Nieuwe manieren waarop gasten je accommodatie kunnen vinden

Lees wat de grootste verandering aan Airbnb in een decennium betekent voor hosts.
Door Airbnb op 11 mei 2022
5 min. lezen
Bijgewerkt op 11 mei 2022

Highlights

  • De nieuwste functies zijn ontworpen om meer gasten te helpen bij het vinden van geweldige plekken zoals die van jou

  • Je kunt je advertentie laten opvallen door foto's van hoge kwaliteit te uploaden en je instellingen bij te werken

Onvergetelijke uitstapjes komen meestal voort uit de behoefte om er even tussenuit te gaan. Reizigers die nog niet weten waar ze heen willen, en ook nog niet precies wanneer, kijken vaak online om ideeën op te doen. Daarom introduceren we een nieuwe manier waarop gasten Airbnb kunnen verkennen, zodat ze geweldige accommodaties zoals die van jou vinden.

Met de lancering van Airbnb 2022: Nieuw deze zomer ondergaat Airbnb de grootste wijziging van de afgelopen tien jaar. Het gloednieuwe ontwerp presenteert advertenties in 56 Airbnb-categorieën, zodat gasten makkelijker een accommodatie vinden waar ze niet eens aan hadden gedacht. Ook nieuw is de functie 'Opgesplitste verblijven', waardoor gasten een langer verblijf over twee woningen kunnen verdelen.

Als host kun je van deze nieuwe functies profiteren door je advertentie en kalender up-to-date te houden en alleen foto's van hoge kwaliteit te gebruiken.

Meer manieren om ontdekt te worden

Het nieuwe ontwerp van Airbnb helpt je advertentie (of het nu gaat om een gedeelde kamer, een privékamer of een gehele woning) om eerder in de reisplanning van een grotere verscheidenheid aan gasten ontdekt te worden.

Gasten kunnen je advertentie vinden via:

  • Airbnb-categorieën. Telkens als gasten de app openen, krijgen ze fijne accommodaties die in de nabije toekomst beschikbaar zijn te zien, die ze onmiddellijk kunnen reserveren.
  • Opgesplitste verblijven. Zoekresultaten voor verblijven van zeven nachten of meer bevatten nu de mogelijkheid voor gasten om hun reis te verdelen over twee ruimtes.
  • Meer flexibiliteit. Gasten kunnen op zoek gaan naar accommodaties met datums en locaties voor onbepaalde tijd, met behulp van de functies die we vorig jaar hebben gelanceerd of ze kunnen hun resultaten verfijnen om aan specifieke behoeften te voldoen.

Hoe Airbnb-categorieën werken

Wanneer gasten Airbnb openen, zien ze bovenaan categorieën met accommodaties die qua stijl, locatie of activiteiten in de buurt met elkaar overeenkomen. Zo zijn er categorieën voor accommodaties met een geweldige uitzicht of een professionele keuken, in de buurt van een meer of een natuurgebied of vlak bij een golfbaan of surfstrand.

Gasten die een accommodatie in een bepaalde stad of regio zoeken, krijgen in de categorie Alle woningen min of meer dezelfde resultaten te zien als voorheen. Nieuw zijn de extra categorieën voor die specifieke locatie, zodat gasten makkelijker een geschikte accommodatie in het zoekgebied – of net daarbuiten – vinden.

Advertenties kunnen ook in meerdere categorieën te zien zijn. Als je huis aan het meer een professionele keuken heeft, verschijnt je advertentie mogelijk in de categorie Bij een meer, de categorie Professionele keuken en de lijst met zoekresultaten voor je locatie.

De nieuwe categorie Designwoningen verdient een speciale vermelding. Dat is een verzameling van meer dan 20.000 woningen met een opvallende bouwstijl en een bijzonder interieur. Deze categorie omvat huizen van gerenommeerde architecten als Frank Lloyd Wright en Zaha Hadid, woningen die in woonbladen hebben gestaan en ruimtes van hosts met oog voor design die er iets bijzonders van hebben gemaakt.

Het gloednieuwe ontwerp presenteert advertenties in 56 Airbnb-categorieën, waaronder designwoningen, landelijk en boomhutten.

Dit is een kleine greep uit de nieuwe Airbnb-categorieën: mooi uitzicht, strand, campings, professionele keuken, landelijk, creatief, golfen, monumentaal, cultuursteden, natuurgebieden, skiën, surfen, tropisch en wijngaarden.

Dit is nog maar de eerste lichting categorieën voor deze nieuwe manier van zoeken, die gasten meer zoekresultaten oplevert. Na verloop van tijd introduceren we nog meer categorieën die de opvallende kenmerken of bijzondere locatie van je accommodatie uitlichten. Wij denken dat zoeken op categorieën de toekomst heeft, en dat er voor elke woning en elke host op Airbnb een categorie is.

Elke woning in elke categorie doorloopt een selectieprocedure. De miljoenen actieve advertenties op Airbnb worden met behulp van machine learning beoordeeld. Daarbij worden onder meer de titel, beschrijving, fotobijschriften en recensies van gasten geanalyseerd. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat de informatie van je advertentie up-to-date en volledig is.

Hoe opgesplitste verblijven werken

Gasten kunnen door alle advertenties bladeren en reserveren met zoveel flexibiliteit als hun omstandigheden toelaten. De functie Opgesplitste verblijven geeft meer hosts de mogelijkheid om onder de aandacht van gasten te komen.

Wanneer gasten een reis van een week of langer zoeken, verschijnen Opgesplitste verblijven automatisch in de zoekresultaten. Terwijl ze naar beneden scrollen in de categorie Alle woningen, kunnen gasten opties vinden om hun reis te verdelen over twee woningen op dezelfde bestemming.

De functie Opgesplitste verblijven voegt 40% meer advertenties toe aan zoekresultaten als gasten naar een verblijf van 14 nachten of langer zoeken.*

Voorheen verscheen je ruimte helemaal niet in de zoekresultaten wanneer jouw ruimte nog maar twee weken beschikbaar was en gasten een verblijf voor een maand zochten. Met opgesplitste verblijven kan je accommodatie nu samen met een andere accommodatie aan de reisdatums van de gast voldoen.

Elk opgesplitst verblijf combineert twee accommodaties die overeenkomen met de locatie, het woningtype en de voorzieningen van de zoekopdracht. Als een gezin bijvoorbeeld op zoek is naar een hele woning met toegankelijkheidsvoorzieningen, zoals een traploze ingang of deuropeningen die groter zijn dan 82 cm, koppelen we twee accommodaties aan deze voorzieningen.

Wanneer gasten een opgesplitst verblijf reserveren, krijgen hosts aparte reserveringsaanvragen. Je prijs en Huisregels zijn van toepassing op het aantal gereserveerde nachten, net als bij elke andere reservering.

Wat jij kunt doen om op te vallen

De nieuwe functies van Airbnb laat je woning op meer plekken dan ooit naar voren komen. Hier zijn een paar manieren waarop je ervoor kunt zorgen dat je advertentie opvalt:

  1. Benadruk wat jouw ruimte uniek maakt met foto's van hoge kwaliteit. Beschrijvende foto's (of deze nu gemaakt zijn door een professional of met je smartphone) kunnen je advertentie aantrekkelijker maken voor gasten.
  2. Bekijk de lijst met voorzieningen en functies en controleer of je iets nieuws hebt. Voeg alles toe of werk alles bij wat je ruimte te bieden heeft, houd rekening met populaire voorzieningen die gasten graag willen, zodat je accommodatie in de relevante categorieën terechtkomt.
  3. Doe de wifisnelheidstest. Betrouwbare internettoegang kan gasten geruststellen dat ze tijdens hun verblijf online kunnen werken en communiceren.
  4. Overweeg of je accommodatie toegankelijk is voor alle reizigers. Voeg foto's en informatie van toegankelijkheidsvoorzieningen toe, zoals drempelvrije ingangen en brede deuropeningen, waardoor deze uitnodigend is voor gasten met uiteenlopende behoeften.

Het bijwerken van je advertentie met alle informatie kan ervoor zorgen dat je advertentie een breder scala aan gasten bereikt. Jouw ruimte is misschien precies wat ze zoeken.

*Volgens interne testgegevens van Airbnb per 14 april 2022.

De informatie in dit artikel kan na de publicatie gewijzigd zijn.

Highlights

  • De nieuwste functies zijn ontworpen om meer gasten te helpen bij het vinden van geweldige plekken zoals die van jou

  • Je kunt je advertentie laten opvallen door foto's van hoge kwaliteit te uploaden en je instellingen bij te werken
Airbnb
11 mei 2022
Was dit nuttig?