Ontdek de nieuwe reserveringslijst —geïnspireerd door jou
Jullie hebben ons laten weten dat de reserveringslijst een belangrijke tool is voor het beheren van je advertentie op Airbnb, dus willen we er zeker van zijn dat deze alle functies bevat die je nodig hebt. We vroegen hosts in het Communitycentrum hoe ze de reserveringslijst gebruiken en welke verbeteringen ze graag zouden zien. Vervolgens hebben we de pagina opnieuw ontworpen en een deel van jullie feedback opgenomen.
Enkele verbeteringen die je kunt verwachten:
Gemakkelijkere toegang: Velen van jullie hebben ons laten weten dat de reserveringslijst moeilijk te vinden was. Om hier iets aan te doen hebben we bovenaan de pagina een directe link toegevoegd aan het navigatiemenu (rechts van de inbox). Je hebt voortaan op elk gewenst moment toegang tot je reserveringen, zonder dat je een bladwijzer hoeft aan te maken voor de pagina.
Betere navigatie: Naarmate we in de loop der jaren informatie aan de reserveringslijst toevoegden, werd het moeilijk om snel te zoeken op de details die je wilde. Daarom hebben we een deel van de informatie verplaatst om de pagina overzichtelijker en intuïtiever te maken.
De belangrijkste informatie staat in de kolommen. Klik op de knop 'Details' in de rechterkolom om de volledige paginaweergave van de reservering te openen, met onder andere het uitbetalingsoverzicht, eventuele extra gasten (indien van toepassing), de annuleringsvoorwaarden en nog veel meer. We hebben de pagina ook printvriendelijker gemaakt met een nieuwe vormgeving, zodat de rapporten die je kunt downloaden nu gemakkelijker te lezen zijn.
Sorteer- en filterfuncties: We hebben sorteer- en filtermogelijkheden toegevoegd om je meer manieren te geven om je lijst met reserveringen te bekijken. Je kunt je reserveringen nu sorteren op "Aankomende" of "Alle", alsook op gereserveerde datums. We blijven sorteer- en filterfuncties toevoegen, dus kijk uit naar nog meer updates.
Downloadbare reserveringslijst: Je reserveringslijst is nu makkelijker mee te nemen. Op verzoek van velen hebben we een gloednieuwe exportfunctie toegevoegd. Nu kun je jouw hele reserveringslijst exporteren als CSV-bestand, dat je in Excel of een andere app voor spreadsheets kunt openen.
Meer toegankelijke kalendersynchronisatie: De kalendersynchronisatiefunctie is nu gemakkelijker te vinden onder het menu 'Exporteren' in de rechterbovenhoek van je reserveringslijst. Je kunt je reserveringen synchroniseren met elke agenda die gebruikmaakt van iCalender, zoals Google Calendar.
Geconsolideerd menu: Je hebt nog steeds alle vervolgacties beschikbaar die je voor een specifieke reservering kunt uitvoeren, waaronder bellen, e-mailen of annuleren. We hebben deze functies naar een submenu verplaats dat je kunt openen door op de drie stippen rechts van de knop 'Details' te klikken. In dit menu vind je ook het reserveringsnummer en btw-facturen (indien van toepassing), zodat je die altijd bij de hand hebt.
Doorlopende feedback: We willen voortdurend je input ontvangen, zodat we de reserveringslijst kunnen blijven verbeteren, dus hebben we een feedbackmodule op de pagina opgenomen. Je kunt op elk moment je ideeën indienen om de Reserveringenlijst nog krachtiger te maken.
Blijf op de hoogte voor meer wijzigingen, terwijl we doorgaan met het bijwerken van de Reserveringenlijst!
De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.