Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het

Alles over de status van je reservering

Dit artikel is automatisch vertaald.

Aan de status van je reservering kun je zien hoe het gaat als host of gast.

Komt vandaag aan

De gast arriveert binnen 24 uur.

Komt morgen aan

De gast komt binnenkort aan, maar niet binnen 24 uur.

Aankomst over __ dagen

De gast zal binnen het genoemde aantal dagen inchecken. Dit is een goed moment om de boekingsgegevens af te drukken en de aankomst te coördineren, als je dat nog niet hebt gedaan.

In afwachting van ID van gast

De host wil dat de gast eerst een identiteitsbewijs verstrekt, voordat de host de boekingsaanvraag accepteert. Ze hebben 12 uur om dit te doen, anders verloopt het verzoek.

In afwachting van een recensie van een gast

De gast is uitgecheckt en heeft 14 dagen om een recensie over het verblijf te schrijven.

In afwachting van betaling

De reis is aangevraagd, maar de betaling van de gast is nog niet gelukt. De reservering kan niet worden bevestigd totdat de betaling is voltooid, dus ze hebben 24 uur om hun betalingsgegevens bij te werken. Anders wordt de reservering geannuleerd en worden er geen kosten in rekening gebracht bij de gast.

Meer informatie over boekingen die nog niet betaald zijn.

Geannuleerd

De reservering is geannuleerd, waarschijnlijk omdat:

Geannuleerd door jou/gast/host/Airbnb

De host, de gast of Airbnb heeft een bevestigde reservering geannuleerd. Soms annuleert Airbnb namens een host of gast.

Vertrek vandaag

De gast zal binnen 24 uur uitchecken.

Wijziging in behandeling

De host of gast heeft een reiswijziging aangevraagd.

Bevestigd

De reis is geaccepteerd, hetzij door de host, hetzij automatisch via Direct Reserveren. Airbnb heeft de betaling geïnd.

Momenteel host

De gast is op dit moment op reis. Leuk!

Vraag

De gast heeft een vraag gesteld over specifieke datums, maar nog geen reisverzoek verzonden. Om hun responsgraad te behouden, worden hosts aangemoedigd om binnen 24 uur te reageren en gasten uit te nodigen om te reserveren, te weigeren of de gast een speciale aanbieding te sturen voordat de aanvraag verloopt.

Als de status Informatieverzoek - verloopt binnenkort is, kunnen hosts op hun dashboard Vandaag zien hoeveel uur ze nog hebben om te reageren. Meer informatie over contact opnemen met hosts.

Uitnodiging verlopen

De gast heeft de vooraf goedgekeurde uitnodiging om te reserveren niet binnen 24 uur na ontvangst van de host geaccepteerd. Ze kunnen de ruimte nog steeds reserveren, maar ze moeten een nieuwe reisverzoek sturen.

Uitnodiging verzonden

De host heeft de gast uitgenodigd om de weergegeven datums te reserveren met automatische bevestiging. De gast heeft 24 uur om te accepteren door Nu boeken te kiezen.

Niet mogelijk

De gevraagde datums zijn niet meer beschikbaar. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een overlappende reservering of een recente update van de kalender van de host.

Aanbieding verlopen

De gast heeft een speciale aanbieding van de host ontvangen, maar deze niet binnen 24 uur geaccepteerd.

Eerdere gast

De gast heeft de reis voltooid.

Verzoek afgewezen

De host heeft de reisverzoek van de gast geweigerd, dus er worden geen kosten in rekening gebracht.

Aanvraag verlopen

De host of de gast heeft er langer dan 24 uur over gedaan om de aanvraag te accepteren of te weigeren. Als de gast nog steeds geïnteresseerd is, moet diegene een nieuwe aanvraag indienen. Meer informatie over geweigerde of verlopen aanvragen.

Verzoek ingetrokken

De gast heeft een reisverzoek gestuurd, maar heeft toen besloten om het te annuleren.

Gast beoordelen

De reis is voorbij en de host heeft 14 dagen om een recensie voor de gast achter te laten.

Speciale aanbieding verzonden

De host heeft de gast uitgenodigd om de getoonde datums te reserveren tegen een andere prijs dan wat er staat vermeld. Hosts doen dit vaak om korting te geven of een extra bedrag toe te voegen aan de boeking, zoals een toeslag voor huisdieren. De gast heeft 24 uur om te accepteren door Nu boeken te kiezen. Op dat moment wordt de reservering automatisch geaccepteerd.

Reis gewijzigd door Airbnb

Ons klantenserviceteam heeft de reisgegevens namens de host of gast gewijzigd.

Reiswijziging geweigerd

De host heeft het verzoek van de gast om de reisgegevens te wijzigen geweigerd.

Wijziging van reis aangevraagd

De gast heeft een wijzigingsverzoek voor de reis ingediend. Als de host niet akkoord gaat, moet diegene het oorspronkelijke plan volgen of annuleren.

Wijziging van reis verzonden

De host heeft gevraagd om gegevens over de reis te wijzigen. Als de gast niet accepteert, moet diegene het oorspronkelijke plan volgen of annuleren.

Rit geweigerd

De gast heeft een vraag over een reis gesteld en de host heeft deze geweigerd, wat betekent dat de gast geen reisverzoek kan sturen. Dit kan komen door een wijziging in hun beschikbaarheid.

Opmerking: tijden zijn gebaseerd op de lokale tijdzone van de advertentie.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden