Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Eenvoudiger reserveringen beheren

    Eenvoudiger reserveringen beheren

    In de Airbnb-app en op de Airbnb-website zie je nu dezelfde informatie.
    Door Airbnb op 12 okt 2018
    2 min. leestijd

    Jullie hebben ons laten weten dat het beheren van reserveringen vanuit thuis of onderweg eenvoudiger kan en wat consequenter mag. Net als bij de wijzigingen voor de reserveringenlijst hebben we naar jullie feedback geluisterd, oog gehad voor de bezorgdheden van verhuurders die bij het ondersteuningsteam van de community ter sprake kwamen en onderzocht hoe we jullie beleving op dit gebied kunnen verbeteren. Hier volgt een voorproefje van de aankomende wijzigingen die op basis van jullie opmerkingen ontwikkeld zijn.

    Overeenstemmende informatie waar je ook kijkt
    Of je nu reserveringen beheert in de app of op de website van Airbnb, binnenkort zie je overal dezelfde reserveringsgegevens. Bovendien kun je overal waar je een reservering ziet staan (in je kalender, de berichtenreeks, je dashboard of je reserveringslijst) actie ondernemen vanaf dat scherm. Dit betekent dat je vanaf nu sneller en efficiënter elke reservering kunt verwerken.

    Meer informatie over reserveringen en gasten
    We geven je meer specifieke informatie over de status van elke reservering. Je krijgt ook meer informatie over de gast die de reservering heeft gemaakt zonder dat je op het profiel hoeft te klikken. Je ziet hoelang ze al op Airbnb zitten, welke talen ze spreken en of ze net als jij verhuurder zijn. Zo kun je met meer vertrouwen reserveringen accepteren en efficiënt en snel met gasten communiceren. En dat allemaal vanaf één scherm.

    Meer betalingsgegevens
    Je hebt ons laten weten dat je je verwachte uitbetalingsdatums graag nog makkelijker zichtbaar had. Tal van verhuurders belden de klantenservice voor de community hierover, dus hebben we ervoor gezorgd dat de uitbetalingsdatums eenvoudiger te vinden zijn. Naast elke reservering staat nu een link naar je transactiegeschiedenis en verwachte uitbetalingsdatums.

    Antwoorden op veelgestelde vragen, precies waar je ze nodig hebt
    Door het type vragen te bestuderen dat het vaakst gesteld wordt bij informatieverzoeken en reserveringen kunnen we nu anticiperen welke antwoorden voor jou wellicht het nuttigst zijn voor de reservering die je op dit moment beheert. Onder elke reservering hebben we links toegevoegd naar Veelgestelde Vragen die specifiek van toepassing zijn op de reservering, zodat je de informatie krijgt die je nodig hebt en wanneer je die nodig hebt.

    Meer overeenstemmende tools en weergaven
    Als je Direct Reserveren had ingeschakeld voor een advertentie, kon je vroeger datums alleen vasthouden wanneer je een gast vooraf goedkeurde op de website. Nu kun je dit ook in de app doen. Daarnaast is de optie om een privébericht te sturen, wat voorheen alleen in de kalender kon, nu overal beschikbaar waar je een reservering ziet.

    Al deze verbeteringen worden de komende maanden doorgevoerd, en we hopen dat het beheren van je reserveringen dan een fluitje van een cent is. Bedankt aan alle verhuurders die ons feedback hebben gegeven en deel hebben genomen aan focusgroepen.

    De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.

    Airbnb
    12 okt 2018
    Was dit nuttig?