Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Superhost in de schijnwerpers: van verhuurder van een woning tot eigenaar van een boetiekhotel

    Superhost in de schijnwerpers: van verhuurder van een woning tot eigenaar van een boetiekhotel

    Zo creëerden twee broers in Zuid-Californië een woning geïnspireerd op de surfcultuur.
    Door Airbnb op 13 mrt 2019
    3 min. leestijd

    "Kom aan als gast. Vertrek als een echte local." Dat is het motto dat gasten horen als ze in een van de acht kamers van het Surfhouse Boutique Motel verblijven, waar ze ontvangen worden door de Superhosts en broers Nikki en Sander.

    "Als ik kijk naar de manier waarop de reissector aan het veranderen is, denk ik dat mensen afstand aan het nemen zijn van grote hotels en resorts. Mensen willen in contact komen met iemand die de omgeving kent en een authentieke lokale ervaring geeft", aldus Nikki.

    En daar zorgen de broers met veel plezier en enthousiasme voor. Nikki en Sander, die respectievelijk als piccolo en Airbnb-host begonnen, genieten nu van het tweede verhuuravontuur. Van 2016 tot 2017 hebben ze een voormalig verpleeghuis in hun woonplaats Encinitas, Californië, omgebouwd tot acht door surfen geïnspireerde Airbnb-kamers, gezamenlijk bekend als het Surfhouse Boutique Motel.

    "We hadden niet de ruimte om gasten in onze eigen woningen te proppen en er waren geen leuke plekken om mensen te laten verblijven," geeft Nikki aan. "Het is zo'n cool surfstadje, maar de enige accommodatiemogelijkheden waren goedkope hotelketens en niet iets wat onze omgeving goed vertegenwoordigde."

    Nikki en Sander ontwierpen het pand met de lokale cultuur van Encinitas in hun achterhoofd: iedereen die eraan werkte, van de ontwerper tot de aannemer, woont in het gebied, en elke kamer is voorzien van kunstwerken van lokale kunstenaars en vernoemd naar een bekend surfstrand in San Diego, zoals Moonlight, Cardiff Reef, Stone Steps en Swamis. Ook vinden gasten in elke kamer een kortingskaart die de broers konden maken door samen te werken met bedrijven in de omgeving, zodat gasten nog meer het gevoel krijgen bij de lokale bevolking te horen.

    Bovendien gaven de broers de algemene verblijven (waar je surflessen en strandyoga kunt volgen) vorm met familie in gedachten. "Onze moeder komt oorspronkelijk uit Noorwegen, dus toen we opgroeiden hadden we hier altijd onze Noorse familieleden op bezoek. We leerden de kinderen surfen, namen ze mee naar Padres-honkbalwedstrijden en leerden ze een paar dagen leven zoals wij," aldus Nikki. “Nu willen we dat mensen naar de koffiebar van hiernaast gaan [en] het strand [waar] alle lokale bewoners met hun kinderen zijn.”

    Hoewel Nikki en Sander de afgelopen twee jaar een boetiekmotel hebben gerund, zeggen ze dat ze zich meer als gastheren zien dan als hoteliers.

    "Mijn ervaring met het ontvangen van gasten nog voor het openen van Surfhouse was alleen maar positief. Ik heb echt genoten van ontmoetingen met reizigers uit het hele land en zelfs de hele wereld", zegt Sander, die een vriend hielp zijn appartement op Airbnb te zetten en die ervaring gebruikte toen ze Surfhouse openden.

    "We begonnen vrij laag met onze tarieven, zodat we zoveel mogelijk recensies konden krijgen en zo snel mogelijk de Superhost-status konden bereiken. Dat hielp ons aan meer reserveringen en om hoger in de zoekresultaten te verschijnen," geeft Sander aan, die nog steeds fulltime in vastgoed werkt, naast het beheren van de financiën van het boetiekmotel.

    Nikki draagt zorg voor de dagelijkse interacties met gasten. "Toen ik piccolo was, was ik de eerste en laatste stap bij het verwelkomen van gasten, en daar genoot ik van." Om een leuk contact met de gasten van het Surfhouse te hebben, stuurt Nikki persoonlijk e-mails, praat hij met gasten voordat ze aankomen over eventuele vragen en dingen om te doen in de omgeving. Ook komt hij langs als gasten surflessen willen of als ze de stad willen zien, aangezien hij maar een paar straten verderop woont.

    De broers zeggen dat het belangrijkste is dat je je meer richt op de ervaring dan op de kamers zelf: "Mensen zullen één keer wel een mooie kamer boeken, maar ze zullen vele malen terugkomen wanneer ze een onvergetelijke ervaring hebben."

    De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.

    Airbnb
    13 mrt 2019
    Was dit nuttig?