airbnb beter te begrijpen. Denk aan veranderingen aan de ervaringen van hosts en gasten, die allebei van invloed zijn op jouw onderneming. Lees verder om te weten te komen waar onze teams deze maand aan hebben gewerkt.

      Een effectievere manier voor gasten om accommodaties te vergelijken

      Het is je misschien opgevallen dat we een nieuwe weergave van beoordelingen testen, in plaats van de huidige sterrenbeoordeling. Gasten zien nu je algehele beoordeling in de vorm van een getal met twee decimalen (bijvoorbeeld 3,82 of 4,79). Deze nieuwe weergave heeft geen invloed op je beoordeling of het algehele beoordelingssysteem. We hebben alleen aangepast hoe gasten je beoordeling zien.

      Waarom deze verandering? Ons onderzoek toonde aan dat het moeilijk was voor gasten om het verschil te zien tussen de sterrenbeoordelingen. We hebben bijvoorbeeld vastgesteld dat 75% van de advertenties tussen 4,6 en 5 sterren scoort. Met een sterrenbeoordeling die werd afgerond op het dichtstbijzijnde halve punt, zagen gasten al die advertenties als 4,5 of 5 sterren, wat ze te vaag vonden. Ze wilden graag meer details alvorens een reservering te maken. Met onze nieuwe numerieke beoordelingsweergave hebben gasten nu een nauwkeurigere manier om advertenties te vergelijken, wat hun meer vertrouwen geeft om op de knop 'reserveren' te klikken.

      Updates van werk- en gezinscollecties

      Vorig jaar lanceerden we werk- en gezinscollecties: groepen advertenties die zakenreizigers en gezinnen aan moeten spreken. Om aan de behoeften van reizigers te voldoen, vroegen we jullie om specifieke voorzieningen te vermelden, zoals de mogelijkheid om zelf in te checken en een laptopvriendelijke werkplek voor zakenreizigers, en een televisie en een keuken voor gezinnen. Er bleek onder hosts veel onbegrip en onvrede te zijn over de criteria waarmee je in aanmerking kon komen voor deze collecties.

      We hebben jullie feedback begrepen en vragen jullie daarom niet meer om voorzieningen toe te voegen om in een collectie te worden opgenomen, maar kijken naar de recensies van zakenreizigers om te bepalen welke accommodaties goed in een bepaalde collectie passen. Zo komen de best beoordeelde accommodaties op basis van die feedback al snel boven water. Gasten kunnen nu bijvoorbeeld zoeken naar een accommodatie voor een zakenreis door 'zakenreis' aan te vinken. De zoekresultaten bestaan dan uit ruimtes die een goede beoordeling hebben gekregen van andere zakenreizigers met dezelfde zoekcriteria. We denken nog na over hoe we de beste advertenties voor gezinnen kunnen uitlichten, daarover later meer.

      Waar het op neerkomt: minder werk voor jou en geen subjectieve checklists met voorzieningen meer. Onze slimmere algoritmes zorgen ervoor dat je advertentie nog steeds gezien wordt door de juiste gasten.

      Je nieuwe dashboard voor hosts

      We werken continu om van je dashboard een plek te maken die jou helpt bij het beheren van je verhuuronderneming, het coördineren en communiceren met je gasten en het doorgroeien als host.

      Op basis van je recente feedback vernieuwen we je dashboard met vier belangrijke updates:

      • Makkelijker te vinden informatie: belangrijke informatie, zoals aanvragen en informatieverzoeken van gasten, verschijnt nu altijd bovenaan je dashboard.
      • Opvallende updates: het laatste nieuws over de nieuwe tools en updates van Airbnb wordt nu altijd bovenaan weergegeven om je op de hoogte te houden.
      • Duidelijke prestatiegegevens: een momentopname van je prestaties (algehele beoordeling, recensies, responsgraad, inkomsten en meer) is nu groter en duidelijker.
      • Relevantere tips: je kunt de tips die we delen nu afwijzen als ze niet nuttig voor je zijn. Dan zie je enkel nog tips die belangrijk voor jou zijn.

      Deze veranderingen worden geleidelijk doorgevoerd, waardoor niet alle hosts er direct toegang tot hebben. Hosts die professionele verhuurtools gebruiken, kunnen niet van deze dashboardaanpassingen gebruikmaken. We hopen dat deze verbeteringen het voor jou makkelijker maken om te verhuren. Veel plezier met verhuren.

      De informatie in dit artikel kan sinds publicatie zijn gewijzigd.

      Samenvatting

      • Een nieuwe numerieke beoordelingsweergave geeft gasten een nauwkeurigere manier om accommodaties te vergelijken

        • We vragen hosts niet meer om voorzieningen toe te voegen om te kunnen deelnemen aan de werkcollectie, maar gaan voortaan uit van de beste beoordelingen van erkende zakenreizigers

        • Een bijgewerkt dashboard voor hosts met duidelijke prestatiegegevens waarop informatie makkelijker vindbaar is

        Airbnb
        5 nov 2019
        Was dit nuttig?