Aan je reserveringsstatus zie je hoe de zaken ervoor staan.
De gast komt binnen 24 uur aan.
De gast komt binnenkort aan, maar niet in de komende 24 uur.
De gast komt over het vermelde aantal dagen aan. Als je dat nog niet gedaan hebt, is dit een goed moment om boekingsgegevens af te drukken en de aankomst voor te bereiden.
De host accepteert alleen boekingsaanvragen van gasten die hun identiteit geverifieerd hebben. De aanvraag verloopt als een gast dit niet binnen 12 uur doet.
De gast is vertrokken en heeft daarna 14 dagen om een recensie over het verblijf te schrijven.
De boekingsaanvraag is geaccepteerd, maar de betaling van de gast is niet gelukt. De boeking kan pas na betaling bevestigd worden, dus de gast krijgt 24 uur om zijn of haar betalingsgegevens bij te werken. Doet de gast dit niet, dan wordt de boeking geannuleerd en worden er geen kosten in rekening gebracht.
Meer informatie over boekingen die nog niet betaald zijn.
De boeking is geannuleerd, waarschijnlijk omdat:
De host, de gast of Airbnb heeft een bevestigde boeking geannuleerd. Soms doet Airbnb dat namens een host of gast.
De gast vertrekt binnen 24 uur.
De host of gast heeft de reis gewijzigd.
De boekingsaanvraag is geaccepteerd door de host of automatisch via Direct boeken. Airbnb heeft de betaling geïnd.
De boeking van de gast is op dit moment gaande. Top!
De gast heeft de vooraf goedgekeurde reserveringsuitnodiging van de host niet binnen 24 uur geaccepteerd. De ruimte kan nog steeds door de gast gereserveerd worden, maar diegene moet dan wel een nieuwe reserveringsaanvraag indienen.
De host heeft de gast uitgenodigd om de vermelde datums te reserveren. Als de gast op die uitnodiging ingaat, wordt de reservering automatisch bevestigd. De gast heeft 24 uur de tijd om te accepteren door voor Nu reserveren te kiezen.
De aangevraagde datums zijn niet meer beschikbaar. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, bijvoorbeeld vanwege overlap met een andere reservering of omdat de kalender van de host net bijgewerkt is.
De gast kreeg een speciale aanbieding van de host, maar heeft deze niet binnen 24 uur geaccepteerd.
De gast heeft de reis voltooid.
De host heeft de reserveringsaanvraag van de gast afgewezen, dus er wordt niets in rekening gebracht.
Het duurde langer dan 24 uur voordat de host of de gast de aanvraag accepteerde of weigerde. Als de gast nog steeds interesse heeft, kan diegene een nieuwe aanvraag indienen. Meer informatie over geweigerde of verlopen aanvragen.
De gast stuurde een reserveringsaanvraag, maar besloot deze vervolgens in te trekken.
De reis is voorbij en de host heeft daarna 14 dagen om een recensie over de gast te schrijven.
De host heeft de gast uitgenodigd om de vermelde datums te reserveren voor een andere prijs dan het standaardtarief. Hosts doen dit meestal om korting te geven of een extra bedrag (zoals een toeslag voor huisdieren) in rekening te brengen. De gast heeft 24 uur om te accepteren door voor Nu reserveren te kiezen. Op dat moment wordt de reservering automatisch geaccepteerd.
Onze klantenservice heeft reisgegevens namens de host of gast gewijzigd.
De host heeft het verzoek van de gast om de reisgegevens te wijzigen geweigerd.
De gast heeft een wijzigingsverzoek voor de reisgegevens ingediend. Als de host dit verzoek afwijst, blijft de oorspronkelijke reservering staan of kan de gast annuleren.
De host heeft een wijzigingsverzoek voor de reisgegevens ingediend. Als de gast dit verzoek afwijst, blijft de oorspronkelijke reservering staan of kan de host annuleren.
De gast heeft een vraag over een reis gesteld, maar de host kan helaas niet aan de wens van de gast voldoen. Dit betekent dat de gast daarna geen reserveringsaanvraag kan sturen. Mogelijk heeft dat met de beschikbaarheid van de accommodatie van de host te maken.
De gast heeft een vraag gesteld over specifieke datums, maar nog geen reserveringsaanvraag gestuurd. Om hun responsgraad op peil te houden, raden we hosts aan om binnen 24 uur terug te schrijven en gasten uit te nodigen om te reserveren, af te wijzen of een speciale aanbieding te sturen voordat de informatieaanvraag verloopt. Als je status 'Informatieverzoek verloopt binnenkort' ziet, kijk dan op het dashboard om te zien hoelang je nog hebt om te reageren. Lees meer over contact opnemen met een host.